تاج الفهد ج2 ابناء السيوفي
|24|بعد مرور 25سنه ..
تلات موتسيكلات ريس واقفين جمب بعض بتحدي ،وصوت الحكم وهو بيذيع عن أسماء المتسابقين..
الحكم ف المايك بصوت عالي وحماس:المتسابقه المتميزه اسيا السيوفي .
كل اللي كانوا موجودين صقفوا وهتفوا بااسمها بتشجيع
كمل الحكم بحماس اكتر:والمتسابق الثاني ايوب السيوفي ،والمتسابق الثالث فهد نصار .
صفر الحكم وهو بيعلن عن بدأ المسابقه..أتحرك التلات موتسيكلات بسرعه عاليه
اسيا ف المقدمه وقريب منها ايوب ووراهم فهد ..
ايوب وهو مركز ف السابق :اي شكلك مش قد التحدي المره دي .
اسيا وهي بتزود السرعه وبتعلي صوتها:أنا اسيا السيوفي قد كل حاجه.
انطلقت بالموتسيكل وايوب وراها وفهد جمبه بيحاولوا يوصلوا قبلها .بعد شويه وقت وصلت اسيا وهي بتعدي الشريط اللي اخر السابق ..
صفر الحكم والكل بقا بيهتف بااسم اسيا ،وصل ايوب بعدها وفهد ورا بمسافه قليله.قلعت اسيا الخؤذه من ع دماغها وشعرها الاشقر انسدل ع ضهرها :قولتلكم انتو الاتنين مش قدي ف المباره دي بس الواضح أن انتو بتحبوا كل سنه التلفزيون يتكلم عن فشلكوا .
قلع ايوب الخؤذه بتاعته وعيونه الزرقاء وضحت اكتر :متنفخيش نفسك بس ع الفاضي كده مكنوش كام مره كسبتيهم !
اسيا بسخرية:كام مره!يابني ده مفيش مره انتو كسبتوا فيها المركز الاول .
فهد:احنا سيبناكي علشان انتي بنت غير كده نقدر نفوز عادي.
اسيا:طب اقولك انسا اني بنت واعتبرني ايوب اخويا الغبي ...
ايوب قاطعها :اللاه ولي الغلط أنا اخوكي الكبير
اسيا:نقطني بسكاتك دلوقتي ..وانت يافهد سابقني لحد القصر ونشوف قد كلامك ولا لا
فهد: وماله ياحته نتسابق .
اسيا ركبت الموتسيكل بتاعها تاني وهي بتتحرك بي :ورايا ياابن نصار.
ركب فهد الموتسيكل بتاعه وهو بيشاور لأيوب :ورايا يابوب .
انطلقوا التلاته مع بعض وكل شويه يقربوا من بعض وهما بيضحكوا بصوت عالي ..وصلت اسيا ع بوابات القصر وجه فهد وايوب بعدها .
اسيا:اي يافهد لسه برضو مصمم ان انتو اللي بتسبوني افوز بمزاجكوا ؟!
فهد:لا ياحته انتي طول عمرك بتحبي تفوزي بمجهودك أنا اللي بحب انكشك بس.
ايوب :انت يااعمي اختي اللي انت واقف تشقطها دي .
اسيا بعصبيه :ماتسيبوا يازفت انت هو كان بيشقطك انت ..بصت لفهد وهي مبتسمه :كمل يافهد واي تاني .
ايوب وهو بيخبط كفه ع كف:شوف البت البجحه والله لو عيسي شم خبر هيعلقك ع باب القصر زي الدبيحه .
رجعت اسيا لورا وهي بتتصنع الغضب:عيب اوي كده يافهد الكلام اللي انت بتقول ده احترم ياأخي اني بنت .
ايوب :ايواا خليكي مؤدبه
فهد بخبث وهو بيبص لآسيا:مين دي اللي مؤدبه ده انا ليل نهار ببوس فيها.
شهقت اسيا بخوف وهي بتجري ع جوا : والله ماحصل ياايوب ده كداااب
ايوب وهو بيجري وراها:هقتلك يااسيا واغسل عارك هي حصلت للبوس يابنت السيوفي ..
فهد دخل وراهم وهو بيضحك عليهم وآسيا بتجري.
أنت تقرأ
تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*
De Todoديره الانتقامات لسه متقفلتش والشر مازال مستمر ف قصر السيوفي...