"Haah? Opah dagan Lia datang sini lepas tu nak duduk rumah Fizi kenapa opah tak duduk rumah ibu je" Hafizi terasa sedikit marah kepada ibunya kerana dia tahu sepupunya Lia itu suka dekat dia.
"Ibu dah suruh tapi opah tetap berkeras nak duduk rumah Fizi ibu pun tak faham" Hafizi cuba untuk memenangkan dirinya.
"Nanti Fizi bincanglah dengan Leesya" Hafizi memutuskan panggilan tersebut.
"Sayang" Aleesya berlari naik ke atas lalu masuk ke dalam biliknya dan Hafizi.
"Iya kenapa abang panggil Leesya" Hafizi duduk di atas katil Queen yang ada di tengah bilik tersebut.
"Duduk lah sini dulu" Hafizi menepuk katil itu lalu Aleesya pergi dan duduk di sebelahnya.
"So apa benda yang abang nak cakap tu macam serius je" Hafizi menarik nafasnya lalu hembus untuk memenangkan diri.
"Ok macam ni tau opah nak datang sini abang rasa dia tu nak buat sport checklah tapi tak mengapa yang maksalahnya sekarang ni Lia"
"Kenapa dengan Lia"
"Lia tu lah sepupu abang yang tergila-gilakan abang tu" Aleesya cuba memproseskan otaknya untuk memikir apa yang sudah terjadi.
"Ouh sepupu abang yang Lia tu nak datang sepupu abang yang TERGILA-GILAKAN abang tu ok faham dah sekarang" Hafizi tergelak-gelak teringatkan muka blur isterinya.
"Weh Elle" Akil menegur Batrisyia yang sebuk melihat jadulnya pada hari ini.
"hmm kenapa"
"kau rasa Dhaniyah tu suka dekat aku tak" Batrisyia memandang Akil degan muka begangnya.
"kau ni kan kalau aku pukul kau degan phone ni karang baru kau tahu" Batrisyia buat-buat hendak memukul Akil jadi Akil tahan tangannya.
"ish kau ni sebagai kawan dia mesti kau tahu kan" Batrisyia menjelingkan matanya lalu membetulkan posisi duduknya.
"hey walaupun aku ni bff dia aku pun tak tahu kenapa dia tak terima kau"
"iyalah tu bukannya boleh percaya sangat kau ni"
"kau tak nak percaya sudah" Batrisyia sembung melihat jadualnya sementara Akil perasaan ada seseorang sedang cuba untuk menangkap gambar Batrisyia jadi dia tutup muka Batrisyia degan buku manu di situ.
"kau dah kenapa kil" Batrisyia memandang Akil degan muka yang blur.
"ada orang cuba nak ambil gambar kau" Batrisyia menepis tangan Akil lalu bangun itu membuat Akil memandang Batrisyia degan pelik.
"yang mana satu" Akil menujuk ke arah lelaki yang berkaca mata hitam dan berambut berwarna perang.
"encik boleh tak encik padam gambar saya" bibir lelaki itu membentuk smirk kerana dia fikir yang Batrisyia adalah pelakon yang tidak pandai.
"kalau saya tak padam awak nak buat apa" Batrisyia tergelak kecil itu membuat lelaki tersebut pelik, selepas dia berhenti ketawa dia memandang lelaki itu semula dengan muka yang serius.
"kalau encik tak padam tak mengapa kita akan jumpa lagi di mana di court lah mana lagi" Batrisyia pergi ke meja dia dan Akil semula sementara Akil memadang Batrisyia tidak pecaya apa yang dia baru je lihat.
"jom Kil kalau lama-lama dekat sini nanti terlambat pulak nak pergi shooting" Batrisyia keluar dari cafe tersebut di ikuti oleh Akil.
"asalamualikum wah besarnya rumah kamu" Hafizi bersalaman degan Puan Hannah di ikuti oleh Aleesya.
"walaikummusalam opah sorrylah Fizi tak boleh ambik opah dekat airport tadi" Puan Hannah duduk ke atas sofa yang terletak di ruang tamu di situ di ikuti oleh Lia.
"tak mengapalah Fizi opah pun tahu kalau kamu ambik mesti opah tak boleh singah rumah kawan-kawan opah anyway Leesya kamu dah ada isi ke dalam tu" Puan Hannah menujukan jarinya ke perut Aleesya yang sedang menghidangkan air teh.
"belum ada rezeki lagi opah" Lia tergelak kecil perhatian semua orang beralih ke arah Lia itu membuat Lia terkejut.
"kenapa kamu gelak"
"tak ada apa-apa lah opah Lia terjumpa video lawak ni je" Lia tutup kesalahannya dengan menujukan video lawak di aplikasi tiktok.
"kamu ni buat opah fikir bukan-bukan je" Aleesya memberi air teh yang di buatnya ke pada Puan Hannah lalu Puan Hannah cuba rasa. Mata Puan Hannah mula membulat kerana rasa teh Aleesya.
"bertuah betul kamu Fizi dapat isteri macam ni air teh dia rasa sedap ni belum lagi rasa masakan dia mesti lagi sedap" Lia memandang Aleesya dengan mata yang penuh cemburu.
"iya ke opah jap Lia rasa" Lia mengambil cawan teh tersebut dan cuba rasa dia ludah air itu semula kedalam cawan.
"Eee tawarnya ni air teh ke air kosong" Puan Hannah mencubit lengan Lia degan kuat sekali.
"iyalah kamu buat air teh rasa macam opah minum air gula tau sebab tu kamu rasa macam tu" Lia mengosok legannya supaya mengurangkan rasa sakit kena cubit sementara Hafizi gelakan Lia.
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
RomanceA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_