M H A S 11

115 5 0
                                    

"Good morning" Hafizi yang turun dengan muka yang baru bagun dari tidur melihat Isterinya sedang menghidangkan makanan.

"Good morning sayang masak apa" Hafizi menarik kerusi lalu duduk sementara Aleesya menghidangkan makanan untuk Hafizi.

"I masak bihun je sebab tadi bangun lambat sikit sorry lah tak dapat masak banyak" Selepas sudah menghidangkan makan kepada Hafizi dia tarik kerusi berdepan dengan Hafizi.

"tak mengapa janji ada makanan kan"

"abang nanti sayang nak keluar dengan Batrisyia pergi beli barang dapur boleh" Aleesya membuat mata comelnya sambil tersenyum untuk melembutkan hati Hafizi.

"ok fine you can, duit nanti abang bagi"

"yeay" Aleesya tersenyum sambil menepuk tangannya itu membuat hati Hafizi berbunga-bunga.


"Tengokan betul kata aku yang kalau kau cuba buat macam tu dia akan lembut hati" Aleesya menjilat ais krim berperisa vanila.

"wei thanks tau selalu bagi nasihat macam ni kau ni memang Dr.love yang tak nak terima love orang lain" Batrisyia memdang Aleesya dengan tajam sementara Aleesya sudah tersengih-sengih.

"kau puji aku ke perli ni"

"dua-dua"Aleesya perasan ada seorang lelaki yang ternampak macam seperti dia pernah nampak di mana-mana.

"weh itu bukan Muiz ke"

"Hahahaha kelakar betul kau nak joke pun fikir lah aku dah tak suka dekat dia"

"Aku tak tipu" Aleesya memusingkan kepala Batrisyia ke arah Muiz yang sedang beramah mesra dengan seorang gadis.

"itu yang kau kata terbaik untuk aku dah lah jom malas aku nak tengok mamat suka buang masa aku tu" Batrisyia menarik tangan Aleesya masuk ke pasar raya untuk membeli barang dapur.


"Wei Shaly tadi kan aku nampak Hafizi dekat tempat kerja tadi" Hani duduk di sebelah Shaly yang sedang enjoy tengok drama Jesnita.

"lepas tu"

"dia nampak macam tak happy je kau rasa" Shaly faham maksud Hani itu membuat bibirnya tersenyum sins.

"aku rasa aku patut dapatkan dia balik"

"wei Shaly tak silap aku hari tu kau ada jumpa wife dia punya ig right" Shaly cepat-cepat mengambil phonenya dan buka instagram.

"apa kata macam ni"




"weh" mata Batrisyia mula membesar selepas jumpa satu post di Instagram lalu menujukannya kepada Aleesya yang sedang menikmati ice lattenya.

"apa kau ni" Aleesya tergamam selepas ternampak gambar Hafizi dan Shaly di phone Batrisyia.

"siapa permpuan ni"

"tak silap aku ni kawan cikgu Hani kan Shaly"

"Shaly" Batrisyia sudah pasrah kepada tuhan dengan ke bodohan kawanya yang seorang ini.

"Shaly permpuan gedik yang kau benci dulu tu yang hampir kahwin dengan suami kesayangan kau tu" Aleesya proseskan otaknya sebentar untuk mengingatkan siapa itu Shaly.

"ohhhhh Shaly yang pick me girl tu yang kawan cikgu Bi kita tu" Batrisyia mengangukan kepalanya sementara Aleesya masih blur.

"Shaly kawan cikgu Hani dengan Hafizi suami AKU" Aleesya baru tersedar apa yang di maksudkan oleh Batrisyia 10 minti yang lepas sementara Batrisyia cuba menenagkan dirinya.

"habis tu takkan suami aku pulak bodoh dah kahwin dengan cikgu pun bodoh lagi apa masalah kau ni" Aleesya tersengih-sengih sementara Batrisyia menjeling Aleesya degan tajam.

"sorry lah tapi bukan Hafizi kata dia dah tak ada apa-apa hubungan degan perempuan pick me ni ke" Aleesya mengaru kepalanya sembil melihat gambar tersebut.

"lantak kau lah senah bukan rumah tangga aku rumah tangga kau jugak"





"how are the shopping best tak" Aleesya hanya pandang ke arah tingkap tidak mahu bercakap dengan Hafizi walau si patah pun. itu membuat Hafizi berasa sedikit pelik kerana biasanya Aleesya yang banyak cakap. Hafizi perasa tangan Aleesya jadi dia sahaja nak sweet-sweet gitu jadi dia pegang tidak sampai seminit Aleesya melepaskan tangannya dari Hafizi.

"are you ok" Hafizi tarik peha Aleesya lalu sambut tangannya semula dan seperti tadi Aleesya melepaskan tangannya semula. kerana lampu merah Hafizi memberhentikan kereta dan menadang Aleesya.

"are you ok did I do something wrong tell tolong lah sayang abang tak suka sayang macam ni" pada masa itu lampu kembali hijau dan Hafizi mula mengerakan kereta semula.

"can we talk this at home I rasa bahaya kalau kita cakap pasal benda ni dekat sini"

"why"

"just tolong not here" Hafizi senyap semula dan bawak keretanya seperti biasa. sampai je di rumah Aleesya keluar dulu dia hendak naik ke atas tetapi Hafizi tariknya.

"we have to talk about kenapa you tiba-tiba jadi macam ni" Hafizi menujuk ke arah sofa menandakan untuk Aleesya duduk jadi Aleesya duduk.

"so kenapa dengan sayang ni abang ada buat salah ke" Aleesya sabarkan dirinya dia mengambil phonenya lalu buka gambar Hafizi dan Shaly.

"Mana sayang dapat gambar ni"

"tak payah nak tanya dekat mana sekarang ni abang dah tipu Leesya abang kata abang dah stop jumpa and dah block dia dekat semua madia sosial habis tu apa ni" Hafizi cuba menenagkan Aleesya dari pada lebih marah.

"ok macam ni ini abang tak tipu Leesya pun ni gambar lama waktu abang dengan dia couple so dah jagan nak marah-marah nanti lagi comel" Hafizi cubit pipi tembam Aleesya itu membuatkan pipi Aleesya mula merah padam.

Muhammad Hafizi: Mr. ice (Complete)Where stories live. Discover now