الفصل الثامن والعشرون والاخير.

2.3K 108 76
                                    

ده الفصل النهائي يا جماعه مفيش خاتمه الخاتمه هتكون علي هيئه حلقه خاصه كوميديه ورمانسيه وعايزه اعرف رايكم في الروايه ومتنسوش تعلقوا بين الفقرات قرائه ممتعه.

صلو علي نبي الرحمه.❤🤗

______________________________

كانوا يقفون جميعا وكان علي روسهم الطير لا يصدقون كيف اتت لها الجرائه لكي تاتي وتعزمهم علي خطبتها كيف فعلتها.

بينما ركض شهب وانطونيو الي حمزه وهم يحملوه فقد كان حمزه شبه فاقد للوعي لانه ظل طول الليل يشرب ما حرم الله عله ينسي ما فعلته به فرح ولكن الان قدمه لم تعد تحمله لذلك فقد وعيه بينما ذهبت نور لتقف امام فرح وفي ثواني كان تهوي علي وجنتها بكف هوي صوته في القصر باكمله ويليه صوتها الغاضب والساخر. "يا بجاحتك يا شيخه، دانتي معندكيش دم خالص، ازاي تعملي كده لا وكمان جايه وبتعزمينا."

بينما تقدمت هنا من فرح هي الاخري وهي تقول بخجل منها وسخط. "انا بجد مصدومه فيكي وصلت بيكي الجرائه انك تيجي تعزميهم."

ولكن هذا الصوت الصارم والحاد جعل الجميع يبتلع باقي حديثه والذي كان خاص بسحر التي كانت تقف متخصره وهي تتحدث بكبريائها المعتاد لتقول ما رد كرامه حمزه اليه. "بس اخرسوا كلكم وبعدين ازاي يعني منحضرش خطوبه فرح الشامي دي زي بنتا برضو وكمان هي عملت باصلها وعزمتنا واحنا كمان هنبقا نعمل باصلنا ونعزمها علي فرح حمزه فهمي ونخليها تشوف اللي تستحقه، زي ماهيا ورتنا اللي يستحقها."

يا الله كم المتها كلمات سحر الازعه ولكنها تعلم انها محقه لتردف ببرود." انا عملت اللي عليا وجيت اعزمكم وهكون في قمه سعاتي لو جيتم". عقب كلمتها القت فرح نظره اخيره علي حمزه الذي لم يكن في وعيه ابدا وهو مصطح علي اريكه مقابله لها لتتنهد بحزن وهي تخرج من القصر وخلفها سيف ينظر بشماته لحمزه فهو دائما ما كان يكره بسبب تفوقه عليه في كل شئ وكان يغير منه بشده ولهذا طلب يد جودي ليعذبها انتقاما من اخيها ولكن حمزه شعر بشئ خاطئ لهذا رفضه والان اتت له الفرصه اخيرا لينتقم منه ليخرج خلفها من القصر بينما التفتت نور تنظر لحمزه بشفقه وهي تذهب لتحضر كاس من الماء البارد ثم ذهبت اليه وفي ثواني كانت تلقيه عليه بقوه لينتفض حمزه بفزع وهو يمسح وجهه وينظر لنور بتشوش ويردف بغضب. "ايه اللي عملتيه ده انتي اتجننتي يا نور".

ليقاطعه صوت شهب الغاضب." اخرس يا حمزه واسمع كويس الكلام اللي هقولهولك ده خلاص انسي فرح وكده كده انت غلطت وتستاهل انها تسيبك، اوعاك تفكر محناش عارفين اللي بيحصل بنكم لا يا استاذ انتم طول الرحله معانا كنت بتنشروا غسيل بعض، وكلمه اخير انتم مش هتنفعوا مع بعض خالص فيستحسن تنساها. "

عشقتك من زمن اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن