"WEH kau tahu tak kau buat aku risau satu malam kau tak balik kau pergi mana Liyana kata Muiz bawak kau lari dia bawak kau pergi mana" Aleesya dengan wajah yang agak risau memeluk Batrisyia dengan kuat sementara Batrisyia tepuk belakang bahu Aleesya supaya Aleesya melepaskannya.
"weh kau cuba peluk tu kuat sangat aku tak boleh bernafas" Aleesya melepaskan pelukannya daripada Batrisyia kerana di sedar bahawa dia memeluk Batrisyia dengan kuat.
"hehehe sorry aku terlalu risau tadi" Aleesya tersengih-sengih sambil mengaru belakang kepalanya.
"pasal Muiz tu nanti aku ceritakan lah" Batrisyia ingin naik ke atas untuk mandi tertapi di halang oleh Aleesya.
"tak ada kau satu malam aku tak tidur risaukan kau baik kau cerita sekarang" Batrisyia cuba kekiri dan kenanan tetapi Aleesya tetap menghalangnya.
"ish iya lah iya, lah aku bagi tahu kau" Batrisyia mengalah lalu pergi duduk di atas sofa di ikuti Aleesya.
"sekarang cerita"
Batrisyia POV (viewpoint / sudut pandangan)
malam tu Muiz bawak aku ke tempat yang kita orang putus dulu yang itu bukit yang tenang tu.
"ish lepas lah you tak faham ke I dah tawar hati dekat you faham tak" aku melepaskan tangannya dari gengaman Muiz yang kasar tersebut.
"tak I tak faham selagi I tak dapat you" Aku memandang Muiz dengan tajam sementara Muiz memandang aku dengan muka cemburu dia tu.
"You yang mintak putus bila I nak you ada you nak dekat I tak ada kan sudah lah tu Muiz" Mata aku sudah mula berair, aku cuba tahan supaya aku tak nampak lemah.
"ye I tahu I salah tapi you know right that everybody deserves a second chance" Muiz tarik aku semula dan pandang aku tepat pada mata aku.
"but it's not you Muiz you don't deserves it at all" selepas aku kata begitu dia peluk aku and aku dah tak boleh tahan lagi dah aku hanya menangis sambil pukul dada dia.
satu jam aku n di pelukan dia
End of Batrisyia POV
"LEPAS TU" Aleesya tidak berpuasa hati mahu tahu lebih lanjut dari Batrisyia.
"sebab dah lewat sangat dia suruh aku book hotel je and tidur dekat hotel" Aleesya masih tidak berpuas hati lagi jadi dia menjeling Batrisyia.
"apa lagi yang kau tak puas hati hah jamilah"
"apa hubungan kau dengan Muiz sekarang"
"kawan kenapa kau pikir aku nak terima dia ke anyway baik kau mandi cepat kata kau nak pergi rumah mama" Aleesya mula teringat dia cepat-cepat lari naik atas kerana dia perasan dia sudah terlambat satu jam sementara Batrisyia tersenyum melihat perangai kawan dia tersebut.
"mama" Aleesya berlari ke arah Puan Dayang yang sedang menonton TV.
"eh Aleesya sampai pun kamu mama fikir sampai minggu depan tak sampai" Aleesya tersengih lalu dia duduk di sebelah Puan Dayang.
"kenapa mama suruh Aleesya datang ni papa ada apa-apa pengumuman ke?" Aleesya memandang Puan Dayang dengan kekeliruan.
"oh sekejap nanti mama dengan papa bagi tahu tunggu ada tetamu dan abang kamu sampai sini" Aleesya bertambah keliru bila Puan Dayang kata ada tetamu hendak datang.
"asalammulaikum mama" Aleesya memandang ke bekang dan jumpa abang kembarnya yang itu Akil.
"Hah panjang umur kamu kita orang baru je cakap pasal kamu dah sampai"Akil meletakan barang-barangnya di tepi dinding.
"hah apa ma dangan syasya gumpat pasal Akil anyway ni untuk ma" Akil memberi sejambak bunga mata hari yang dia belinya tadi.
"Awww thanks and kita orang tak mengumpat pasal kamu pun kita orang cuma cakap pasal tetamu has je" Akil duduk di sofa yang berhadapan dengan Aleesya dan Puan Dayang.
Ding
Dong
" HAAH sampai pun tetamu kita" itu membuat Aleesya dan Akil terkejut bila Puan Dayang menjerit.
"biar mama bukakn pintu ye" Puan Dayang berjalan dengan pantas menuju ke pintu dengan pantas di ikuti oleh Aleesya dan Akil. Puan Dayang membuka pintu tersebut lalu ternampak perempuan tua di situ dengan jejaka yang tinggi.
yang itu.....
Mr.ice yang dah bertahta di hati Aleesya.
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
RomanceA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_