Éjjel hatalmas vihar tombolt. A vár népe édes álmát aludta. Csupán Rhaenyra próbált az utolsó mentsvárába kapaszkodva, atyjától segítséget kérni.
"-Alicent, alicent- suttogta élettelen hangon a király.
-Rhaenyra vagyok atyám - szólt félelemmel teli hangon.
Félt, hogy gyermekinek holnap baja esik. Ő nem tudta, hogy Daenys megegyezett Rhaenys hercegnővel, vagy hogy Vaemond ellen mit terveznek Daemonnal.- Rhaenyra - nehézkesen vette a levegőt.- a birodalom
- Komolyan hiszed, hogy igaz a tűz és jég dala?
- Aegon álma ........ - csupán ennyit felelt.
- Azt mondtad, kötelességünk összefogni a birodalmat a közös rossz ellen, de megosztottad azzal, hogy engem választottál. - Raenyra mély sóhaj után, így folytatta - azt hittem, hogy akarom,de súlyos terhet cipelek. Olyan nehéz. - csordult le egy könnycsepp gyönyörű orcáján.
- Én egyetlen gyermekem.
Rhaenyra csak fejét rázta
- Ha azt akarod, hogy megtegyem védj meg, és a gyermekeimet.
- Tudtam, hogy rájössz, tudtam.
Rhaenyra orcáját kezébe temette"
A nap sugarainak feljövetele után,már mindenki a tárgyaló teremben gyülekezett. Otto Hightower a vas trónnál helyettesítette a királyt. A trón lábánál állt Alicent , gyermekeivel. A terem jobb oldalán áll Rhaenyra Daemon karolva. Mögöttük Lucerys, Jacerys és Daenys, kibe Baela karolt. A túl oldalon állt Rhaenys hercegnő, Rhaenával. Előttük pedig Vaemond. A terem hátsóbb részein a kiváncsiskodó szolgák és egyébb nemesek álltak.
- Bár az udvar őszintén reméli, hogy Corlys Velaryon nagyúr felépül sebeiből,ránk hárul a komor feladat, hogy eldöntsük ki örökli hullámtörőt. Segítőként a király hangján szólok ezügyben, és más ügyekben is. - foglalt helyet a vastrónon.
Daeny s felettébb mulatságosnak tartotta, ezt a kis szonoklatot.
- A korona, meghallgatja a kérelneket. Ser Vaemond a Velaryon házból. - szólította ki.
Daenys Daemon mellé lépett. És kezét, övén lévő késre tette, ám atyja intett, hogy még várhat.
- Kurályném, segítőuram - hajtotta meg fejét mindkettejüknek- nemes házaink története, a hét királyság előtt kezfődött. A régi Valyria korában. Amióta a Targeryen ház uralja az eget, mi a tengereket. Valyria végzetekor, egyedül a mi házaink maradtak fent. Az őseink abban a tudatban érkeztek erre az új vidékre, hogy elbuknak, ha a vérvonaluk véget ér. - szünetet tartott. - Bullámtörőn töltöttem az életem, bátyám székhelyét őrizve.
Daenys halkan, csupán magában mosolygott. Figyelte az eseményeket. Nézte Alicentet, miként reagál eme kijelentésekre. Tekintete találkozott Aemondééval. Mély mosollya üdvözölte, ám Aemond csak rideg, vádló tekintettel meredt rá. Daenys elfordította orcáját.
- Én vagyok a legközelebbi rokona. - folytatta Vaemond - Vér a véréből. Tiszta megkérdőjelezhetetlen Velaryon vér folyik az ereimben.
Raenyra nem bírta tovább közbe szólt.
-Ahogy a fiaiméban is, hisz Laenor Velaryon sarjai. Ha tényleg olyan fontos lenne a házad nem akarnád kizárni jogos örökösét. Nem te a magad érdekében beszél, nagyravágyásból.- Te is előadhatod az ügyedet Rhanyra hercegnő. Engedd, hogy szer Vaemond is elmondhassa amit akar. -szólt Alicent.
- Időpocsékolás, hisz már döntött a sorsról, kinek döntenia kéne. Ám az igazság messze elt<nt, helyét a dicsvágy és a hatalom éjség váltotta fel. De ezzel nincs baj. Így mi is váltunk. Ahol igazság nincs, ott a kegyelem gyertyája is kihúnyt. - szólt ékes hangon Daenys.
Vaemond Rhanyrához fordult.
- Mit tudsz te a Velaryon vérről hercegnő? Felvághatnám az ereimet, hogy megmutassam, még akkor sem ismernéd fel. Ez az én házam fentmaradásáról szól. Nem a tiédről. Ó és kisasszony, igazán örülnék, ha netán be is mutatkozna. Nem csak szemeit villogtatná rám.- mondta Vaemond Daenysnek
- Daenys Targaryen vagyok Rhanyra koronahercegnő és Daemon herceg gyermeke. - mondta nyugodt hangon.
- Ha jól selytem idősebb vagy, a többieknél.
- Igen, ezt jól látod.
- Hogy lehet, hogy nem te vagy akkor Rhaenyra örököse. Hisz már nincs olyan, hogy az első szülött fiú joga.
- Számodra felfoghatatlan, ha valaki nem akar hatalmat. Itt is most ismét kijelentem az, amit családunkban már évek óta hangoztatok. Minden jellegű örökségemről lemondok, Jacerys öcsém javára. Remélem ez a válsz kielégítő volt és folytatnádeme bugyuta beszédet. - mondta gúnyosan Daenys.
Vaemond nem reagált Daenys kihívó szavaira. A trón felé fordult.
- Királyném, segítőm, ez most a vérről szól és nem a becsvágyról. Mindenek elé helyezem azt, hogy a házam és a vérvonalam továbbra is fent maradjon. Alázatosan kérem, hogy én lehessek bátyám örököse. Hullámtörő ura, és a hullámok ura.
Aemond gőgösen nézte Jaceryst és a.kissé rémült Luceryst.
- köszönjük Ser Vaemond. Rhaemyra hercegnő. Most szólj Lucerys Velaryon a fiad érdekében.
- Ha válaszra akarnám méltatni ezt a bohózatot először is, hogy majd húsz éve ebben a csarnokban. - ám nem folytatta, mivel nyílt a hatalmas ajtó.
- Viserys király a Targaryen házból első ezen a néven. A rojniak és az elsők királya. A hét királság ura. És a birodalom védelmezője.
Viserys lassan, nehézkesen halad a trón felé.
Vaemond tekintete a segítő és a királyné közt cikázott. Rhaenyra szíve mosolygott tudta, hogy apja m8nden lépést ő érte tesz meg. A király alépcsők előtt elutasította az őrök segítségét. Lassan lépcsőfokról lépcsőfokra halad. Ám a korrona leesett fejéről. . Daemon odament és felvette. A király már épp le akarta torkolni, de amit látta, hogy öccse az hagyta, hohy segítsen. Belekarolt Daemonba és nagy nehezen felült a trónra. Daemon fejére tette a koronár, majd visszament helyükre.- Bevallom, kissé összezavarodtam. Nem egészen értem, miért hallgatunk meg kérelmeket egy elrendezett öröklés ügyében. Egy valaki van jelen, aki netán többet tudhat, mi Corlys Velaryon akarata. Az Rhaenys hercegnő.
Daenys már mosolygott és gúnyosan pillantott Alicentre, majd A még mindig ellenséges Aemondra. Rhaenyra arcára ellenben az aggodalom ült ki.
- Valóban felség. - lépett elő Rhaenys
- A férjem végig azt akarta, hogy hulllámtörőt. Ser Laenoron keresztül. Az ő törvényes fia Lucerys Velaryon kapja. Töretlen volt e kívánsága.
Rhaenyra ledöbbent, hisz mindenre számított csak erre nem.
- És a támogatásom is ez. Mitöbb Rhaenyra hercegnő nemrég közölte, hogy összeházasítaná fiait Jaces és Lukeot Corlys nagyúr onokáival Baelavalnés Rhaenaval. És ezt a javaslatot őszinte örömmel fogadtam. - mosolygott Rhaenys Daenysre, ki bólintott és úgyszint mosolygott.
- Hát akkor ez eldöntetett újfent. - mondta Viserys. - Ezennel megerősítem Lucerys a Velaryon házból hullám örőköse, valamint a hullám tróné és a következő hullámok ura.
Vaemond lépett elő.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Sárkányszem | Sárkányok háza
FantasiaMíly szép a beteljesedett, tiltott szerelem. Még milyen szép egy ilyen tiltott gyümölcs. De a vér az vér . Tartja a legenda, az első tisztavérű Targaryennek még sárkány szeme volt. Ezzel hajtva uralma alá megannyi sárkányt. De ha nem csak neki. H...