الثالث والثلاثون

4.5K 141 15
                                    

#تاج_الفهدج2*ابناء السيوفي*
|33|

عيسي :فهد السيوفي ابونا..وجميله الدالي خالتكوا .
اسيا بسخريه:انت جي تهزر ع المسا وانا مش فاضيلك ..خد ضيوفك والحج ابو شعر ابيض ومسمسم ده ومعاها البطه اللي جمبه واقعدوا ف اي حته القصر كبييير ..
جميله وهي بتشاور ع نفسها بهمس:أنا بطه ؟!!!بنتك بتقول عليا بطه ياابو نسب .
تيام بإحراج: احنا بنعتذر لحضرتك بس هي اسيا اختي بتحب تهزر بس .
بصله فهد السيوفي وعيونه مدمعه:انت تيام مش كده ؟
هز تيام دماغه بموافقه وبص لعيسي بعدم فهم .
ايوب :اسيا عيسي مش بيهزر ده فهد السيوفي فعلا .
ابتمست اسيا وهي بترجع شعرها الأشقر لورا:بطلوا مقالب سخيفه انتو الاتنين ...
عيسي :اسيا افهمي احنا مش بنهزر ولا بنعمل مقالب أنا مقدر صدمتك بس ..
قطعته اسيا وهي باصه لفهد اللي واقف مركز ف ملامحها وعيونه بتلمع من الدموع:وحتي لو مش مقلب انتو مجا_نين من أمته المي_ت بيرجع .
فهد السيوفي :مش لما يكون ما_ت اصلا ؟
تيام بعدم فهم:هي فزوره مافهمونا ف اي ؟؟؟
بص فهد ف اخر الريسبشن وهو شايف فيروز قدامه بتعيط بصمت وبتحرك راسها برفض ف ابتسم ابتسامه باهته:عرفتيني يافيروز مش كده ؟مش هتيجي ف حضني يابنت الغالي !!
فيروز صوت شهقاته عياطه بقت عاليه :مستحيل لاااا
فهد السيوفي :لا لي يافيروز طب بنتي اللي من د-مي وحقها متعرفنيش لأنها عمرها ماشفتني انتي بقا مربيكي ع ايدي معقول نستيني ؟
اسيا بعصبيه:انت بتقول اي ياجدع انت بنت مين ومربي مين ...انتو ازاي تدخلوا واحد بينتحل شخصيه ابوكوا القصر .
تيام:ف اي ياعيسي انت وايوب هو اي حد يقولكوا أنا فهد السيوفي وعايش تصدقوه وكمان تدخلوا بيتنا ؟!!
ايوب بعصبية:افهموا بقا ...ده فهد السيوفي هو مما-تش اصلا علشان يعيش ...والسبب ورا اختفاؤء طول السنين دي عشق واهلنا كلنا ما-توا ع ايد عشق وفاروق قتلو-هم ف قصر فهد السيوفي .
حاله من الصدمه والرفض ع الكل فريده واقفه بتسمع كل اللي بيتقال وهي عندها امل واحد بس أن ابوها عايش وموجود .
ضحكت اسيا بشكل هستيري وهي بتخبط كف ع كف وفهد وجميله بيبصلها بحزن كبير ...سكتت وهي بتبص لأيوب :انت اتجننت مش كده حرمانك من أبوك خلاك تقول كده ع فاروق اللي رباك وكبرك وخلاك راجل مش كده ؟!!بصت لعيسي بسخرية:وأنت ياكبير ياعاقل ماشي ورا اخوك وبطبله ع كلامه هو ده رد المعروف ياولاد السيوفي ؟!!
فهد السيوفي وهو بيقرب منها:يابنتي ...
قطعته اسيا بصر-اخ :متقربش مني أنت مش ابويا وانا مش بنتك ..انت واحد نصاب جي ينتحل شخصيه راجل اسمه كبير وتتهم ابن عمه ف قت-له يابجحتك .
فهد بدموع :مش صح ..أنا ابوكي يا اسيا أنا ابوكي صدقيني خليني اخدك ف حضني يابنتي كفايه اللي اتحرمته منك.
تيام وهو بيشد اسيا من ايديها وبيوقفها ورا :اطلع بره ياراجل انت وخد الست اللي معاك دي بدل ماهتصرف تصرف ميلقش بسنك.
عيسي بتحذير :تياااام أنا لحد دلوقتي متحمل كلامكوا وعذراكوا كلكوا علشان حاسس بالصدمه اللي انتو فيها بس خليكوا متأكدين أن ده ابوكوا .
قربت فريده بخطوات بطيئه وهي بتقف قدام فهد وجسمها بيرتعش :بابا معاك مش كده ؟
الكل بصلها بصدمه أنها اتكلمت ف ابتسم عيسي بحنان قرب منها وهو بيشدها لحضنه وبيبوس راسها :حمد الله ع السلامه
فريده:بابا معاه ياعيسي مش كده
بص عيسي لفهد بمعني هنقولها اي ؟ف بصله فهد أنه يسكت وبص لفريده وهو بيحضنها:انتي عرفتيني مش كده ؟
فريدة بعياط ف حضنه :أنا عايزه بابا هو معاك .
شدها تيام بغضب من حضنه :لو قربت  لواحده فيهم هقطعلك ايدك انت فااااااهم
ايوب :تيااااام الزم حدودك وانت بتتكلم مع ابوك .
اسيا بصراخ :مش ابونااااا ولا هي خالتنا اطلعوا بره محدش هيعرف ياخد مكان ابويااا مهما عمل ومهما قاااال ..أنا عايزه فهد يااااافهد.

تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*حيث تعيش القصص. اكتشف الآن