M H A S 04

172 8 3
                                    


"eh kau ni ok tak Aleesya muka kau nampak pucat" Aleesya melihat cermin di tandas tersebut dan betul kata Dhaniyah mukanya nampak pucat.

"apa hal ni tadi aku nampak kau tarik Aleesya kesini kenapa" Liyana masuk ke dalam tandas di ikuti Batrisyia.

"kau cuba tengok muka Aleesya nampak pucat kan" Mereka berdua pandang muka Aleesya dan air muka mereka berdua berubah menjadi risau.

"Bat pagi tadi ada jadi apa-apa tak" Liyana memandang Batrisyia dengan muka yang tegas sementara Batrisyia mula hendak meningat semula apa jadi pagi tadi.

"oh ye aku kan dah kata dekat dia demam tak payah datang lepas tu dia nak juga sebab nak tengok Mr.ice katanya" Liyana pergi ke arah Aleesya lalu pukul belakang kepalanya.

"ish kau ni kan semuanya Mr.ice Mr.ice Mr.ice kan aku dah kata jaga kesihatan and tak payah nak beria sangat kau juga nanti sakit hati dah sekarang ni kau balik" Liyana memandang Aleesya degan marah sekali.

"ok ok aku balik tapi nak naik apa tadi aku naik Daniel ikut Bat" Batrisyia memandang Liyana dan Dhaniyah dan tahu siapa yang mereka akan menyuruh hantar Aleesya pulang.

"kau tunggu sekejap" Batrisyia dan Liyana  keluar dari situ sementara Dhaniyah menjaga Aleesya.  lalu pergi ke berlari arah 'Mr.ice' yang berada di meja makan sedang melepak dengan pelajar lelaki yang lain.

"Cikgu Aleesya sakit lepas tu tak ada orang nak hantar dia balik boleh tak cikgu tolong hantar dia balik" iya itu lah yang di fikiran Batrisyia,Liyana dan Dhaniyah untuk melakukan itu.

"dekat mana dia" Hafizi berdiri dan Liyana menunjukan arah ke Hafizi Batrisyia menarik kerusi yang berada di situ lalu duduk.

"Biar aku teka ni plan korang berdua kan" Batrisyia senyum dengan Kenyatan Emir tersebut.

"separuh yes separuh no" Mereka melihat Batrisyia dengan ke keliruan kerana tidak faham.

"maksud kau" Batrisyia baru perasan yang dia duduk di sebelah muiz  jadi dia pandang ke bawah dan mendekatkan kerusinya dengan Daniel.

"maksud aku Aleesya sakit bukan plan kita orang yang hantar Aleesya balik tu je plan kita orang"


"Awak dah rasa sedikit ok ke Aleesya" Sepanjang perjalanan Aleesya pandang ke arah tingkap kerana dia tahu yang pipinya sedang merah padam

"masih pening kepala" Hafizi melihat sedikit risau  kerana iya lah anak muridnya kan.

"awak nak pergi klinik tak" Aleesya mengelingkan kepalanya menandakan tidak kerana rumahnya sudah ada ubat yang dia perlu. sepanjang perjalanan tersebut senyap sepi kerana tiada sesiapa berani mulakan perbualan.selepas sampai ke rumah Aleesya Hafizi terus pulang ke rumahnya.

"Aku dah agak dah korang akan buat macam ni" Aleesya bercakap dengan Liyana di phonenya.

"sorry not sorry tapi kau suka kan kau jangan buat-buat tak suka aku pukul kau karang" Pipi Aleesya dah mula menjadi merah semula.

"macam mana kau nak pukul aku kau tak ada dekat sini" Aleesya meletak phonenya di atas meja make up nya kerana dia hendak membuang semua make up pada mukanya.

"kau ni kan kau jangan sampai aku suruh Bat bawak aku datang sana anyway kau dah makan ubat" Aleesya mengambil kapas dari lacinya lalu mengambil micellar water garniernya dan letak pada kapas tersebut.

"dah lah kalau tidak nanti kena marah dengan Mr.ice karang anyway mana bat" Dia memula membuang makeup nya.

"dia tengah palau Muiz" Aleesya menahan ketawanya kerana dia sudah agak Batrisyia akan buat begi tu iya lah dah move on katanya.

"kesian Muiz tak baik dia buat macam tu apa lah Bat ni oh ye mana EmiR rAyyAn kau tu" Aleesya mengukirkan senyuman sins di mukanya, Kemudian Liyana memberhentikan call tersebut.

"sentap lah tu"


"weh kau tak kesian ke dekat Muiz tu" Akil bisik dengan pelahan supaya tidak ada sesiapa dengar.

"Tak langsung kau pulak still nak try Niyah " Batrisyia menghirup air epal yang dia ambil tadi.

"weh cuba kau tengok tu" Akil menunjuk satu sudut dan Batrisyia tereye contact dengan Muiz. Batrisyia mula perasan bahawa  muka Muiz seperti tengah cemburu itu yang membuatnya tersenyum sedikit.

"AkU dAh MoVE On lah konon tapi bila tereye contact blushing" Akil mennyilangkan tangannya sambil mengusya Dhaniyah yang sedang bercakap dengan Liyana degan gembira.

"hi korang borak apa tu" Luqman menegur mereka dengan senyuman yang manis.

"oh tak ada apa-apalah borak kosong je anyway I degar you nanti akan berganding dengan I untuk drama baru tu betul ke" Luqman mengangukan kepalanya dengan pantas sekali.

"eh Muiz aku dengar sekarang kau dah ambil alih company bapak kau" Muiz datang mendekati mereka degan smirk kerana teruja dengan pujian Akil.

"yep aku sekarang CEO the M" Akil dan Luqman menepuk tangannya sementara Batrisyia hanya melihat Muiz atas ke bawah beberapa kali.

"eh Elle tak silap aku kau pun berlakon sambil menguruskan company arwah nenek kau" Batrisyia menganguk kan kepalanya menandakan iya.

"let me guess Daniel bagi tahu you kan" Muiz mengangukan kepalanya menandakan iya.

"hi korang Elle nak tangkap gambar dengan kau boleh" Airiel membuka phone nya lalu pos dengan Batrisyia. Pos kedua mereka membuat Muiz terasa sedikit cemburu kerana Airiel membuat separuh love dan Batrisyia sambung. selepas sudah menangkap gambar Muiz menarik Batrisyia dengan tangannya. Lalu membawanya keluar dari situ dan pergi keretanya.

"masuk" Muiz membuka pintu keretanya, Batrisyia tidak berani melawan jadi dia ikut sahaja. Muiz mulakan enjin lalu mula memandu.

"are you going insane or something" Batrisyia menjeling Muiz dengan tajam sementara muiz hanya tumpukan perhatian pada jalan.

"yes, I'm going insane of you"

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now