M H A S 06

126 7 3
                                    

"Kalau semua orang dah sampai saya dan Tuan Ikwan ada nak buat penggumuman" perhatian semua orang beralih ke Tuan Helmi.

"kami berdua merancang untuk kahwinkan Aleesya dan Hafizi" Mata Hafizi dan Aleesya mula membesar apabila Tuan Ikwan berkata begitu.

"bukan ke ayah dan ibu nak kahwinkan Hafizi dengan Shaly"Hafizi memandang Tuan Ikwan dengan muka yang tidak faham.

"itu lah yang ayah nak kata kamu nak pilih antara Aleesya atau Shaly kalau kamu tak nak Aleesya ayah boleh kahwinkan abang kamu Hazim ni" Hazim memandang Tuan Ikwan dengan bengan.

"saya....saya...pili...pilih....ayah apa kata bagi Aleesya pilih antara saya dengan Hazim" Aleesya dekat situ sudah tidak tentu hala lepas itu Hafizi memberi tanggung jawab tersebut padanya.

"ummmm.....ummmm.....saya pilih.....Ha...Ha....Ha....." Semua orang sedang menunggu jawapan Aleesya sedangkan Aleesya dah tahu siapa dia mahu pilih cuma dia malu.Dan Akil perasan perangai adiknya dia sudah berfikir rancangan jadi dia tersenyum sins.

"Bahhh"

"HAFIZI"Aleesya menjeling Akil sementara dia tersenyum menahan ketawanya.Sementra Hafizi lega kerana dia tidak perlu menghabiskan semua hidupnya dengan Shaly.



"weh kau cuba teka apa jadi" Aleesya masuk ke dalam rumah terus bergegas ke arah Batrisyia yang sedang menikmati Pop cornnya sambil menonton drama koreanya yang itu A Business Proposal.

"apa jadi and kenapa muka kau merah semacam ni mesti ada kena mengene dengan Mr.ice batu kau tu" Aleesya mengangukan kepalanya menandakan pernyataan Batrisyia itu benar.

"Ma nak kahwinkan aku degan Mr.ice aku tu"

"Hah?" Batrisyia memandang Aleesya dengan tidak percaya iyalah selama ini dia fikir lama kelamaan Aleesya akan move on dari Mr.icenya tersebut.

"iya aku mula-mula pun tak percaya tau lepas tu aku tanya lah Akil betul ke kamu dengar ni lepas tu dia anguk" Batrisyia cepat-cepat mengambil Phonenya dan chat Akil di whatsapp.

'weh Kil betul ke yang Ma suruh Aleesya Kahwin degan Cikgu Hafizi'

'ye kenapa kau tak percaya cakap Syasya ke'

'ye lah selama ni aku tak pernah terfikir dia orang akan kahwin'

'samalah aku tapi itu lah kita kena terima kenyatan dia akan kahwin dengan Cikgu keras kepala kita tu'

'itu lah nanti dia tahu lah macam mana perasan kita dulu dia jadi cikgu kita'

'eh kau ni kita dengan dia lain tau ni suami isteri kita cikgu dan pelajar'

'hehehe dah lah aku nak pergi tenangkan Aleesya itu'

'bagus lah tu bye'

"Haah betulkan kata aku kau tak nak percaya" Aleesya menjeling lidah nya kepada Batrisyia.

"eh baik kau pergi mandi busuk kau tahu" Aleesya bangun dari sofa itu sambil melompat-lompat seperti kanak-kanak riang.

"I like your eyes, you look away when you pretend not to care"

" I like the dimples on the corners of the smile that you wear"

" I like you more the world may know but don't be scaredCoz I'm falling deeper baby be prepared"Aleesya menyanyikan lagu I Like You So Much, You'll Know It by Honey Jemlan sambil naik ke atas untuk membersihkan diri sementara Batrisyia melihat kawannya dengannya muka yang sedang stress.

"kesian aku dengan cikgu aku dapat bakal isteri macam kawan aku ni nasib aku sayang kalau tidak aku dah lama biar dia dekat tepi jalan raya"


Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now