#تاج_الفهدج2"أبناء السيوفي"
|29|ف قصر السيوفي ...
نزلوا كلهم وهما بيستعدوا للسفر والخدم بينزلوا الشنط .
ورد: ربنا يحفظكوا ويبعد عنكوا العين ياحبايبي
فهد:مش كنتي جيتي معانا انتي وماسه تغيروا جو؟
ورد:مينفعش ياحبيبي اسيب سيا لوحدها..وكمان انتو شباب مع بعض هنيجي احنا نعمل اي!!!
فهد:ده ع أساس انك كبرتي ده اللي يشوفك يقول ان انت اللي بنتي .
ضحكت ورد:طول عمرك بكاش..
فاروق:خلوا بالكوا من بعض الشباب عينكوا متنزلش لحظه من ع البنات .
اسيا: متقلقش يافاروق البنات ف حمايتي
فاروق بهمس:يبقا كده يعوض ربنا عليا فيهم .
فجر:انت مربي رجاله متخفش علينا يابااا
ايوب:اسكتي انتي باللي لبسه ع دماغك شبه الحله كده
حطت فجر ايديها ع البورنيطه الكبيره:انت عارف اللي مش عجباك دي أنا جيبها منين؟!!!
فاروق بيأس منهم: اهم الاتنين دول بالذات ميفرقوش عينك ياعيسي مش ناقصين فضايح بسبب خناقتهم
عيسي:حاضر يافاروق ..ينفع نتحرك بقا علشان قدامنا طريق طويل.عدت موج من قدام ايوب الاول وهي حاضنها كتابها ..فاراح مصفر وهو بيقول :حد يسيب دواء القلب ماشي ع الأرض كده .
بصت موج وراها بقرف:يسم.
خبط ايوب كف ع كف وهو بيعلي صوته:طب اعملك ايي طيب بتتشقطي ازاي ؟!!!!
جه فهد وهو بيحط ايده ع كتف ايوب وبياخده بره:ورحمه أبوك ف حد يشقط واحده يقولها معاكسه من ايام حمو بيكا!!!
ايوب بستغراب:مين حمو بيكا ده ؟!!!
فهد بصدمه:احلف متعرفش حمو بيكا!!! ده ع ايام أبوك وابويا كان من افضل مغني المهرجانات ف الشرق الأوسط والبلاد المجاوره ،ده هاني شاكر كان بيجري ورا كل مايسمعه بيغني .
ايوب :مين هاني شاكر ده كمان؟
فهد:لا تعاله احكيلك بقا من اول ماهاني شاكر قفش حمو وهو بيغني علشان ده موضوع ف غايه الاهميه .خرج ايوب وفهد وموج برا بوابات القصر الداخليه والباقي سلمه ع بعض وخرجوا وراهم .
فهد:نقسم بقا كل مجموعة فريق ..أنا والحته بتاعتي وايوب وفجر وموج مع بعض ؛وعيسي وتيام وفيروز وفريده وغزل وتاج
تيام:طب لي مانطلع بتلات عربيات افضل علشان البنات تكون مرتاحه
فهد:انت وعيسي هتخدوا العربيه الكبيره يعني الكل هيكون مرتاح، وكمان عايزين عربيتين بس علشان الطريق طويل والكل بيعرف يسوق يعني كل فتره واحد فينا هيبدل ويسوق مكان التاني شويه.
ايوب :ماعدا اسيا .
اسيا :مالها اسيا يعنيا أن شاءالله ؟
ايوب:غبيه وسواقتك متهوره .
فهد:سيبك من الواد ده انا هخليكي تسوقي براحتك ياحبيبي .
اسيا وهي بتسبل بعينيه لفهد:مشوفتش ف حنيتك
فهد بابتسامة واسعه:وانا مشوفتش ف جمال عينك ياحته .
عيسي بنفاذ صبر منهم:البت دي هتركب معانا وانت خلي فيروز معاك .
فهد:تركب مع مين يااخويا ،لما أنا مبفرقهاش لحظه ف مكان هسيبها كده تعالي هنا يابت .
شد فهد اسيا من ايديها واقفه جمبه وهو بيبص لعيسي بتحذير:اوعي تنسا اني الكبير وان اسيا أنا اللي مربيه يعني لو فهد السيوفي طلع من قبره علشان ياخده مني مش هسيبها برضو ،افرط ف الدنيا كلها ومفرطش فيها .
اسيا كانت واقفه بصاله وعيونه بتلمع من الدموع لانه ديما معوضها عن كل الحنان اللي افتقدته ،عيسي كان من جوا مبسوط ان أخته ربنا بيعوضها بفهد ديما بس حاسس بغيرها ع أخته .
عيسي:وانا قولت اسيا هتيجي معايا .
فيروز:خلاص يافهد وبعدين هي معاك ع طول سيبها مع عيسي النهارده.
فهد:لا اسيا هتيجي معايا يما بلاها السفريه بنت ال*** دي
ايوب :خلاص يجدعان ف ايي كبرتوا الحوار خدها يافهد وبعدين ياعيسي انا معاها ديما متخفش.
أنت تقرأ
تاج الفهدج2*ابناء السيوفي*
Randomديره الانتقامات لسه متقفلتش والشر مازال مستمر ف قصر السيوفي...