الفصل الرابع والعشرين

1.7K 116 39
                                    

الفصل طويل اهو يارب يعجبكم لاني تعبت فيه اوي ومتنسوش الفوت قبل ما تقروأ يا قمرات: 😉❤️‍🔥
__________________________________

وصلت السيارات امام قصر الفهمي لينزل منها الجميع وشهب وبيك وانطونيو وسيلا ينظرون للمكان باعجاب شديد حتي استدار اسر لهم وهو يقول ببرود مستفز وينظر لشهب بقرف. "ياله اتفضلوا خلينا نعرف اصلكم ايه وجيتم من انهي مصيبه."

لينظر له فهمي بتحذير وحده ليصمت اسر بتافف وضجر فهو لا يطيقهم ولا يعلم ولكنه يشعر بالخطر من ناحيه هذا الشهب الذي اخترق حياته وحياه ابنه عمه فجاه بينما الجميع كان يتبعوهم لداخل ليفتح فهمي باب القصر الداخلي ليدخل الجميع بينما هو قال بصوت عالي نسبيا." ياااا ابتهال انتي ياااا ست انتي."

لتاتي ابتهال سريعا علي صوته العالي ثواني وشهقت بصدمه ولكنها اردفت بفرحه مبالغ بها عندما لحظت نور." ايه ده استاذه نور انتي رجعتي واكيد حمزه باشا رجع يا الف نهار ابيض يا الف نهار مبروك. "

سحر بغيظ وهي تحرك شفتيها بحركه شعبيه تدل علي السخريه." مخلاص يا وليا انتي انا مفرحتش برجعتها كدا، اسكتي خالص وروحي جهزي كل اوض القصر عشان عندنا ضيوف. "

فهمي برفع حاجب وهو يضحك بتهكم." هو قصر ابوكي يا سحر بتأموري برحتك فيه. "

لتضحك سحر ضحكه بلاستيكيه وهي تنظر له نظره مرعبه جعلته يبتلع ريقه بخوف فهذا يعني انها تتحدث بجديه وصبرها قد نفذ ليقول فوزي بهدوء وجديه. "خلاص يا جماعه تعالوا نروح نعض ونتكلم وكل واحد يحكي اللي عنده اتفضلوا."

قالها وهو يذهب بتجاه غرفه الجلوس وخلفه الجميع ليجلس فوزي علي الاريكه وبجانبه فهمي الذي ربع يده امام صدره ينظر لهم بجمود وبجانبه سحر وحنان ينظرون لنجله بغيظ والباقي جلس علي الارائك المقابله لهم لتحمحم نجله بتوتر وتردف بلطف." طبعا انا مكنتش مصدقه اني هرجع هنا تاني لا وكمان اقابلكم، بصراحه انا واجهت حاجات كتير اوي في حياتي انتم مش هتقدروا تتصوروها"

نجله بملل مصتنع وهيا تنظر لها بغيظ". ما تخلصي ياختي وتقولي فيه ايه ومين دول كلهم وانتي كنتي فين كل ده وبعدين حسن فين هو كمان. "

نجله بدموع وحسره وهيا تدفن وجهها في راحه يدها." حسن مات وابشع موته كمان ممكن حد يفكر فيها. "

لتشهق سحر بصدمه بينما اتسعت اعين فهمي وفوزي وهم يتبادلون النظرات بعدم تصديق لتكمل نور بهدوء." بدا الموضوع لما رحت انا وحمزه عند الاله بتاعتي ووقتها حصلت الحاجه اللي غيرت حياتنا كلنا......" لتقص لهم نور كل ما حدث معهم ويشاركها شهب لانها لا تعلم كل شي وهم يقصوا لهم الساحر واحمس، واصابه حمزه وسقراط، وازيناير وموتها، وايضا لم ينسوا كيف مات حسن ووصول الفتيات وسقراط معهم وحاله الجنون التي كانت تصاب بها الفتيات لم ينسوا شي وقصوا عليهم وهم فقط ينظرون لهم بفاه يكاد يلامس الارض بصدمه واسر كان في حاله شلل يحاول تجاوز الصدمه ولكنه لا يعلم كيف لتقول خديجه بجديه وهيا تتذكر ما حدث معهم". واحنا كمان اتمرمطنا معاهم من غير ما يكون لينا ذنب بس عمتن هو ده اللي حصل معانا كلنا اتبهدلنا بصراحه وخصوصا حمزه ي."

عشقتك من زمن اخرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن