M H A S 10

122 4 0
                                    

Ting

Ting

Ting

Aleesya membuka phonenya lalu melihat apa yang menyebabkan notifikasinya berbunyi begitu.

Akil: Aleesya kau dah gila ke kenapa kau pergi ajak dia.

Muiz: tah dah sunyi sepi dekat situ perkerja dekat situ pun tergelak tengok perangai kita orang.

Dhaniyah:bagus jugak Aleesya bawak dia aman sikit hidup

Liyana:kau je rasa aman kita orang rasa tak selesa

Batrisyia:kau je rasa aman kita orang rasa tak selesa

Emir:kau je rasa aman kita orang rasa tak selesa

Daniel:kau je rasa aman kita orang rasa tak selesa

Dhaniyah:ok fine aku pun rasa tak selesa jugak.

Airiel: asal diam

Aleesya:aku tunggu korang habis membebel dah aku dah boleh explain

Muiz:dah

Aleesya:ok macam ni tau ceritanya kau tahukan isteri kena minta kebenaran suami untuk keluar so aku minta lah kebenaran dari dia lepas tu dia kata boleh tapi dia kena ikut

Airiel: lepas ni kalau kita lepak tak payahlah ajak dia

Aleesya:eh kau sorrylah aku lupa nak bagi tahu

Muiz:aku cucuk

Akil:MUIZ

Batrisyia:MUIZ

Liyana:MUIZ

Dhaniyah:MUIZ

Muiz:ok fine aku tak habiskan ayat tu

Airiel: aku tahu kenapa dia tak habiskan ayat tu.

Liyana: sebab apa

Daniel:sebab dia takut nanti Elle tak terima dia

Airiel:HAHAHAHHAHAH Muiz gamon

Muiz:kau aku masuk bilik kau karang baru kau tahu eh apa ni tukar topik

Emir: aku sebenarnya nak kata tapi itu lah korang tengah ajek Muiz so aku tak jadi lah nak ganggu

Akil: Itu lah kau Aleesya waktu Faris nak kau kau tak nak

Aleesya:kau dah kenapa Kil tiba-tiba Faris

Airiel:tu lah tiba-tiba Faris

Akil:lantak koranglah

Akil is offline

Aleesya is offline

Muiz:ni lah apa kata orang kemba

"You nak pergi mana-mana lagi ke" Hafizi masuk ke dalam keretanya selepas selesai isi minyak ke dalam keretanya.

"Tak ada dah" Hafizi startkan keretanya lalu bergerak ke rumahnya.

"Wei kau tahu tak si Muiz tu betul-betul cintakan kau apahal kau tak terima je dia" Dhaniyah mengambil satu pop corn lalu masuk kan kedalam mulutnya.

"Oh ye ke" Batrisyia malas hendak melayan Dhaniyah jadi dia hanya menonton drama yang di main kan di Tv tersebut.

"Ye lah kau terima je dia tu" Dhaniyah memandang Batrisyia dengan serius.

"Ok aku terima dia degan satu syarat" Dhaniyah sudah senyum gembira iya lah dia dah lama ship kan Batrisyia dan Muiz.

"Syarat apa"

"Kau kena terima Akil" Senyum Dhaniyah di alihkan ke muka Batrisyia.

"Ish kau ni anyway Thanks sebab bagi aku tempat ni"

"Kau tak payah nak berthanks-thanks sangat aku yang patut berterima kasih sebab kau dah teman aku dekat sini kalau tidak aku duduk sini sorang-sorang je lah" Batrisyia mengambil satu lagi pop corn dan suapkan kedalam mulutnya.

"Weh kau perasan tak kita ni dua-dua di kejar oleh lelaki pujaan wanita" Dhaniyah membaringkan kepalanya atas bahu Batrisyia.

"Eh kita berdua tak sama iya aku terima dia sebelum ni lepas tu dia pijak-pijak aku macam sampah bak kata orang dah ludah nak jilat balik hmm" Batrisyia memandang ke arah tingkap dan perasan ada lampu seperti lambu kertas sedang Park dekat depan rumahnya.

Ting

Batrisyia melihat notifikasi tersebut dan iya daripada tak lain tak bukan Khairul Muiz.

'Elle aku dekat depan rumah kau and aku tahu kau ada dekat rumah aku bagi kau masa 30 minit untuk bersia'

"Shit" Batrisyia berlari naik ke atas sementara Dhaniyah masih blur tidak faham apa-apa.

"Apa hal kau berlari macam orang gila ni" Batrisyia yang sedang mengikat rambutnya di tanya oleh Dhaniyah.

"Kau tahu tak Muiz sekarang ni dekat luar rumah kita,wei pass kan phone aku" Dhaniyah memberi phone tersebut kepada Batrisyia lalu Batrisyia melekatkan phone itu kedalam bag lalu keluar.

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now