M H A S 18

53 2 0
                                    

"Hello Aleesya macam mana dengan kandugan kau" Batrisyia berjalan di lorong yang gelap dan sedikit sempit sambil menelephone Aleesya untuk meredakan rasa takutnya.

"ouh kandugan aku ok je" Batrisyia tersenyum apa bila Aleesya kata begitu.

"ouh ok lah kalau macam tu" tiba-tiba seorang lelaki berbaju seluruh hitam menutup mulut Batrisyia itu membuat Batrisyia pengsan lalu phonenya jatuh ke tanah.

"Bat"

"Bat"

"Bat" Aleesya memanggil nama Batrisyia berkali-kali degan nada suara yang risau.

"BAT kau jagan buat aku risau"





"Aleesya cuba kau tarik nafas lepas tu hembus"Dhaniyah cuba menenagkan Aleesya yang sudah risau dengan ke adaan Batrisyia

"ok sekarang ni cuba kau cerita dengan pelahan-lahan"

"tadi Bat call aku lepas tu dia macam biasa dia tanya kabar lepas tu aku dengar ada orang tutup mulut dia macam tu lah, aku panggil-panggil dia dia tak menyawut itu yang buat aku jadi lagi risau ni" Aleesya menahan rasa hendak menaggisnya.

"Kil jom taman aku pergi balai polis lepas tu buat laporan pasal benda ni" Daniel bangun dari sofa di rumah Batrisyia tersebut.

"aku tahu kau risau pasal Elle tapi mana boleh kita buat laporan sekiranya belum 24 jam" Daniel duduk semula ke atas sofa tersebut.

"habis tu tak kan kita nak duduk sini je"

"habis tu kau nak kita cari penculik tu" Airiel memandang Daniel dengan riak wajah yang tiada perasaan.

"tak adalah cuma dia adik kembar aku kot"

"cuba kau buat bersabar sikit atau pun lebih baik kau doakan Elle tu selamat" suasana di situ senyi sepi selepas Emir kata begitu





"eh Aleesya kata mengandung habis tu kenapa perut tu kempis lagi je ke kau tipu" Shaly tergelak-gelak seperti orang gila melihat seorang gadis di ikat pada kerusi.

"lantak lah at least aku boleh bunuh kau hari ni tapi aku nak tengok jugak muka merayu mintak di bebaskan kau tu" Shaly memberi isyarat kepada dua orang lelaki yang menangkap gadis tersebut.

"Ish kau lagi kenapa plan aku selalu rosak di sebabkan oleh kau"

"eh Shaly kau nak culik Aleesya kan" Batrisyia senyap-senyap membuka ikatannya sementara Shaly naik angin memarahi dua orang lelaki tersebut.

"ish korang berdua ni kan aku suruh korang culik orang lain yang kau culik orang lain tu kenapa"

"bos, bos yang suruh kami culik orang dalam gambar ni" Lelaki tersebut menunjukan gambar Batrisyia dan Aleesya.

"aku suruh korang culik yang ni bukan yang ni"

"ouh kenapa bos tak cakap awal-awal"

"dah lah malas aku nak layan ke bodohan korang berdua ni and kau-" Shaly memandang ke arah kerusi tadi dan terlihat yang Batrisyia tiba-tiba hilang.

"korang tak ikat tali ni betul-betul ke"

"ikat bos habis tu macam mana dia boleh hilang"

"kami pun tak tahu"

"apa lagi korang tunggu pergilah cari dia" Mereka berdua berlari lintang-pukang mencari Batrisyia  sekeliling rumah agam yang terbiar tersebut.

"hei masakalah lah perpempuan tu" 

"tu lah" tiba-tiba mereka kena serang oleh Batrisyia degan mengunakan kayu. Batrisyia perasan yang lelaki itu mempunyai pistol dan kunci kereta jadi dia ambil pistol dan kunci kereta tersebut untuk mempertahankan diri.

"haah tu dia"

BANG

BANG batrisyia tembak kaki dua orang lelaki yang cuba mengejarnya lalu lari turun ke tempat mereka parking kereta.

"ish mana satu ni"

"kereta tu rosak" Batrisyia mencari suara garau lalu ternampak lelaki yang dia kenal.

"Firdaus"





"Batrisyia sukurlah kau selamat" Aleesya memeluk Batrisyia dengan erat sekali lalu perasan bahawa ada seorang lelaki yang ikut bersama Batrisyia.

"ni siapa"

"ouh ni dia ni kawan aku aka orang bawahan Shaly" Aleesya memandang Batrisyia dengan wajah yang risau bila Batrisyia cakap pasal Shaly.

"Shaly"

"haah Shaly culik aku tapi dia bukannya nak culik aku pun"

"haah macam mana dia culik kau tapi tak culik kau pun" Aleesya membuat muka blurnya tidak faham maksud Batrisyia.

"kita masuk dululah nanti aku cerita apa jadi" mereka masuk ke rumah milik Batrisyia tersebut.

"ELLE" terkejut Batrisyia apabila semua orang menjerik namanya serentak.

"kau ok tak apa yang jadi dekat kau" Daniel cepat-cepat berlari ke arah Batrisyia dengan wajah yang risau.

"ok aku boleh bagitahu apa yang jadi tapi boleh tak kau ambilkan air untuk aku dengan tetamu aku ni"

"TETAMU"

"eh tak mengapa aku tak lama pun" Firdaus menolak jemputan Batrisyia.

"aku suruh kau duduk sini sekejap sebab nak suruh kau tolong bagitahu kau punya side of the story"

"oklah kalau macam tu" Firdaus duduk di atas lantai sementara Dhanyiah pergi ke dapur untuk mengambil air untuk Batrisyia dan Firdaus.

"ok dah boleh start ye" mereka mengangukan kepala mereka sementra Dhaniyah membawa air tersebut ke ruang tamu.

"ok macam ni aku ni baru je balik dari shooting lepas tu tiba-tiba kereta aku rosak" Dhaniyah mengisi air tu ke dalam cawan untuk di hidangkan kepada Batrisyia dan Firduas.

"lepas tu aku malas nak oder grab so aku jalan kaki je lah sebab aku nak sampai rumah dah pun kalau aku jalan ikut lorong yang bawah jambatan tu" Dhaniyah menghidangkan air tersebut ke pada Batrisyia dan Firdaus.

"lepas tu aku kena culik dengan budak ni" semua orang mengalihkan perhatian mereka ke arah Firdaus degan mata yang tajam sementara Firdaus memandang ke bawah lantai untuk mengelakkan dari bertentagan mata dengan mereka.

"eh tak payah nak tengok dia macam tu lah dia culik aku pun sebab dia terpaksa and dia tak tahu yang dia culik tu aku"

"ok so lepas tu aku bangun-bangun aku dah dekat rumah yang terbiar dengan Shaly membebil pikir aku ni Aleesya" Aleesya terkejut apabila Batrisyia kata begitu.

"so maksudnya dia nak culik aku lah" Batrisyia mengangukan kepalanya menandakan iya Shaly hendak menculik Aleesya.

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now