"ish ish ish selepas kawan kau terlepas kau pulak yang kena culik apa kena dengan otak bijak korang berdua ni" Shaly bermain dengan pisau yang dia handak tikam Aleesya.
"tolonglah Shaly kalau kau nak bunuh pun jangan lah bunuh anak aku" memandang Shaly dengan mata yang penuh dengan air mata.
"Eh budak tu ada darah and sel badan kau dengan Hafizi of course aku kena tikam dia sekali sebab dia tu sampah kau tahu" terukir senyuman yang sins pada wajah.
"Shaly tolonglah aku merayu sangat dekat kau"
"HAHAHAHAHAHA itu lah kau dah tahu Hafizi tu milik aku seorang je kau nak ambil jugak sekarang terima padahnya" Shaly baru sahaja hendak menghampiri Aleesya tiba-tiba dia di tembak pada kaki oleh seseorang.
"Aduh HEY SIAPA YANG TEMBAK KAKI CANTIK AKU NI" Shaly sudah menahan darah pada kakinya dengan menggunakan tangannya.
"Tak cantik pun kalau pakai mini skirt tu mau nampak bulu kaki kalah jantan" Batrisyia keluar dari tempat menyorok nya sambil memegang pistol yang sedang sasar pada Shaly.
"BERANI KAU KUTUK KAKI AKU"
"Kenapa kalau aku kutuk sekali pun kau bukan boleh bangun lepas tu tikam aku pun" Batrisyia membuka tali yang di mengikat Aleesya sambil still sasarkan pistol tersebut kepada Shaly.
"Hoi takkan aku seorang je buat kerja korang buat apa menyorok lagi bentina ni bukannya boleh lari atau bunuh orang kalau kaki dia dah kena tembak" angota polis dan rakan-rakan lelaki mereka keluar dari tempat menyorok dan lakukan tugas masing-masing.
"have fun duduk dalam penjara" Batrisyia tersenyum sins memandang Shaly yang sedaya upaya cuba untuk melepaskan diri.
"ish diam lah kau setan"
"kalau aku setan kau tu apa iblis" Daniel menahan Batrisyia daripada bergaduh dengan Shaly.
"so ini lah plan korang untuk tangkap Shaly kan" Dhaniyah menghidangkan buah dan air kepada mereka.
"sebenarnya kita orang tak plan pun pasal kaki tu"
"haah habis tu korang plan macam mana sebenarnya" Liyana memandang mereka dengan terkejut.
"bukan tu je mula-mula kita orang tak ajak pun Elle" bukan sahaja Liyana terkejut Dhaniyah dan Aleesya pun juga terkejut apabila Daniel kata begitu.
"Elle kau cerita plan sebenar kita macam mana"
flash back
"so siapa-siapa ada idea macam mana nak tangkap si Shaly ni" Akil memandang semua rakan lelakinya yang sedang memikirkan idea.
"Firdaus" perhatian semua beralih kepada Firdaus.
"apa kata kita senyap-senyap masuk markas Shaly tu lepas tu kita tangkap dia"
"idea yang bijak tapi kita mana tahu markas dia dekat mana"
"aku tahu iya lah aku dulu orang bawahan dia" semua orang tersenyum sins kecuali Muiz kerana cemburukan Firdaus.
"aku ada kawan polis kita boleh minta dia tolong kita dalam misi ini" Semua orang di situ mengangukan kepalanya menadakan setuju.
"korang sorry aku tak boleh ikut" mereka semua memandang Muiz dengan mata yang tajam.
"kenapa sebab kau busy banyak meeting" Muiz mengangukan kepalanya menadakan betul apa yang di kata kan oleh Emir itu.
"habis tu kita nak cari siapa lagi untuk tolong kita ni" Batrisyia yang dah lama mendegar perbincagan mereka itu berpura-pura batuk dekat situ.
"kau nak ikut kan" mata Batrisyia sudah bersinar teruja.
"tak boleh"
"kenapa pulak" Batrisyia memuncungkan bibirnya sambil membuat mata yang sedih.
"bahaya"
"ala Daniel kita tak cukup team ni ajak je lah dia" Airiel cuba memujuk Daniel
"kita cari lah orang lain"
"Niel kalau kau bagi aku masuk aku janji aku akan jaga diri aku" Batrisyia merayu kepada Daniel
"no Elle nanti kalau jadi apa-apa dekat kau apa yang aku nak jawab dekat papa dengan mama"
"dia orang bukanya pedulikan aku pun kalau aku mati pun bukanya dia orang kesah yang dia orang kesah adalah kau" Batrisyia lari masuk bilik dia dengan mata pernuh air mata.
"Elle" Daniel cuba mengejar Elle tetapi tidak sempat kerana Elle sudah menutup pintu biliknya.
"DAMN IT Kenapa mulut kau ni bodoh sangat Daniel tengok apa kau dah buat" Daniel menumbuk diding tangga rumah milik Batrisyia tersebut.
keesokan harinya
"Good morning" Daniel menyambut Batrisyia yang baru turun dari biliknya.
"kau tak balik" Batrisyia menarik kerusi yang berada di hadapan Daniel.
"tak sebab aku nak teman kau iya lah Dhaniyah kan pergi teman Aleesya jaga rumah mak dia sebab Hafizi dekat sabah sekarang ni"
"tak ada lah tiba-tiba je kau ni" Batrisyia memandang Daniel atas sampai ke bawah.
"ok fine aku bagi kau masuk dalam misi ni" senyuman terukir di wajah Batrisyia.
"awww thank you Daniel sayang kau" Batrisyia berlari ke arah abangnya lalu peluk abangnya. melihat Batrisyia gembira Daniel tumpang gembira.
Plan asal
"ok macam ni kita kena Alihkan perhatian Shaly"
"tapi macam mana"
"kita bagi apa yang dia nak" mereka semua memandang Batrisyia dengan muka yang tidak faham apa yang Batrisyia hendak maksudkan.
"kita buat macam dia tu akhirnya dapat culik Aleesya dengan bantuan dari Firdaus"
"tapi kalau dia apa-apakan Aleesya macam man" Akil memandang Batrisyia yang sedang memikirkan idea.
"haah weh fir kau adakan apa tu perisai untuk badan yang tidak timbul tu kan" Firdaus mengagukan kepalanya menandankan iya dia ada.
"perfect"
"kau nak buat apa dengan benda tu"
"kalau kita guna benda tu tak ada lah Aleesya cedera dekat bahagian yang penting" mereka mengangukan kepala mereka menandakan mereka Faham apa yang di maksudkan oleh Batrisyia.
"aku ada idea lepas tu kita senyap-senyap masuk and serang dia orang degan senyap-senyap" senyuman gembira terbentuk pada bibir Emir.
"lepas tu kita nyorok dulu lepas tu kita terjah Shaly tu ramai-ramai" Airiel menyambung plan Emir.
"ok aku setuju"
end of the flash back
"lepas tu dia orang nak terjah tapi Shaly dah nak tikam Aleesya aku apa lagi tembak lah kaki hodoh si Shaly tu" mereka gelak apa bila Batrisyia mengatakan kaki Shaly itu hodoh.
"betul apa cakap aku" Batrisyia memuncungkan bibirnya.
"bapak berani dho kau dik kita orang ni pun tak berani"
"korang apa je korang tak takut lipas seekor pun korang nampak boleh riyuh satu rumah" jejaka-jejaka tersebut memandang Batrisyia dengan mata yang tajam.
"anyway thanks dho korang tolong aku" senyuman yang manis terbentuk pada wajah Aleesya.
"tak ada hal lah anyway kau tak patut berterima kasih dekat kita suami kesayangan kau tu sebab dia yang merayu tolong suruh kita orang cari Shaly tu"
"kalau dia tak suruh pun kita orang akan buat sebab kitakan kawan" senyuman menghiasi wajah mereka semua.
"aww thanks dho korang lagi-lagi you Firdaus kita baru kenal pun I dah rasa macam dah lama kawan denga you"
"no problem korang pun baik lagi-lagi Batrisyia dia tolong aku dengan macam-macam benda dah sebelum ni" Firdaus memberikan senyuman manisnya pada mereka
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
عاطفيةA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_