تاج الفهدج2..*ابناء السيوفي*
|14|تاج بصدمه: حبوب منع حمل!!!!
فضلت واقفه مكانها بتبص لعلبه الدواء بعدم استيعاب عقلها رافض ان فهد مش عايز انها تخلف منه...بره كان فهد واقف وشايل تيام لاحظ ان تاج اتأخرت بص لتيام واتكلم: مامتك شكلها معجبهاش الخاتم؟! تفتكر بس انا ذوقي حلو وبيعجبها ف..... فجأة افتكر الخزنه وغمض عينه بغضب من نفسه حاول يروحلها المكتب بس متردد هو اتأكد ان سبب تاخيرها كده انها اكيد شافت الدواء.. غمض عينيه وهو بياخد نفس طويل واتحرك اتجه المكتب وبيفتح بالاوكره بتوتر دخل لقي تاج بتبص لدواء وعيونها بدمع بصمت غريب.
فهد:تاج ارجوكي اسمعيني وانا هشرحلك كل حاجه
تاج بااستهزاء ونبره صوت هاديه:تشرحلي اي ماكل حاجه واضحه اهي!!كملت بصوت عالي ودموعها نزلت:تشرحلي ايييي انك مش عايزني اخلف منك؟!كنت صارحني قولي انك مش عايز يكون عندك اطفال مني ع الاقل كنت ابقي عارفه اني اقدر اخلف ف اي وقت ان لما حد يقولي مخلفتيش لي اقوله مش عايزه دلوقتي مش تخليني اعمل ف تحاليل وفحوصات وادويه وتخلي الناس يبصولي بنظره شفقه علشان فكرني مبخلفش واللي تخبي ابنها مني علشان محسدوش علشان برضو فاكرني مبخلفش واللي تقول عليا ارض بور علشان مبخلفش،انت خلتني اتعرض لكل انواع الاذي النفسي بسبب كلام الناس ونظراتهم ليا اني مش عارفه اجيب حتت عيل خلتني انعزل عن الناس علشان مسمعش كلمهم عن الخلفه والاطفال علشان سيتك مش عايز تخلف مني.
فهد كان واقف مكانه ثابت كان متأكد ان اي واحده مكانها هتعمل كده فضل ساكت لحد ماتخرج كل اللي جواها عايزه تعيط بدل ماتكتم عياطها وخوفها جواها زي مابتعمل مع كل مشكله بتواجهم.
تاج افتكرت العصير ولما كان بيصمم انه تشربه؛فاضحكت بصوت عالي وهي بتخبط ايديها الاتنين ف بعض ودموعها مستمره:العصير!! وانا اللي كنت فرحانه ان جوزي مهتم بيا وراجل حنون بيشربني العصير بالعافيه علشان خايف عليا وعلشان مبكلش كويس وهو اصلا بيخليني اشربه علشان يحطلي ف موانع حمل علشان ميخلفش مني.
فهد:كل اللي انتي بتقولي ده مش صح انا بحبك ياتاج وبتمني يكون عندي بدل العيل عشره منك بس ال....
قطعته تاج وهي بتمسح دموعها:كل كلامك كدب انت كداب انت خونت ثقتي كنت بثق فيك اكتر من نفسي.
فهد:ياتاج...
تاج بمقاطعه:طلقني.
فهد بصدمه:اطلقك!! انتي بتقولي اي تاج!مستحيل
تاج بصوت عالي:بقولك طلقني مستحيل اعيش معاك لحظه واحده بعد النهارده.
قربت تاج منه وهي بتحاول تاخد منه تيام علشان تمشي بس هو رفض وفضل ماسك في وهي بتحاول تاخده منه..عشق اول ماسمعت صوت تاج عالي طلعت بسرعه من اوضتها ووقفت ع باب المكتب وهي بتسمع كل اللي بيتقال جوا بصدمه ان فهد يعمل كده وف نفس الوقت كان فرحانه ف تاج..لمحت سعد جي ف بسرعه جريت استخبت ف الجنينه....
سعد خبط ع اوضه المكتب لانه قلق من الصوت العالي:فهد باشا ف حاجه حضرتك اتدخل ف الامر؟
فهد من ورا الباب:لاروح انت ياسعد
أنت تقرأ
تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*
Diversosديره الانتقامات لسه متقفلتش والشر مازال مستمر ف قصر السيوفي...