"Kalau bolehkan kau make up tu sampai esok tak siap" Batrisyia menjeling Aleesya dengan marah sekali. Aleesya mengambil beg diorgnya lalu keluar dari rumahnya itu di ikuti Batrisyia.
"weh kau tengok ada tak barang macam Phone and cermin mata hitam kau iya lah kau tu ramai peminat"Aleesya melihat ke dalam begnya ada untuk memastikan tiada barang tertinggal.
"tak ada dah jom" mereka masuk ke dalam kereta lalu Batrisyia start kan keretanya. Aleesya kuatkan radio keretanya kerana lagu kegemaran dia dan Batrisyia di mainkan. Dia pandang Batrisyia dan Batrisyia sudah pandangnya.
"baby, who cares?, but I know you care but I know you care"
"bring it to my place, You Don't know what you did did to me"
"Your body lightweight, speaks to me"
"Weh Fizi kenapa kau tak ajak si shaly tu je lagi pun dia tu kan bakal isteri kau" Riaz tersenyum sins melihat Hafizi sementara Hafizi merenung tajam ke matanya.
"dia ada hal katanya, lagi pun aku bukannya nak ajak dia pun aku waktu tu betul-betul bersukur sebab dia punya P.A call ada meeting" Riaz tersenyum melihat perangai buruk rakannya itu kerana dia tahu rakan nya tidak boleh move on dari cinta lama.
"kau ni berapa kali nak aku kata move on je lah weh dia pun dah kahwin dah ada anak 3 orang dah pun" Hafizi tarik nafas lalu hembus untuk menggelakan dirinya dari stress.
"dah cepat habiskan air kau tu lepas tu boleh balik" Riaz menghabiskan air kopinya itu kerana sudah tinggal sedikit.
"dah? jom" Mereka bangun lalu Hafizi mengambil kunci keretanya dan dia pergi ke pintu keluar cafe itu di ikuti Riaz.
boom
Aleesya dan Hafizi terlangar satu sama lain. Batrisyia menggosok tangannya di tempat yang terlangar Hafizi.
"lain kali cuba lah jalan tu tengok depan" Batrisyia menjeling Hafizi dengan tajam.
"eh pakcik ni pakcik yang langar kawan saya lepas tu dah lah tak mintak maaf apa lah pakcik ni" Hafizi pandang Batrsyia degan tidak percaya sekali.
"Tak ada sebab saya nak mintak maaf kawan awak yang jalan tak betul-betul" Aleesya sedang fikir cara macam mana nak redakan ke adaan.
"saya mintak maaf sebab kawan saya marah encik dan saya terlangar encik" Aleesya tarik Batrisyia masuk ke dalam cafe tersebut.
"eh sekejap macam mana awak tahu saya dah berumur" Batrisyia pandang Aleesya sementara Aleesya menggelingkan kepalanya kerana tahu apa yang kawannya akan buat apa.
"cikgu tak kan cikgu tak kenal saya" Hafizi blur seketika kerana tidak faham dan perasan yang Batrisyia menggunakan perkataan cikgu.
"sekejap kamu ni kan Batrisyia" Aleesya menepuk dahinya kerana dia sudah agak yang Batrisyia akan berbuat begitu. sementara Batrsyia mengangukan kepalanya.
"Cikgu tak percaya yang sekarang kamu dah terkenal sebagai penyanyi terkenal" Batrisyia menghirup iced lattenya.
"ala cikgu ni puji lebih-lebih pulak blushing saya di buatnya" Aleesya memandang tajam ke arah Batrisyia sementara Batrisyia tersengih-sengih kerana dia saja hendak membuat kawannya cemburu.
"ouh ye mana pergi Liyana dan Dhaniyah" Batrisyia berhenti senyum seketika dan pandang semula ke arah cikgu hafizi.
"selepas sekolah menegah kita orang berdua masuk universiti yang sama dia orang berdua pulak universiti dekat luar negara" Hafizi mengangukan kepalanya kerana faham.
"anyway cikgu balik dulu ye ni nombor cikgu kalau ada reunion kelas A2 ke apa call je cikgu" Hafizi memberi kad yang bertulis nombor telefonnya lalu keluar dari cafe tersebut.
"ish kau ni Bat kalau tak main-main tak boleh ke hah?" Aleesya memukul belakang kepala Batrisyia.
"ala comel apa tengok muka kau tengah cemburu eh cikgu tu tahu-tahu je kan kita tengah plan nak buat reunion" Batrisyia membuka phone nya lalu perasan ada orang whatsapp nya lalu dia buka chat tersebut.
"weh cuba kau tengok ni" Batrisyia memberikan phonenya kepada Aleesya. riak wajah yang marah itu bertukar kepada gembira.
"yes akhirnya kita dapat jugak dewan"
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
RomanceA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_