تاج الفهد ج2" ابناء السيوفي"
|27|جميله بصدمه وهي بتبص ع صورهم ف شاشه التلفزيون:هما نفس لون العيون نفس الاسماء هما ولاد تاج وفهد ..وابن سيا هو فهد .
قامت وقفت بسرعه وهي بتجري ع بره وناسيه حجابها فتحت باب الڤيله الداخلي كان واقف قدامه حارس اول ماشافها نزل عينه ف الأرض وبيحاول يمنعها من الخروج :ياهانم مينفعش تخرجي
جميله بعصبية:كلم الزفت اللي مشغلك يجي دلوقتي حالا .طلعت الشغاله الخاصه بجميله ع صوتها وهي بتجري من المطبخ :ف اي بس يابنتي استهدي باالله اي اللي حصل ؟
الحارس:دخليها جوا ياست فاطمه الله يكرمك فاروق باشا لو عرف انها واقفه من غير حجاب هيجزينا كلنا
زعقت جميله :بقولك كلم اللي مشغلك دلوقتي حالا
طلع الحارس فونه من جيبه بقله حيله ورن ع فاروق :باشا ...
شدت جميله الفون من الحارس وكلمت فاروق بعصبية :اسمعني كويس ف ظرف ساعه تكون هنا بدل ورحمه الغاليين هولعلك ف المخروبه اللي انت حابسني فيها دي وهقلب الدنيا ع راس اللي خلفوك .قفلت الفون والحارس خده من ايديها :ياهانم اتفضلي جوا وقفت حضرتك دي غلط
فاطمه:تعالي بس يابنتي استهدي باالله بس .دخلت جميله جوا وقفت قدام شاشه التلفزيون وهي مثبته الشاشه ع صورهم لمست بايديها ع وشهم وهي بتعيط:انا متأكدة ان انتو ياحبيابي يانور عيني والله لو اعرف انكوا عايشين مكنتش استسلمت للحيوان ده طول السنين دي .
بعد ساعتين دخل فاروق الفيلا وهو بلهفه اتصدم اول ما شافه قاعده ف الأرض قدام الشاشه وشعرها الطويل مفرود ع ضهرها وف خصل بيضه بلع ريقه بتوتر وهو حاسس أنه مش شايف حواليه غيرها ..حست بي جميله فااتتفضت من مكانها بسرعه ومسكته من ياقه قميصه:ده انا هفضحك ياكلب والله ماهسيبك يافاروق بتضحك عليا كل السنين دي .
فاق فاروق ع صوتها العالي وبعد ايهديها اللي ماسكه لبسه ومال ع الأرض جاب طرحتها وحطها ع راسها كويس واتكلم بهدوء :تاني مره تخلي بالك من حجابك لاني مليش حق اني اشوف حاجه منك .
تجاهلت جميله كلامه وزعقت ف اكتر :ولاد اختي فييين يافاروق ؟
بصلها بتوتر :ولاد أختك مين ياجميله ماانت عارفه اللي حصل زمان
ابتسمت جميله بسخرية وعيونها مليان دموع :اها واضح اني عارفه كل حاجه.بعدت من قدام التلفزيون وهي بتشاور باايديها :ودول مين ؟
بص فاروق ع الشاشه وعينيه برقت بصدمه وبيحاول يتكلم :مين دول مش فاهم ؟!!
جميله: سيبك من الشكل ولون العيون اي معقول مش عارف تقرا الاسماء
فاروق بتوتر:تشابه اسماء مش اكتر
جميله بعصبية وصوت عالي:تشابه اسماء التلاته تشابه اسماء لون العيون صدفه ؟ فهد نصار اللي ملامحه كلها من فهد السيوفي ونظره عيونه اللي نفس نظره ابوه سليم نصار تشابه برضو ..
فاروق :ينفع تهدي أنا هفهمك كل حاجه..بس متسبنيش ياجميله والله انا عملت كل ده علشان تفضلي جمبي مقدرش ابعد عنك لو كنتي عرفتي أنهم عايشين كنتي هتهربي مني ومهما عملت حصار عليكي كنتي هتهربي غصب عني مكنش قدامي غير اني اكدب عليكي واقولك أنهم اتقتلوا .
جميله بصتله باامل :يعني هما عايشين العيله كلها عايشه مش كده .
فاروق :لا ياجميله الكل ماتوا الا احفاد السيوفي وأحفاد نصار والمحمدي وورد بنفسها اللي ربتهم.
رجعت جميله بصدمه لورا وهي بتكتم دموعها باايديها وبتهز راسها:هما عايشين كلهم عايشين هما موجودين لسه .. علشان خاطري خليني اشوفهم يافاروق وحياتي عندك .
أنت تقرأ
تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*
Randomديره الانتقامات لسه متقفلتش والشر مازال مستمر ف قصر السيوفي...