تاج الفهد ج2 "ابناء السيوفي"
|28|تيام بصوت عالي وبيعيط:لما اكون اخوه بجد إنما أنا حتت عيل جي من ملجأ
بصلته غزل وهي مصدومه: ملجأ ؟!ازاي أنت مش ابن فهد السيوفي ؟!!!!!
قعد تيام ع السرير واتكلم بصوت مبحوح من العياط:لا مش ابنه مدام تاج الله يرحمها اتبنتني قبل ماتخلف بسنه لأن كان عندها مشاكل تمنعها من الخلفه
غزل:لي مقولتليش حاجه زي دي من الاول ؟
بصلها تيام وعيونه بتلمع من الدموع:كنت خايف اقولك علشان هتسبيني لما تعرفي اني مليش اي صله بالعيله دي ،بس والله كنت مستنيكي تنزلي من السفر وكنت هقولك ع كل حاجه قبل مااخد خطوه رسمي مكنتش ناوي اخدعك صدقيني،متسبنيش ياغزل أنا ف وسط كل اللي حواليا دول مليش غيرك محدش بيفهمني زيك أنا مكنش قصدي اخدعك أو اخبي عليكي وغلاوه حبك ف قلبي ماكان قصدي اكدب عليكي .
مسحت غزل دموعها باايديها وقعدت جمبه وهي بتحضنه وبتلمس ع شعره ..فعيط تيام اكتر زي الطفل اللي مفقتد حنان أمه .
غزل وهي لسه حضنها وبتعيط ع صوت عياطه العالي :تفتكر اني ممكن اسيبك علشان حاجه زي دي ؟انا يوم ماحبيتك ..حبيتك علشان انت تيام مش علشان انت ابن عمتي حبيتك علشان كل الصفات الكويسه اتجمعت فيك مصدقك وعارفه انك مقصدتش تكدب عليا وواثقه انك كنت هتيجي وتحكيلي كل حاجه علشان تيام السيوفي مبيكدبش ولا يعرف يخدع حد .
صوت عياط تيام بدأ يهدأ وجسمه بدا يتقل ف حضنها استغرابت غزل من سكوته ف اتكلمت بهمس :تيام انت كويس ؟
تيام بصوت هادئ :بحبك ياغزل .
ابتمست ابتسامه بسيطه وعرفت أنه نام ف حضنها ..خبط باب الجناح فجاه ودخل عيسي ف بصتله غزل بضيق .
عيسي :هو كويس ؟
غزل بصوت بسيط علشان تيام ميحسش بحاجه: هيبقى كويس ازاي ؟طول ماانت منكد عليه حياته وبتعيروا طول الوقت بحاجه هو ملوش ذنب فيها ؟!
عيسي :كنت غبي كلام عشق عنه عماني مش اكتر أنا مش بكره أنا بغير منه لما عرفت من ورد أن امي وقفت قدام العيله علشانه وأنه عاش ف حضنها سنه كامله وانا وأخواتي ملحقتش حتي تخدني ف حضنها زيه.
غزل:انت بتعاقبه ع حاجه هو ملهوش دعوه بيها!!!ده نصيب وقدر ملناش يد فيه .
قرب عيسي وقعد جمب تيام وخدوا من حضن غزل وهو بيحضنه براحه:عارف أنه نصيب ..سيبي أنا جمبه النهارده وياريت تخفوا احضان شويه لحد مانتنيل نجوزكوا مش هتبقي انتي وآسيا اللي ماشيين نلمها من حضن فهد كل شويه .
ابتسمت غزل وهي بتقف وبتهز دماغها بموافقه لانها عارفه اني عيسي اطيب حد ف العيله رغم أنه ديما بيظهر شخصيته القويه ..سابته مع وتيام ونزلت تحت ..وهو فرد جسم تيام ع السرير وقلعه الكوتشي اللي كان لبسه وغطا كويس ورجع نام جمبه بتعب .تحت ف القصر دخل فهد وايوب شايل شايل اسيا ع ضهره .
ايوب :ارحمي اهلي وانزلي من ع ضهري بقاااا
اسيا:لا أنا واحده كنت مخطوفه خلي عندك دم بقا .
ايوب :لا وانتي اي كنتي مخطوفه وهتموتي من الخوف يعيني! ده انتي عملتي للبت عاهه مستديمه !!!
اسيا:اللاه اسيبها تبص لخطيبي قره عيني يعني واسكت ؟!!!
ايوب :جاك وجع ف عينك يابعيده
ضحك فهد وهو ماشي جمبه :ع فكره ياايوب لو هي حمل عليك ممكن أنا اشيلها عادي
ايوب :لا ياحنين دي اختي وانا اللي ملزوم بيها خلي حنانك ده ع جمب
اسيا بهمس:عيل فقر ديما مقطع عليا كده .
دخلوا جوا كان لسه ورد وماسه قاعدين بيتكلموا مع بعض وموج بتقرا ف الكتاب باهتمام وتاج كالعاده بتاكل.
أنت تقرأ
تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*
Randomديره الانتقامات لسه متقفلتش والشر مازال مستمر ف قصر السيوفي...