M H A S 08

111 2 0
                                    

Music mula mainkan Batrisyia dan Akil mula menyanyikan Lagu Secret love song yang itu lagu tema bagi majlis kahwin Aleesya dan Hafizi.

kehadiran Aleesya yang di tunggu-tunggu oleh Hafizi masuk dewan degan pengiringnya.

🎶Oh, why can't you hold me in the street?
Why can't I kiss you on the dance floor?.....

Dengan berdebar-debarnya Aleesya menuju ke arah Hafizi yang ternampak segak bersuit putih tersebut.

🎶I wish that it could be like that
Why can't it be like that?
'Cause I'm yours....

Langkah demi langkah Aleesya sudah berada dihadapan Hafizi. Aleesya kelihatan sungguh cantik dengan berdress putih yang labuh tersebut. tambah lagi dengan solekan di wajahnya yang menambahkan keseriannya.

🎶Why can't I say that I'm in love?
I wanna shout it from the rooftop....

Hafizi menghulurkan tanggannya lalu di sambut oleh Aleesya dengan perlahan sekali. Hafizi memandang wajah Aleesya dengan penuh rasa cinta.

🎶I wish that it could be like that
Why can't we be like that?
'Cause I'm yours....

Akil berhenti menyanyi untuk memberi lalu untuk part terakhir kepada Batrisyia sambil tersenyum bahagia iyalah mana tak nya hari bahagia kawan mereka.

🎶Why can't we be like that?
 Wish we could be like that....

Nyanyian habis dan Airiel sebagai pegacara majlis di ikuti oleh Batrisyia mula memaiankan peranan.

"Wah, sedap betul ye nyanyi awak degan Akil tadi" Batrisyia yang sedang beralih ke tempat pegacara di puji oleh Airiel.

"aww thank you"

"ok mari kita mulakan majlis dengan ucapan dari siapa Elle"

"Dari bapa pengantin lelaki kita Tuan Ikwan dan isterinya Puan Ain" Batrisyia dan Airiel memberi mic  mereka kepada Puan Ain dan Tuan Ikwan.

"Pertama sekali terima kasih kepada hadirin sekalian yang datang ke majlis kahwin anak bongsu kami yang itu Hafizi. untuk, Hafizi ayah doakan yang terbaik untuk kamu dan pasangan dan ayah juga akan doa kan kamu berdua sampai ke akhir janah itu sahaja terima kasih" Tuan Ikwan memberikan mic kepada Airiel semula.

"Ibu pulak rasa terharu bila nampak anak bongsu ibu ni membesar dengan cepat ibu rasa macam baru semalam ibu lahirkan Fizi sekarang Fizi dah ada isteri pikul tanggung jawab tu elok-elok dan untuk Aleesya pula terima kasih kerana dapat terima segala ke burukan Hafizi dan itu sahaja daripada ibu" Puan Ain memberi mic tersebut semula kepada Batrisyia.

"jadi next untuk memberikan ucapan ada lah abang kepada Hafizi, Hazim" Hazim naik ke atas pentas lalu di beri mic dari Batrisyia menyepat lagi dia menkenyepkan mata nya kepada Batrisyia.

"kepada Hafizi I just want to say Congratulations my man I hope you guys stay until the end of you're guys life" seperti biasa Hazim memberikan mic ke Batrisyia dengan senyuman untuk memikat hatinya lalu turun dari pentas.

"ok so next ucapan dari Puan Dayang dan Tuan Helmi" Puan Dayang naik ke pentas di pimpin oleh Tuan Helmi.

"ok kita orang berdua  hanya nak kata selamat pegantin baru anak ke sayangan papa and mama, papa dengan mama harap kamu jadi isteri yang solehah dan taat kepada suami and for Hafizi tolong jaga anak papa dengan baik iya" mereka turun dari pentas bersama.

"ok next ucapan dari abang kembar Aleesya Akil aka my bro" Batrisyia menepuk bahu Airiel dengan kuat sementara Akil naik ke pentas dia juga ternampak yang Batrisyia pukul Airiel itu membuatkan dia ketawa.

"ok selamat pengantin baru chacha Kil harap chacha jadi isteri yang solehah and for you pulak kalau I tahu you sakit kan hati adik I tahu lah apa akan jadi dekat you" ucapan tersebut membuatkan Hafizi sedikit takut dengan Akil walapun dia lagi tua daripadanya.

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now