🚭BAB - 5

9.1K 261 37
                                    

SEBUAH beg hitam ditolak kasar oleh Zikri dan meluncur tepat pada sasarannya.

Zap!

Beg tersebut pantas ditahan oleh satu tangan. Seorang lelaki berkepala botak dan bertatu ular pada leher dan pada kulit kepalanya tersenyum sinis apabila beg tersebut sudah selamat berada di dalam tangannya.

Zikri yang sedang menatap dingin ke arahnya dipandang dengan wajah yang menyeringai jahat.

"Cukup atau tak?" Tanya lelaki Cina bernama Joe itu.

"Aku tak rasa kau belum bodoh lagi untuk bukak dan tengok sendiri jumlahnya." Sinis Zikri membalas.

Kini, wajah Joe bertukar berang dengan kata-kata biadab yang dilontarkan oleh jejaka muda di hadapannya itu.

Lalu, giliran Zikri pula menarik senyuman yang sinis. Kaki disilang lagak yang angkuh sambil menyedut muncung vape di bibir. 

Joe menatap Zikri dengan setajam mata pedang. Namun, tenang Zikri membalas sambil menghembus asap vape ke udara.

Kening kirinya yang berparut panjang itu diangkat tinggi ke arah Joe sebagai tanda untuk membuka beg tersebut.

Dengan kasar, kunci pada beg tersebut dibuka oleh Joe lalu menunduk melihat ke isi dalamnya.

Namun, mata sepet lelaki Cina itu mengembang besar apabila wang yang sepatutnya menjadi isi di dalam beg hitam tersebut telah ditukar dengan beberapa organ manusia di dalamnya.

Terus wajah Zikri dicari. Mendadak Joe bangun sehingga kerusinya terjatuh ke lantai. Malah, lima orang anak buahnya yang mengawasi pada sekeliling sudut bilik tersebut turut sama bersedia mengacukan pistol dan riffle ke arah Zikri.

"MANA DUIT-DUIT TU?!" Joe mengherdik dengan bara amarah yang mula membakar.

Bengis lelaki itu memanah pada Zikri.

Kemarahannya semakin tercabar apabila Zikri masih sempat tertawa sinis sambil memandangnya dengan mata dan gaya yang mengejek.

"Aik bukan ada dalam beg tu ke? Tak akan kau tak tahu mengira kot?" Ejek Zikri tanpa perasaan.

BAM!

Buku lima Joe menghentam dahsyat pada permukaan meja kayu tersebut. Terpancar api kemarahan pada matanya.

"KAU JANGAN NAK BODOHKAN AKU! MANA DUIT-DUIT TU?!"

Sekali lagi, Joe bertanya. Tangannya turut menepuk meja itu.

"Mana aku tahu. Tugas aku hanya untuk serahkan beg tu dekat kau. Selebihnya, tak ada kaitan dengan aku lagi."

Tenang Zikri membidas. Vape masih disedut. Seolah-olah tidak gentar melihat muncung-muncung pistol dan riffle yang sedang diacu ke arahnya.

Mengapa dia perlu gentar jika kemampuannya melebihi semua itu? Ini juga bukan kali pertama Zikri berhadapan dengan situasi yang berbahaya seperti ini.

Malah, jemu dan bosan yang dia rasakan. Tch.

"BUNUH DIA!" Arah Joe kepada anak-anak buahnya.

Mereka bergegas mengelilingi Zikri yang masih tenang di atas kerusi bersama vape di bibir.

"AKU TANYA SEKALI LAGI, MANA DUIT-DUIT TU?! JAWAB ATAU KEPALA KAU AKAN TERPISAH!" Ugut Joe yang menyangka Zikri akan membuka mulut apabila digertak begitu.

Namun sangkaan Joe meleset.

Zikri bangkit dari kerusinya dengan perlahan-lahan lalu menahan tangannya pada kiri dan kanan meja tersebut sambil badan dimajukan ke hadapan. Ketampanan jejaka itu digantikan dengan muka yang psiko dan menggerunkan.

𝐌𝐨𝐡𝐚𝐦𝐚𝐝 𝐁𝐚𝐲𝐮 𝐙𝐢𝐤𝐫𝐢 Where stories live. Discover now