M H A S 15

57 3 0
                                    

"abang nak bawak Leesya pergi mana" Aleesya memandang Hafizi dengan muka blurnya.

"pergi shopping barang untuk hadiah Akil iya lah semalamkan sayang lupa hari jadi dia.... ok dah sampai" Hafizi turun dari kereta BMW x6 berwarna hitam, lalu pergi ke tempat duduk Aleesya untuk membuka pintu untuknya.

"jom" Hafizi menghulurkan tangannya ke Aleesya, lalu Aleesya menyambut tangannya dengan teragak-agak sementara Hafizi memandang Aleesya degan senyuman yang manis.

"are you ok"

"ok kenapa"

"tak adalah kenapa tangan sayang shaking" Aleesya menarik tangannya semula.

"sorry"

"it's ok abang faham sayang tak biasa lagi"



"Hafizi"

"Hafizi"

"HAFIZI

"HAFIZI

"HAFIZI"

"HAFIZI" Shaly menekan loceng rumah agam milik Hafizi seperti orang gila di situ.

"hoi banyak cantik kau main tekan-tekan loceng rumah orang rosak nanti kau nak ganti ke" Batrisyia yang sudah lama memerhatikan Shaly mengerunya itu mengambil perhatian Shaly.

"eh kau ni jiran je tak payah nak masuk campur bukan urusan kau pun"

"HAHAHAHA hey Shaly let me guees kau datang sini sebab nak marah Aleesya aka my Bestie right" Shaly terkejut apa bila Batrisyia tahu namanya.

"macam mana kau tahu nam-" Shaly terkejut bila dia pusing dan dia perasan yang dia bercakap dari tadi iyalah batrisyia

"eh kau ni bukan Danielle Batrisyia bff si perampas tu kan"

"first of all dia bukan perampas kau yang curang second iya itu nama aku jom ikut aku kita bincang hal kau degan Aleesya"



"Sayang cuba ingat balik apa yang Akil suka" Aleesya mengurut kepalanya untuk memikir apa yang abangnya suka.

"oh iya Akil suka baca buku komik waktu dia tengah stress" Aleesya menarik tangan Hafizi ke popular lalu pergi ke section.

"komik apa yang dia selalu baca"

"yang tu" Aleesya cuba untuk mencapai satu komik yang di letakan tinggi degan cara melompat sementara Hafizi hanya memandang Aleesya sambil tersenyum.

"lain kali kalau tak sampai bagitahu" Hafizi mengambil buku tersebut lalu memberinya kepada Aleesya.

"dah jom pergi bayar" Hafizi pergi kaunter bayaran di ikuti Aleesya.

"cik boleh tolong balut untuk hari jadi tak"

"boleh" selepas perkerja tersebut sudah balut dia memberi buku tersebut kepada Hafizi lalu Hafizi bayar buku tersebut.

"ok jom" Hafizi menghulur tangannya kepada Aleesya tetapi Aleesya hanya pergi dari situ sementara Hafizi berpura-pura mengaru belakang kepalanya yang tidak gatal.

"tak mengapa abang boleh tunggu"



"ok cik Shaly apa maksalah cik Shaly degan kawan saya" Shaly menyilang lengannya sambil memandang Batrisyia degan wajah yang sombong.

"maksalah saya Hafizi tidak happy degan kawan awak tu"

"macam mana cik tahu dia orang tak happy" Batrisyia tersenyum sins sambil meminum seisap lattenya memandang Shaly yang dah panik tidak tahu hendak jawab apa.

"sebab kawan saya rakan sekerja degan Hafizi dan dia nampak Hafizi tidak tersenyum seperti biasa lepas tu kalau dia orang dah happy kenapa dia tak pernah post gambar Aleesya dekat any of his madia sosial" Shaly tersenyum semula sambil meminum seteguk kopinya

"pertama sekali cik Shaly entah-entah pada hari itu Hafizi tengah bad mood and perlu ke kita paparkan semua benda dekat madia sosial oh ye apa motif cik Shaly post gambar cik degan Hafizi cik sengaja nak kena kecam ke?" Shaly berdiri selepas Batrisyia kata sengaja nak kena kecam.

"tak ada orang sengaja nak kena kecam and awak ni kawan ke wartawan kalau kawan act like it" Shaly keluar dari kedai tersebut sementara Batrisyia hanya memandang Shaly sambil tersenyum sins.

"suka hati kau lah Shaly asalkan kau tak buat benda bukan-bukan dekat Aleesya"



"weh apa hal tiba-tiba kau nak datang sini ni" Aleesya duduk ke atas sofa di ikuti oleh Batrisyia.

"macam ni mula-mula aku plan nak lepak dekat sini tapi ada aku tukar sebab aku nak bincang something dengan kau"

"wah nampak macam serius je" Aleesya mengambil satu bantal yang berada di sofa itu lalu peluk bantal itu untuk menyelesakan diri"

"ok macam ni tau aku tadi jumpa Shaly"



Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now