A Múlt démonja

790 20 3
                                    

"Húsz éve Raenyra hercegnő és Damon herceg kiszöktek a palotából és beteljesítették szerelmüket. Másnap Raenyra ahogy atyja ezt megtudta, egy elixirt. küldött leánya szobályába, amivel minden következményt semmissé tehet. Ám Raenyra csak kiöntötte."

A királyvár kikötőjébe a déli órákban egy hajó futott be. Nem sokkal előtte négy sárkány szállt le. Ám a vár népe csak három érkezését látta. A negyedik látótávolságon kívül egy sziklafalba rejtett barlang mélyére szállt. Egy gyönyörű nő volt a lovasa. Tökéletesen felismerhető volt háza. Szőke, bár inkább fehér haj, halovány bőr,tüzes tekintet, fenséges megjelenés. Ám volt mégvalami, ami egyből szembetűnő volt. A szeme nem a megszokott kék ,zöld vagy barna volt. Szembogara sem az a kis gömb alakja volt, hanem hosszan keresztbe átszelte gyönyör< vörösen égő íriszét. A tanítások az ilyet sárkányszemnek nevezik.
A nő a barlangból egy alagúton át a felszínre mászott, ahol két ember várta.

- Hercegnő. - szólította meg az egyik , miközben mélyen meghajolt - A lova készen áll.

A nő nem válaszolt csak felült a lóra és elvágtatott.

*

Jó fél óra alatt elért a királyvárba vezető útra. Lovát irányba fordította és mentek tovább. Ha valaki látta, azt hihette valami fehér démon. Olyan gönyörüen és kecsesen ült. Hosszú szőke haja úszott utána a levegőben
Megsarkanytyúzta lovát és alig kellet pár perc mire teljesen bért. Szótlanul a hintó mellet ügető Damon mellé sorolt lovával.

- Daenys gyönyörű leányom. Minden rendben volt az úton?

- Természetesen atyám. A kisebb problémákat leszámítva. - mosolyodott el majd folytatta - Anyám hogy vagy?

- Remekül leányom - szólalt meg Raehnyra a hitó ablakát elhúzva. - Én is és a kicsi is.

-Daenys nekünk már nem 8s köszönsz. - ügetett Daenys mellé Lucerys és Jacaerys.

- Még szép hogy akartam, de csak most értelek be titeket. - Daenys két testvéréhez hajolt. - Csak gondoltam hármasban megbeszéljük, hogy hogy is lesz amit m9ndtatok.

- És ennek most szeretnék gátat szabni bármiről is legyen szó. - szólt közbe Raenyra. - Daenys, hogy is mondjam...

- Édesanyád azt szeretné mondani- vette át a szót látva, hogy Raenyra nem tudja, hogy mondja meg lányának. - ,hogy nem bánnánk ha senki nem halna vele abba, hogy idejöttél. És nyomatékosan megtiltom, hogy várkit megkínozz vagy bármikor idehívd a sárkányodat. -Damon arca komoly volt és rezzenés telen.
Daenys oda ae figyelt.
- Emellett nagyon örülnék ha ezt felvennéd. - nyújtott leánya felé egy fekete szallagot.

Daenys nem volt hajlandó érte nyúlni.

- Nem vagyok vak. Én a korona hercegnő legidősebb gyermeke vagyok, a király unákja. Ha bárki bántani mer.... - nem fejezte be a mondatát, mert megérkeztek.
Daenys tudta, hogy Damon tisztába van így is a befejezésével.

***

- Aemon herceg figyeljen - mondta Ser Criston.

- Ki az a nő? - mutatott Daemysre akit éppen a lováról szált le.

-Melyikük? - kérdez vissza Criston

- Akinek a szemén az a fekete kebdő van. Talán valamelyik Strong faggyú felesége lehet.

- Kétlem hercegem, tzdtommal ők Damon herceg leányaival vannak eljegyezve. De talán folytathatnánk a gyakorlást.

Sárkányszem | Sárkányok háza Donde viven las historias. Descúbrelo ahora