Nama aku Zul Alfin Bin Mohd Alfin, berasal dari keluarga berada yang mempunyai perniagaan sendiri. Oleh kerana aku merupakan satu satunya waris keluarga, aku menjadi harapan untuk meneraju perniagaan keluarga. Namun hidupku tak selalunya indah, langit tidak selalu cerah, kehidupan aku berubah menjadikan diriku hari ini.
Ibu Sofea merupakan peranakan nyonya Melaka yang mengahwini jejaka pilihan hatinya, dia dibuang keluarga kerana membantah pilihan keluarga. Selepas 2 tahun Ibu berkahwin dengan bapaku, aku pun lahir. Walaupun kehidupan ketika tu tidak semewah sekarang namun ibu bahagia disamping bapaku walaupun telah dibuang keluarga sendiri. (oh yea untuk pengetahuan pembaca aku memanggil Ibu Sofea Mummy).
Semasa umurku genap 1 tahun, bapaku terlibat dalam kemalangan jalan raya dan meninggal dunia semasa dikejarkan ke hospital besar Melaka. Dunia ibuku gelap, demi membesarkan aku ibu tidak berputus asa meneruskan kehidupan, ketika itu ibu berkerja sebagai setiausaha disebuah syarikat hartanah. Setahun selepas tu, Ibu berkahwin dengan majikannya iaitu bapa tiriku Razali yang aku panggil papa kemudiannya kami sekeluarga berhijrah ke kuala Lumpur dan menetap di sana.
Kehidupan Ibu dan aku berubah, segala urusan harianku diatur oleh papa Razali dengan ketat. Ibu tidak membantah perancangan papa Razali untuk membentuk diri aku yang terbaik. Walaupun hidup penuh kemewahan namun zaman membesarku tidak seindah seperti kanak-kanak lain. Jadual tugasan harian aku padat, yang diselia oleh pengurus rumah yang diupah oleh papa Razali. Aku diajar pertimbangan moral yang beretika dan kemahiran hidup dalam cara yang beradab. Banyak yang aku pelajari dari segi sahsiah hingga ke etika makan.
Papa Razali merupakan seorang yang tegas dan garang, disebalik muka yang serius dia sangat menyayangi Ibu Sofea. Kebanyakan masa aku bersama Ibu Sofea yang banyak mengajar aku nilai nilai kemanusiaan, dia sangat menyayangi aku ibarat menatang minyak yang penuh. Walaupun papa Razali terlalu sibuk dengan urusan dunia sehingga tiada masa untuk aku, dia sangat mengambil berat soal akademik, dan keadaan aku.
Waktu itu aku masih terlalu muda dan baru mengenal dunia. Semasa aku berumur 9 tahun aku mendapat markah rendah dalam beberapa subjek akademik. Aku di panggil ke bilik bacaannya, dengan muka serius, renungan matanya yang tajam menbuat seluruh tubuhku menggigil. Papa Razali mencapai rotan dilaci bawah meja, lalu menyuruh aku menadah tangan. Aku disebat beberapa kali sehingga mengalir air mata aku.
* Subjek kelulusan akademik aku haruslah 85 markah ke atas, tu piawaian yang telah ditetapkan oleh papa Razali jika tidak aku akan dihukum. Hukuman tu adakalanya dalam bentuk fizikal dan mentaliti.
Bukan saja hukuman sebat diberikan, aku juga menjadi tempat papa Razali melepaskan nafsu serakahnya, buat pertama kali lubang duburku diteroka oleh zakar papa Razali. Sakit dan pedih tu saja yang dapat aku katakan, aku menjerit namun mulutku ditutup oleh tangan papa. Setiap dayungannya membuat aku mengalir air mata, badan kecilku ibarat terkena renjatan elektrik yang mengalir ke setiap saraf badanku. Dayunganya terhenti sebelum dia memancutkan air maninya.
Setelah puas dia melepaskan nafsunya, aku dipeluk erat dan dibelai dengan penuh kasih sayang. Selama aku tinggal bersama papa Razali ini merupakan pertama kalinya aku merasa kasih sayangnya. Dia juga mengugut aku tidak menceritakan hal ini kepada sesiapapun termasuklah Ibu Sofea. Papa Razali memang seorang yang pandai makan pandai simpan, aku akur kerana papa merupakan satu-satunya tempat aku dan Ibu bergantung hidup. Adakalanya dia mencium pipiku semasa aku tengah lena dibuai mimpi dan beberapa kali juga dia memegang kemaluan aku tanpa aku sedari.
*Ketika kejadian ni berlaku, keadaan kesihatan Ibu Sofea tidak berapa baik sejak 2 tahun lalu. Dia sering ulang alik ke hospital untuk mendapatkan rawatan, hanya pengasuh aku Mak Wan saja tempat aku bergantung kasih selain Ibu Sofea.
Badan aku penuh dengan lebam, aku tidak memberitahu sesiapa pun kerana khuatir akan dihukum papa Razali. Aku hanya memberi alasan jatuh ketika sedang bermain, maklumlah budak lelaki lasak sikit ketika bermain bila disoal Ibu. Kata orang bapa merupakan harapan anak menjadi pelindung dirinya bila terancam ataupun dalam bahaya, tapi bukan pada aku. Kejadian liwat tidak aku ungkit, apabila mood Papa swing maka aku menjadi mangsa nafsu serakahnya.
Sejak dari bangku sekolah rendah, aku telah diterapkan konsep ganjaran dan hukuman oleh papa Razali, maka aku harus menjadi yang terbaik dikalangan pelajar sekolah. Selalunya aku menjadi antara Top 3 Student dalam kelas, aku juga mengambil kelas music iaitu subjek sampingan atas arahan papa Razali, aku terpilih menjadi wakil sekolah dalam kumpulan koir bersama beberapa pelajar lain. Aku menerima banyak sijil kecemerlangan, sijil penghargaan, medal, trofi dan sebagainya, ini kerana aku aktif dalam semua program anjuran sekolah.
Aku menjadi harapan sekolah untuk menaikan nama sekolah, ramai guru dan sahabat aku melayan aku dengan baik tidak kurang juga yang membodek aku. Aku dididik menjadi seorang yang bukan saja cemerlang dalam akademik, malah dalam sukan dan pembangunan sosial. Ibu Sofea merupakan dorongan aku paling kuat untuk berusaha memenuhi harapan keluarga.
Tanggal 9hb May 1999 tatkala penduduk dunia sibuk meraihkan hari Ibu, aku kehilangan Ibu tercinta. Ibu Sofea disahkan meniggal dunia di HKL jam 1 pagi, akibat menghidap barah pangkal rahim. Hidup aku tetiba menjadi gelap, aku meratap tubuh yang kaku sambil menangis memanggil Ibuku. Papa Razali yang berdiri di sebelah hanya berdiam seribu bahasa tanpa berkata apa-apa, riaksi mukanya yang tenang namun aku tahu jauh di sudut hatinya sedang menahan sebak atas kehilangan isteri tercinta.
Tahun yang sama juga merupakan tahun akhir aku di sekolah rendah sebelum aku dimasukan ke sekolah menengah persendirian. Semua perancangan telah di buat papa Razali, dan aku hanya mengikuti kehendaknya. Seperti biasa konsep ganjaran dan hukuman masih digunakan, sejak dahulu aku telah dididik berdikari dalam menguruskan kehidupan belajarku.
Seperti yang diramal cikgu sekolah aku mendapat UPSR straight A, Kokurikulum, Sahsiah dan Kehadiran semuanya mencapai keputusan yang cemerlang. Segala usaha aku dan dorongan arwah Ibu membuahkan hasil. Tidak dilupakan juga Papa Razali dalam mendidik aku menjadi orang yang berjaya walaupun jauh dihati aku sangat membenci Papa kerana meliwat aku. Kejayaan hari ni membuatkan aku sedikit bangga diri.
Kata-kata arwah Ibu Sofea akan ku ingat sampai mati."Seburuk buruknya dia tetap papa kamu walaupun bapa tiri. Dan jangan kamu lupa jasa papa yang membesarkan kamu, disaat kesusahan kita papa kamu yang banyak membantu kita". Pesan arwah Sofea.
"Kamu kena ingat pesan Mummy ni sayangi dan jagalah papa kamu sebagaimana kamu menyayangi Mummy dan menjaga nyawa kamu sendiri." Zul mengingat pesanan arwah Ibu Sofea sambil memandang sekeping gambar dibiliknya.
Mata berkaca.
Salam Sayang semua, Zul harap semuanya sihat. Kisah seterusnya Zul akan ceritakan kehidupan Zul di Sekolah Menengah Persendirian dan situ kehidupan aku berubah 180 darjah. Akan aku ceritakan bagaimana aku menjadi Biseksual dan mengalami Other Specified Dissociative Disorder (OSDD).
YOU ARE READING
ZUL ALFIN Siri 01
Mistério / Suspense(18SX: Tamat) Mengesahkan seorang jejaka Biseksual yang mempunyai personaliti berbeza kesan daripada kehidupan lampau yang membuatnya berubah. Bagaimana Zul menempuh mainan dunia yang penuh mencabar emosi,mental dan fizikalnya. Mula: 29 Ogos 2022 Ta...