"weh kau dah chat and hantar kad jemputan ke belum" Batrisyia sudah gelabah kerana tarikh reunion itu sudah dekat jadi dia menjadi sedikit kelang-kabut.
"dah kau tak payah nak kelang-kabut sangat semua dah siap cuma" Bila Aleesya kata cuma Batrisyia mula gelabah semula kerana tahu ada benda yang tidak siap.
"kita punya pakaian je" Batrisyia menghembuskan nafasnya kerana tahu itu sahaja yang tidak siap lagi.
"yang itu kau tak payah risau sebab aku dah tempah dekat Siti" Aleesya melihat Batrisyia degan tidak percaya bahawa dia tempah dekat Siti.
"Kenapa oh aku lupa nak bagi tahu kau sekarang Siti tu dah ada company sendiri kau ingat tak baju yang kau kata cantik waktu aku perform hari tu" Aleesya tidak percaya bahawa Siti itu sudah berjaya begitu sekali.
" tak mengapa weh aku pun waktu aku tahu pun aku macam kau, dia yang nak buat baju untuk kita semua" Aleesya tersmirk sedikit kerana teringat sesuatu yang akan membuat Batrisyia sedikit gelabah.
"weh kau ajak semua kan" Batrisyia mengangukan kepalanya menandakan iya dan dia terasa sedikit pelik kerana tiba-tiba sahaja Aleesya tanya bergitu.
"Muiz pun" Mata Batrisyia mula membesar sedikit kerana sedar yang dia tidak tanya kawannya pasal ex nya tersebut.
"weh aku lupa nak tanya Akil pasal benda tu" Batrisyia mengambil phonenya lalu menekan Whatsapp dan chat Akil.
'weh kil kau ajak muiz tak'
'ajak kenapa kau nak pakai cantik-cantik ke'
'tolong aku'
'tolong apa'
'tolong tipu-tipu jadi bf aku'
'kepala bapak kau aku nak pikat Dhaniyah setan'
'ouh ye dho aku lupa'
'aku tahu siapa boleh tolong'
'siapa'
'Daniel ye lah aku degan Aleesya je tahu Daniel tu abang kau'
'ye dho thanks ingat kan aku'
"so macam mana" Aleesya mengangkat satu keningnya sambil tersingih-singih fikir yang Batrisyia tidak ada cara handak mengelak dari ex nya.
"Daniel kan ada" Aleesya berhenti tersenyum sementara Batrisyia tersenyum-senyum melihat kawannya berasa begitu.
"Weh tolong aku make up weh" Aleesya pergi ke bilik Batrisyia sambil membawa beg make up nya lalu duduk di kerusi yang Batrisyia letak.
"betul apa aku pikir hitam memang sesuai dengan kau" Aleesya berpakaian dress hitam dan rambutnya pula di ikat sangul yang tidak kusut tetapi kemas.
"aku tahu lah apa-apa warna pun sesuai dengan aku eh kau dye rambut kau ke" Batrisyia melihat Aleesya degan mata yang malas hendak melayan ke bodohan kawannya yang sudah terang lagi besuluh yang Batrisyia warna kan rambut dan potong sedikit rambutnya.
"dah lah cepat makeup kan aku kejap lagi si Daniel nak ambil kita"Aleesya mula keluar kan alat makeup nya lalu mula make up kan Batrisyia. selepas beberapa minit Aleesya sudah siap makeup kan nya.
"weh bukan tema dia all black ke kenapa kau punya dress warna putih" Batrisyia tersengih-sengih sedikit kerana dia sudah agak yang Aleesya akan tanya.
"sebenarnya hari tu kan aku suruh kawan aku perform untuk majlis kita ni tapi tiba-tiba dia ada hal so cikgu suruh aku lah pulak perform" Aleesya mengangukan kepalanya menandakan faham.
pon
pon
pon
"Tu Daniel lah tu aku pakai anting-anting kejap kau tolong bagi tahu dia tunggu kejap" Aleesya mengambil beg dia lalu pergi keluar dari situ.
"Mana Trisyia" Aleesya masuk ke sit belakang dan perasan ada seorang gadis berambut perang di sit depan.
"dia tengah nak siap sikit je lagi tu, tu siapa" Gadis itu pandang ke belankang dan itu membuat Aleesya tersenyum sedikit.
"Fatin" Batrisyia membuka pintu kerata lalu masuk, Aleesya ke tepi sedikit untuk memberi ruang kepadan.
"ouh Fatin ikut sekali" Aleesya melihat Batrisyia degan tidak percaya kerana dia fikir Batrisyia tidak tahu.
"haah tadi dia tak nak pergi tapi aku paksa dia"
"weh siapa host untuk majlis ni sekejap lagi" Aleesya menolong Batrisyia membetulkan make up nya sedikit yang sudah comot.
"ouh Luqman dia kan pandai cakap dalam bahasa cina, english and melayu" Aleesya menyimpan semula barang make up nya tadi.
"dia pun kena perform tau" Aleesya lihat Batrisyia dengan tidak percaya sekali kerana Luqman itu sedikit malu tapi dia pandai menyanyi.
"hello Danielle let's practice for our performances" Aleesya keluar sambil memberi senyuman pada Batrisyia dan terlangar seseorang.
"sorry-" Dia pandang dan perasan yang itu adalah Hafizi jadi dia tergamam sebentar.
"are you ok" Hafizi tunduk sedikit ke paras Aleesya itu membuat pipi Aleesya sedikit merah.
"yes I'm ok" Aleesya lalu di sebelah Cikgu Hafizi lalu keluar dari belakang pentas tersebut dan perasan ada seseorang yang dia kenal.
"Dhaniyah ,Liyana"mereka bertiga pusing dan nampak Aleesya.
"apa khabar kau sekarang dengar cerita kau dah jadi pelakon terkenal sekarang"Dani tersenyum gembira mana taknya sudah 5 tahun tidak berjumpa.
"haah aku tak ada lah terkenal sangat Dani lagi lah doctor kot pandai betul kau and Liyana lagi lah dengan Emir lagi hero melaya kot" Liyana pukul lengan Aleesya itu membuat Aleesya terasa sedikit sakit.
"ish kau ni masih tak berubah kan suka pukul orang macam Bat suka betul cubit aku habis kuning peha aku" Aleesya menyapu tangan nya ke legan nya untuk mengurangkan sakit tersebut.
"ouh ye mana awek muiz tu" Liyana tersenyum sins kerana dia tahu kalau dia cakap begitu kepada Batrisyia dia mesti cubit nya.
"ada sesiapa seru nama aku ke" Mereka pandang ke belakang dan terlihat empat jejaka datang menghampiri mereka.
"korang ni kan langsung tak berubah gosip je kerja" Muiz menarik kerusi yang ada di ditu di ikuti yang lain.
"diam lah kau Airiel" Liyana menjelingkan matanya kerana malas hendak layan mereka.
"apa lah wife kau ni Emir kau kan suami dia tak akan kau takut isteri malu lah hero melaya takut isteri kot" mereka ketawa terbahak-bahak sementara Emir menjeling tajam ke arah mereka.
"aku tak takut cuma aku sayang bini apa korang tahu korang belum kahwin lagi" mereka semua sentap dengan kenyataan Emir tersebut.
"weh korang tahu tak yang Elle tu adik-"
"Tahu" mereka berempat potong apa yang Airiel kata kan.
"anyway mana Elle" Muiz pandang kekiri dan kekanan untuk mencari Batrisyia.
"tu" Aleesya tunjuk ke atas pentas dan mereka semua perasan bahawa persembahan sudah hendak bermula.
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
RomanceA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_