M H A S 12

116 4 2
                                    

"Weh Elle kau tak nak keluar ke pergi dating ke" Dhaniyah membuka keropok perisa keju.

"Petang nanti aku memang nak keluar kenapa kau tanya" Batrisyia memandang Dhaniyah yang sedang makan keropok tersebut.

"Saja nak tanya anyway kau nak pergi mana"

"Nak pergi bu....lepak haah lepak degan Akil" Dhaniyah mengangukan kepalanya lalu memandang ke arah TV sementara Batrisyia melepaskan nafas leganya.

"Ok" Dhaniyah mengambil phonenya lalu chat sesorang Batrisyia malas hendak melayan karanah kawan baiknya itu jadi dia bagun hendak ke dapur untuk masak Maggi.

"Wei kau nak maggi tak" Dhaniyah mengangukan kepalanya degan laju sekali.





"Abang nak beli tudung ni untuk siapa" Hafizi membelik tudung di butik tersebut.

"Untuk siapa lagi untuk sayanglah" Mata Aleesya mula membulat selepas Hafizi kata begitu.

"Abang kan Aleesya dah kata Aleesya akan pakai bila Aleesya dah ready" Aleesya menahan tagan Hafizi degan pelahan.

"Iya abang tahu maybe kalau sayang tengok tudung tu ke boleh dapatkan ke yakinan diri untuk pakai who knows right" Hafizi jumpa tudung shawl berwarna nude lalu meletakan tudung itu di kepala Aleesya dan cuba mengayakannya.

"Bukan macam tu lah macam ni" Aleesya membetulkan cara Hafizi mengayakan tudung tersebut.

"Haah kan cantik tu" Pipi Aleesya mula merah padam sementara Hafizi cari tudung warna dan jenis yang lain.

"Hey Elle" Batrisyia mula membulat bila dia sampai dia nampak Muiz di situ.

"Hey" Batrisyia menarik kerusi yang berada di depan Akil tersebut untuk duduk. Lalu mengeluarkan iPhonenya dan chat Akil.

Kil apa mamat ni buat dekat sini -Batrisyia

Wei sorry aku lupa nak bagi tahu yang Muiz tiba-tiba nak ikut aku -Akil

Habis tu macam mana kita nak bincang pasal plan kau degan Dhaniyah tu -Batrisyia

Macam ni sekejap lagi aku akan chat Alya suruh dia datang kau tahukan semenjak dua menjak ni Ariana suka betul dekat Muiz-Akil

Ok -Batrisyia

"Kalau korang berdua lepak memang macam ni ke apa" Muiz cuba untuk memutuskan suasana yang sunyi sepi tersebut.

"Tak ada lah ada seorang lagi tak sampai" Akil meletakan phonenya ke atas meja

"Oh siapa"

"Hey korang" Alya perasan Muiz ada di situ jadi dia terasa sedikit terkejut sementara mata muiz sudah membesar.

"Muiz honey bubu" Alya kejar Muiz keluar dari situ sementara Batrisyia dan Akil cuba tahan diri untuk tidak ketawa.

"Dah lah jom nanti mesti Muiz tu datang balik sini kita cari tempat lain jom" Akil bagun di ikut oleh Batrisyia.

"Weh kau bawak keretakan" Batrisyia mengangukan kepalanya menandakan iya.

"Aku tadi naik dengan Muiz so boleh tak aku bawak kereta kau bukan apa rasa macam tak kena pulak kalau kau yang bawak"

"Faham" Batrisyia membaling kunci keretanya kepada Akil lalu Akil tangakap.





"Wei Shaly kita ada maksalah" Shaly yang sedang membuat kopi itu terasa sedikit keliru apa yang jadi sampai Hani berkata begitu.

"Maksalah apa?" Shaly mengangkat satu keningnya sembil minum kopinya.

"Kau tahukan pasal gambar yang kau upload degan Hafizi dekat ig tu kan cuba kau tengok ni" Shaly melihat comment di bawah gambar tersebut.

'Eh ni bukan suami pelakon apa nama pelakon tu haah Aleesya Sofia tu ke' Comment itu membuatkan Shaly tersenyum bahagia.

'Haah lah itu suami dia kan Hafizikan dasar lelaki tak guna ni mesti makan duit bini je kerja' senyum di muka Shaly mula pudar

'Aku rasa perempuan ni fikir kita ni sebagai fan Aleesya akan marah Aleesya hello kita orang akan salah kan kau dan Hafizi kalau dia orang cerai'

'Aleesya tu pelakon terkenal kau tu pulak pelakor terkenal gitu' Air mata Shaly mula jatuh ke pipinya.

'Hey perempas kau fikir baguslah rampas suami orang lepas tu post dekat media social' Shaly letak phone Hani lalu lari naik ke biliknya degan perasan marah dan sedih.





"Wei kau ada tengok tak ig perempuan yang apa nama dia tu haah Shaly yang dia fikir kalau post gambar dia degan Hafizi tu bagus" Akil menjilat ice-creamnya.

"Ada Aleesya kata itu gambar lama" Batrisyia bagun untuk membuang plastic ice-creamnya ke dalam tong sampah di sebelah Akil.

"Nasib baik gambar lama kalau tidak aku dah lama pukul si Hafizi tu sampai dia masuk hospital" Batrisyia tersengih membayangkan Akil memmukul Hafzi.

"Anyway aku dengar mak kau degan bapak Dhaniyah kawan dari kecik kan cuba kau bayangkan kalau mak kau nak kahwinkan kau degan Dhaniyah" Akil sudah tersenyum membayangkan benda itu berlaku.

"Haah haah berangan dah lah jom balik" Batrisyia dan Akil berdiri hendak pergi ke kerata BMW milik Batrisyia.

"Kau nak bawak ke"

"Iya lah nak hantar kau balik kan" Batrisyia pergi ke sit pemandu sementara Akil pergi ke sit penumpang

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now