Árapály

337 13 5
                                    

"Még beszélgettek egy darabig, ám hirtenel egy hang zavarta meg őket."

- Csatlakozhatunk hölgyek? - hallatszott két nevető hang a parton.

Daenys csak az egyiküket ismert fel. A másik fiú nevét a nellete álló Rhaena súgta meg. Baela Rhaena háta mögé úszott .
A Targeryen lányoknak csak a feje és csupasz nyakuk látszott, mert a víz dagály idelyén nagyon zavaros és átláthatatlan

- Mit képzeltek, nincs bennetek tisztesség?! - kiabált ki nekik Rhaena. -Tűnjetek el.

- Már itt sem vagyunk ,de először elárulhatnád, hogy mikor vacsorázunk? - mondta Aemond.

-
- Daenys ma este vacsorázik veled herceg, ezt megígéri, amennyiben most eltűntök. - mondta Baela a világ legkomolyabb arcát színlelve.

- Ez esetben ugyan itt várlak kedves nyolc órakor. - nézett Daenys ridek szemébe Aemond.

- Alig várom. - mondta Daenys a világ létező összes undorával. Ám a herceg nem törődött vele. Testvérével együtt eltűntek a sziklák mögött.

A lányok némán vártak pár percet, majd kimentek és felöltöztek.

- Ajánlom, hogy legyen erre a tettedre ésszerű magyarázat us -korholta Baelát Daenys

- Holnap minden eszközzel meg kell védenü k testvéreidet, hogy behogy fattyúnak nyilvánítsák. És ha netán sikerülne leitatnod a herceget, vagy valamilyen úton- módon kiszedni belőle, hogy mit terveznek pontosan. És kissé vicces a helyzet.

Daenys nem válaszolt. Várt és próbált minden lehetséges végkimenetet lejátszani a fejében a vacsora kimenetéről. Ám egyik sem végződött fényesen.

- Ezért még számolunk. - mondta Daenys és elindult a lépcső felé.
Testvérei, mint az árnyék úgy követék. Felmentek a lépcsőn, be a hátsó kapun, bementek a palotába a hatalmas kapun. Ahogy sétáltak többen visszafordultak Daenys szeme láttán. Egy hatalmas ajtó előtt megálltak. Az őrök azonnal félre álltak.

- Anyám, atyám. - mondta Daenys vidáman.

Ám a szobában nem csak a szülei, hanem egy egy vörös hajú zöld ruhás nő is állt.

- Királyné. - egyészítette ki Rhaena Daenyst a két lány illemképp kicsit hajtott a fején. Daenys azonban mint a szikla nek volt hajlandó követni nővérei példáját.

- Ezek szerint tőled vízhangzik, oda - vissza az egész udvar. - mondta a mogorva tekintetű Daenysnek. - Nem ártott volna bemutatnotok, nert most már olyan pletykákat találtak ki az emberek. - intézte szavait Damon és Rhaenyra felé.

- Lányunkat a holnapi tanácskozáson akartuk bemutatni, mindenki előtt. - mondta Raenyra

- Míly nemes dolog tőletek, hogy örökbefogadtatok egy gyermeket. -mondta a királyné, bár cseppet sem merült fel benne, hogy örökbefogadott, inkább azt várta, hogy Rhaenyra saját szavaival ismerje el, hogy a gyermek apja jelenlegi férje Damon herceg.

- Ne játszd meg a tudatlant, pontosan tudod, hogy Rhaenyra és én vagyunk a vérszerinti szülei. Daenys Targeryen az elsőszülött gyermekem tiszta vérű Targeryen, mint az ismertetője látszik. - utalt Daemon Daenys szemére utolsó pár mondatával.

- Mint gondolom jól emlékszel - kezdett bele Rhaenyra nyugodtabb hangnemben, mint szerelme. - Azon a bizonyos estén, ami miatt sürgősen kiházasítottatok, hát azon az éjszakán történt egys más. - fejezte be kissé kuncogva és Damonre nézett, aki ezt egy mély, őszinte szerettetl teli pislantással viszonozta.

- Akkor ezek szerint holnap módosítod az öröklési sorrendet. - mondta kissé gúnnyal a hangjában Alicent.

- Azt ugyan nem. - szólalt meg Daenys - Én nem vágyom se a vastrónt se a koronát. A kötöttséget és bezártságot meg még annyira sem.- mondta Daenys nevetve és testvéreivel együtt veálltak a fotelban ülő Damon háta mögé.

- Ez igazán példaértékű, de ha nem haragszotok meg, nekem még sok dolgom van. -Alicent meghajtotta kicsit magát és sietve távozott.

- Atyám sikerült, bár csak Rhaenyst Vaemon nem tesz így. - súgta Daeny s Damonnek.

- Lányom kérlek tarts velem és atyáddal szeretnélek bemutatni nagyapádnak.- Indult el Rhaenyra az ajtó felé.

- Holnap találkozunk. - súttogta hugainak Daenys mikor átölelte őket

- Mindent tudni akarunk az estédről. - mondták eggyütt, tökéletes összhangban.

*****

Bementek egy hatalmas faajtón. Egy díszes szobában találták magukat. Az ágyon a király feküdt. Bőre halovány tele sebbel. Arcát maszk takarta.

-Atyám - ölelte át Rhaenyra boldogan.

- Testvérem - ült az ágy szélére Damon.

- Jó újra látni titeket -válaszolt Viserys élletelen, elhaló hangon. -Hát bekövetkezett amit már oly rég selytettem. - utalt a házasságukra.

- Had mutassak be neked valakit, pontossabanna valakiket. - intett fejével a szolgálóinak és közelebb hozták gyermekeit. -Ő itt Aegon és a kis Viserys. - mutatta be a két ezüstös hajú mosolygós kisfiút. - És van még valaki. Gondolom jól emlékszell arra az éjszakára, ami idestova 20 éve történt. - vett egy mély levegőt - Had mutassam be legidősebb gyermekünket Daenys Targaryent.

Sárkányszem | Sárkányok háza Onde histórias criam vida. Descubra agora