M H A S 01

251 7 2
                                    

"Ish kita dah habis sekolah menengah 5 tahun yang lalu tau kau pulak still sayang kan Mr. ice" Kerana malas hendak mendengar bebilan Batrisyia jadi Aleesya ambil earphone lalu pasang lagu kegemaranya.

 dia ambil phonenya semula buka instagram."ish kau ni aku penat membebil kau boleh buat pekak je" Batrisyia masuk dapur sementara Aleesya scroll instagram jejaka pujaan hatinya.

"weh" Aleesya tak perasan yang Batrisyia memanggilnya jadi Batrisyia pergi mendekati Aleesya lalu tarik earphonenya. "apa"

Aleesya rampas earphonenya kembali dari tangan Batrisyia. " kau nak Maggi tak sebab aku nak masak Maggi ni" Aleesya menggelingkan kepalanya menandakan tidak.

 "betul ni nanti kalau kau lapar kau masak sendiri" Batrsyia menuju semula ke dapur untuk masak. Sementara Aleesya tersenyum-senyum melihat Instagram Mr.ice nya.

Selepas Batrisyia siap masak dia membawa Maggi nya ke depan lalu meletak Magginya di atas meja kayu yang berada disitu. Batrisyia mengambil Phonenya lalu membuka tiktoknya.

"Weh Bat petang ni kau free tak" Batrisyia berfikir adakah dia tidak ada apa-apa urusan petang ini. "tak ada kenapa nak ajak aku lepak"

Aleesya mengangukan kepalanya menandakan iya. "ok jap hari tu aku ada jumpa dekat ig ada satu cafe ni yang berhampiran dengan area rumah kita" Batrisyia membuka Instagramnya lalu mencari semula cafe tersebut.

"ouh ye ni cafe Note(rekaan semata-mata)"



"Hafizi kenapa you tak cakap degan I dari tadi I ada buat salah ke?" Gadis berambut blone melihat Hafizi dengan risau sekali.

"Shaly kenapa awak terima untuk kahwin degan saya padahal awak sendiri pun dah ada Boyfriends" Hafizi memandang Shaly tersebut dengan marah sekali.

"saya dah putus dengan dia lah,dengan dia sebab saya sayangkan awak"Shaly tersenyum sementara Hafizi hanya pandang tempat lain.

"nah nanti you bayar I ada dekat luar" Hafizi memberi duit sebanyak RM100 kepada Shaly lalu keluar dari butik tersebut. Selepas beberapa minit Shaly keluar dari butik tersebut.

"dah jo-" I-phonenya berbunyi lalu dia angkat. "Hello..... hari ni ke saya ingat kan esok......ok saya datang sekarang" dia memberhentikan panggilan tersebut lalu memandang Hafizi.

"You sorry I ada meeting so apa kata kita pergi cafe tu esok ke lusa ke kalau you teringin sangat you ajak je kawan you tu"Shaly pergi dari situ Hafizi mengambil I-phonenya lalu mencari nombor kawan baiknya.

"hello Riaz kau free tak kalau kau free kita lepak jom"




Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now