M H A S 20

106 4 1
                                    

beberapa bulan kemudian

"Hafizi macam mana dengan keadaan Aleesya" Tuan Helmi meregur Hafizi yang sedang kehulur ke hilir menunggu Aleesya di luar bilik bersalin tersebut.

"dia tengah bersalin lagi tu doctor keluar tadi dia kata air dia dah pecah so tinggal tunggu baby tu keluar je lah"

"AHHHHHHHHH" Hafizi lagi risau bila Aleesya tiba-tiba menjerit dan di sambung degan bunyi bayi menangis. Dhaniyah keluar dari bilik tersebut lalu Hafizi cepat-cepat pergi ke arah Dhaniyah itu.

"macam mana ke adaan isteri dan anak saya doctor"

"kedua-duanya baik cuma Aleesya perlukan rehat yang cukup dan tahniah Tuan dapat bayi kembar lelaki dan permpuan, oh ye sebaik sahaja Puan Aleesya keluar dan di masukan ke dalam biliknya Tuan dah boleh melawat dia" Dhaniyah memberikan senyuman yang manis kepada mereka lalu pergi dari situ.

"syukur alhamdulillah tuhan bagi kamu bayi kembar" Hafizi sudah tersenyum lega yang tidak terjadi apa-apa kepada Aleesya dan bayinya.

"sorry ibu lambat tadi ayah kamu pentingkan meeting dia so ibu paksalah ayah kamu ni datang apa yang ibu terlepas"

"Ain kitab dapat cucu kembar"

"iya ke Dayang syukur alhamdulillah" Senyuman yang manis menghiasi wajah Puan Ain

"bukan tu je seorang laki seorang lagi tu permpuan"

"iya ke eee tak sabarnya Ain nak jumpa dia orang"





"Abang" Aleesya yang baru sahaja terjaga itu menegur Hafizi yang sedang dukung anak permpuan mereka.

"sayang jangan bangun sayang kena rehat" Aleesya yang baru hendak duduk kembali baring ke atas katil hospital tersebut.

"abang boleh tak Leesya nak dukung anak lelaki kita boleh" Hafizi meletakan anak permpuan mereka ke dalam katil yang di sediakan untuk anaknya lalu mendukung anak lelaki mereka dan bawanya ke Aleesya untuk memberi Aleesya dukung bayi mereka.

"sayang nak bagi nama apa"

"yang boy ni Ahleaf feizi kalau girl pulak Halaf risya" senyuman yang manis menghiasi wajah mereka berdua.

"sayang gabungkan nama kita berdua" Aleesya mengangukan kepalanya menandakan iya.

"Assalaamalaikum" Liyana, Batrisyia, Akil serta Emir membuka pintu bilik Aleesya bersama-sama.

"Walaikumussalam" Mereka membawa belon yang bertulis welcome baby boy dan welcome baby girl.

"apa nama dia orang" Batrisyia bercakap dengan slow supaya tidak membuat bising.

"yang baby boy Ahleaf feizi baby girl Halaf risya"

"muka yang boy nampak macam kau waktu kecik-kecik yang girl pulak nampak macam Hafizi" Akil memberi jarinya kepada Halaf lalu Halaf gengam jarinya.

"aww"





4 tahun kemudian

"pak long bagilah balik pistol main Ahleaf" Akil dan Ahleaf berlari satu rumah Aleesya seperti kanak-kanak riayang.

"TAK NAK PAK LONG TAK BAGI"

"eh Kil umur kau berapa nak main kejar-kejar ni" Batrisyia menarik telinga Akil membawa Akil ke ruang tamu sementara Ahleaf menjelingkan lidahnya kepada Akil.

"Leesya kau tengok anak kau ni  ni perginya jeling lidah dia dekat aku"

"Akil cuba kau tengok Halaf ada dia jadi macam kau bergaduh dengan budak 3 tahun tak adakan kau tak malu ke" Akil memandang Halaf yang melukis pemandangan luar rumahnya.

"ala main-main je itu pun salah"

"mama tengok apa Halaf lukis" Halaf berlari ke arah Aleesya sambil memegang lukisan pemandangan luar rumahnya.

"hmmm kau Leesya tengok ni budak 3 tahun pun padai melukis kau lukis orang kayu je pandai" Aleesya menmukul belakang kepala Akil dengan slow .

"Halaf nanti dah besar jangan tiru perangai pak long kamu ni melukis pandai tapi peragai tak senonoh sebab tu lah makcik Niyah susah nak terima dia ni" Akil memandang Aleesya degan mata yang tajam.

"apa betul apa aku kata"

"weh korang cookie dah siap" Akil, Halaf dan Ahleaf berlari ke dapur untuk mandapatkan cookie yang di buat oleh Batrisyia.

"eh sabar cookie tu panas lagi nanti melecur tangan" Akil menghiraukan amaran Batrisyia dan senyap-senyap mengambil cookie yang panas itu.

"ahhh panas panas panas" Batrisyia menepuk dahinya memandang ke bodohan kawannya yang seorang ni.

"itu lah kau aku dah kata panas kau tak nak dengar ambik jugak padan muka"

"apa jadi ni"

"Leesya kau tengok abang kau ni aku dah kata cookie tu panas tak makan amaran" Batrisyia menyiram air ke tangan melacur Akil untuk menggurangkan sakitnya.

"itulah orang dah kata kau tak mau  dengar"

"ala aku tengah lapar ni"

"Assalaamalaikum" Hafizi masuk ke dalam dapur rumahnya lalu di sambut oleh dua orang putra dan putrinya

"walaikumussalam daddy lambatnya Daddy balik auntie Elle bake kan untuk kita orang cookie" Hafizi menarik kerusi di sebelah Aleesya lalu duduk.

"ouh ye ke"

"daddy tunggu sekejap Halaf ada buat something" Halaf berlari ke ruang tamu untuk mengambil lukisannya.

"Halaf jangan lari nanti jatuh" Halaf berjalan masuk ke dapur mebawa lukisanya.

"daddy cantik tak" Halaf menujuk lukisannya kepada Hafizi.

"cantiknya Halaf siapa ajar ni"

"pak long" Halaf menujuk jarinya ke arah Akil

"ouh"





"sayang" Hafizi berlari ke arah Aleesya yang sedang menikmati pemandangan laut.

"iya kenapa abang" Hafizi memberi Aleesya sejambak bunga ros sambil tersenyum manis.

"this is for melting my cold as ice heart" Aleesya mengambil Bunga ros tersebut.

"no saya yang patut terima kasih dekat you sebab buatkan ruang dalam hati you untuk I" Aleesya tersenyum manis itu membuat hafizi lagi gembira.

"I LOVE YOU ALEESYA SOFEA" Hafizi jerit benda tersebut.

"I LOVE YOU TOO MR. ICE" 

THE END OF THE STORY

HAPPY ENDING

MR.ICE

MRS.LUCKY

THANKS FOR READING MUHAMMAD HAFIZI: MR.ICE AND LOVE YOU GUYS

BYE

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now