"Sayang Halaf nak susu ni" Hafizi memanggil Aleesya sambil mendukung Halaf di tangannya.
"haah sekejap" Aleesya yang sedang memasak lauk-pauk untuk makan tengah hari.
"tak apa lah biara abang je lah buat sayang masak je" Hafizi turunkan Halaf lalu mengambil botol susu Halaf untuk membuat susu untuk Halaf.
"eh tak apa biara Leesya je yang buat" Aleesya hendak mengambil botol susu itu semula tapi di halang oleh Hafizi.
"tak apa sayang masak je abang buat kan ok" Aleesya mengalah lalu dia sambung memasak lauk-pauk itu semula selepas dia sudah siap memasak dia menghedagkan lauk itu ke atas meja makan.
"Abang, Halaf, Ahleaf makanan dah siap ni" Aleesya memangil Hafizi dan anak-anak mereka lalu Hafizi dan kembar orang kembar itu berlari terus ke ruang makan untuk makan tengah hari.
"mama masak apa hari ni" Halaf tersenyum sambil melihat lauk-pauk yang di masak oleh Aleesya itu.
"mama masak lauk kegemaran Halaf lah sup ayam"
"yeay yeay yeay sup ayam" Halaf terlompat-lompat kegembiraan kerana Aleesya masak masakan kegemarannya.
"ala sup ayam tapi Ahleaf nak ayam masak kicap" Ahleaf memuncungkan mulutnya sambil menyilangkan tangannya.
"Ahleaf janganlah merungut depan rezeki tak elok, ok esok papa belikan Ahleaf ayam masak kicap" Hafizi mencubit pipi tembam Ahleaf dengan pelahan.
"tapi Ahleaf nak mama yang masak"
"ok mama masakan untuk Ahleaf" Aleesya tersenyum manis sambil memandang anak lelakinya yang seorang itu.
"janji"
"janji tapi Ahleaf kena makan sup ni"
"ok Ahleaf makan" Ahleaf mula bergembira semula lalu dia mengambil nasi untuk di makan.
"lah kenapa yang duduk seorang-seorang dekat sini ni" Aleesya menegur Halaf yang sedang melukis pemandangan di luar rumah agam milik Hafizi itu."tak ada apa-apa lah mama"
"Halaf baik bagi tahu mama kenapa ni mama tahu mesti ada yang tak kena ni"
"tak lah mama dengan papa itu selalu manjakan Ahleaf kadang-kadang Halaf rasa macam mama dengan papa tak sayang Halaf dah"
"eh mana ada mama dengan papa sayang kamu berdua sama adil tau mana ada mama dengan papa buat macam tu dah jangan nak sedih-sedih dekat sini nak ice cream tak" apa bila Aleesya pasal ice cream Halaf mula gembira semula.
"nak"
"hmm ok jom mama pergi ambikan" Halaf berlari mengikut Aleesya dari belakang untuk mengambil ice cream nya.
"nak cookies n cream ke nak vanila"
"nak Cookies n cream" Aleesya mengambil Cookies n cream lalu mengambil cawan plastik lalu meletakan ice cream tersebut ke dalam cawan.
"thank you mama" senyum terukir pada wajah Halaf sambil dia mengambil cawan tersebut dari tangan Aleesya, tiba-tiba iphone Aleesya berbunyik menandakan ada orang menelephonenya.
"hello Bat kenapa kau call aku ni ada apa-apa ke"
"tak ada lah saje nak tanya khabar" Aleesya tarik kerusi di depan Halaf yang sedang menikmati ice creamnya, lalu dia duduk di atas kerusi tersebut.
"aku ok je"
"Halaf and Ahleaf macam mana" Aleesya memeberi iphonenya kepada Halaf.
"tu Auntie Elle awak" lagi lah Halaf gembira bila mendengar nama Batrisyia.
YOU ARE READING
Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)
RomanceA2 series1 also know as Mr.ice "I love you too Mr.Ice" cover by @jannyyyyjung_