"Megfogta Daenys kezét és gyengéden egy csókot lehelt rá."
- Bámulatos, hogy lehetséges ez? Hisz a koponya a csarnokban - Daenys kecses ujját Aemond szájára tapasztotta.
- Tudod mindennek megvan a maga ideje. A könyvek lapjai sorba vannak rendezve és nem össze vissza. A történetet mindig az elején kell kezdeni. És nem a közepén.
- És mit látok ha kinyitom a könyvet? - kérdezte Aemond ugyan olyan metaforikus stílusban. Tekintetét végigfuttatta Daenys arcán.
- Mond, miért? Miért érdekel, hogy ki vagyok. Lefogadom, hogy én leszek az első, akit meg akarnak majd öletni. És ha tipelhetek téged fognak vele megbízni. Így mond, miért áruljam el az életem legfontosabb eseményét?
Daenys nem felejtette el küldetését, de jól érzte magát Aemond társaságában, a kissebb malőröktől eltekintve. De minél előbb túl akart rajta esni, hogy nyugodtan beszélgethessen nagybátjával. Mert nyugodtsággal töltötte el jelenléte és ez az állapot tetszett neki.
- Nem tudnálak bántani, és nem is foglak. - jelentette ki határozottan. És gyengéden két keze közé fogta a lány arcát. - És tudod miért?
Daenys kiszabadult.
- És ez a baj. Ez hiába, ha ugyan azt a feladatot fogom kapni, mint te. Nem akarlak bántani, de a családom védelme az első. És nem ismersz eléggé ahoz, hogy megértsd nálam mivel párosul. És mennyi áltozatot fog követelni ez rajtatok múlik. - mondta. Határozott tekinttel meredt a cele farkasszemet néző Aemondra.
- Mire utalsz ezzel?
- Ha holnap, bárki úgy gondolja, hogy a testvéreim örökségét elveheti. Hát annak nem lesz jó cége, igaz kincsem. - Nézett hátra a hatalmas sárkányra. Balerion helyeslőn morgott.
Aemond lesütötte tekintetét. Daenys sejtette, hogy nagybátja tudja, vagy egyenesen benne van és ezért érezhet bűntudatot.
- Vaemond magáénak követeli majd hullámtörőt. Őt nem érdekli, hogy a testvéreiddel mi van. Egyedül őt kell megölnöd, vagy megöletned. -........- És hasonló képp vélekedek a saját családomról. - tette hozzá rendületlen arcal.
Daenyst ezzel nem érte nagy megleoetés, hisz ki más, mint hullámtörő másod szülöttje, kinek sose jutott hatalom. De így csak minden egyszerűbb.
" Lassan osonva suhant végig a hatalmas palota falai mentén. Egy szőke hajú férfi árnyékát követte. És amikor már senkit nem látott a közelben, kését kivette az oldalára erősített tokból. Kétt szökkenés, és késével elmetszette a férfi torkát. A legközelebbi titkos ajtón beugrott egyenesen atyja szobájába."
- Baj van Daenys?
Daenys Aemond hangját hallva, abba hagyta a jövő eseményeinek levetítését.
- Minden a legnagyobb rendben.
- Tudod, mit nem értek, hogy lehet, hogy nem támadnak egymásnak? - kérdezte Armond tekintetét a két sárkány közt vándoroltatva.
- Ismerik egymást, én 14 éves koromig atyámmal éltem, minden nap repültünk. Laena Daemon Baela és én. Ennek ellenére Vhagar nem ismert fel, de 6 év az 6 év. Ám amikor Laena meghalt.... - Daenys balerionra nézett. - Igaz, tudom , hogy hiányzik. - mondta a sárkánynak.
- És, mikor házasodtál meg.
- 16 éves koromban hozzá kényszerítettek a Dotraki kánhoz. Bár nem volt igazi házasság.
Aemond lassan közelebb lépett a lányhoz.
- Bolond, ki egy ilyen szépséget nem becsül. A következő férjed majd fog. .
- Ha lesz. - mondta dacosan a lány, mivel tudta Aemond mire gondol.
3 órával később
A hatalmas sárkányik királyvártól távol leszálltak a földre. Daenys ott hagyta Baleriont, ahol atyja és testvérei sárkányaikat. Reménykedve, hogy nem történik semmi. Majd felült Aemond mögé.
A parton puhán lehuppantak a homokba.
Aemond elindult a verem felé Vhagarral. Daenys leült az egyik sziklára. Várt. Majd a feje fülül egy hang szólalt meg.- Végre, hogy Aemond elment. Mondta hogy szép vagy, de én inkább a csodálatost mondtam volna. Ugrott le a puha homokba egy férfi.
- Ha jól sejtem Aegon. - mondta undorral az ajkán Daenys.
Aegon odaállt elé. Kezével megfogta állát. Amikor Daenys fel akart állni visszatolta.
- Maradj madárka, ne repülj sehová. - simított végig Daenys csupasz nyakán.
A lány a késéért nyúlt, ám Aegon látta . Lenyomta a kőre. Kezéből kifeszítette a kést. Daenys arcához hajolt.
- Te részeg vagy. - próbálta ellökni, a bólogató Aegont.
Ám ekkor, eszéba jutott egy.ötlet.
- Hát végül is minek is ellenkezek. - mondta csalfa mosollyal
Kulcsolta át Aegon derekát lábaival.
A férfi egyből a levegőbe emelte. Daenys olyan erővel könyökölte orrba, amennyire csak tudta. Aegon elengedte. Egy kecses mozdulattal akkorát rúgott Aegonra, hogy az lerogyott. Gyors léptekkel visszaindult a kastély felé.Aemond észrevette földön fekvő testvérét.
- Mi történt? - kérdezte gyanakvón.- Hol van Daenys?
Segítette fel a földről testvérét.- Harapósabb a cica, mint gondoltam. Pedig, milyen jó estém lett majdnem.
A másik kezével olyan erővel húzott be bátyjának, ahogy csak tudott. Aegon visszaesett a porba. Öccse sarkon fordult és sietős léptekkel indult a palotába.
Daenyst szobályát kereste. Ám sehol sem lelte meg. Elindult saját szobályába, hogy majd holnap megkeresi. Kinyitotta az ajtót. A királyné állt vele szemben. Aegon kedvesen lépett be.És köszöntötte volna anyhát, ám Alicent jókora pofont adott neki.- A kígyószemű szajhával repkedsz? Elment a maradék eszed is? Ő mindenben, csak Damon parancsait követi. Igazi manupulatív dög. Minden szava, hazugság.
- Anyám, nyugodj meg, megint túlreagálod. Daenysben nincs rossz szándék.
Aemond teljesen, vakon bízott Daenysben.
- Azt se tudod ki ő. Gonosz,mint az apja.
- Miért itélkezel, hisz nem is ismered. - vágott vissza egyből Aemond.
- Tudom, hogy nincs rendben valami. És holnap a gyűlésen meg is fogod látni. Be fogom bizonyítani, hogy csak kihasznál. Netán nem kérdezett a hilnapról. Nem utalt rá sehogy?
ESTÁS LEYENDO
Sárkányszem | Sárkányok háza
FantasíaMíly szép a beteljesedett, tiltott szerelem. Még milyen szép egy ilyen tiltott gyümölcs. De a vér az vér . Tartja a legenda, az első tisztavérű Targaryennek még sárkány szeme volt. Ezzel hajtva uralma alá megannyi sárkányt. De ha nem csak neki. H...