Örökség. II.

244 9 0
                                    

" Vaemond lépett elő"

- Megszegted a törvényt és több száz évyni hagyományt, hohy a lányod legyen a trónörökös. Még is meg merészeled mondani, hogy ki érdemli meg a Velaryon nevet. NEM ezt nem fogom hagyni.

Daemonbés Daenys már mosolyogtak. Kissé hátrébb léptek és a sor szélére álltak.

- Hagyni??? - ismételte meg Viserys király az utolsó szót. - Megfeletkezel magadról Vaemond. - intette a király Vemondot.

- EZNEM IGAZI VELARYON - kiabálta Vaemond Lucerysre mutatva. És semmiképp nem az unokaöcsém.

- Menj a szobádba, - szólt hátra Rhaenyra Lukenak, de mondata csupán süktel fülekre talált. - Ebből elég volt.

- Lucerys az én törvényes unokám. Te meg nem.vagy több, mint hullámtörő másodszülött fia. - mondta Viserys ideges hangon

- Ugyan a saját házad úgy irányítod, ahogy jónak látod, de az én házam jövőéről nem döntesz.
A házam átvészelte a végzetet. És még ezernyi más sorscsapást. És vesszenek meg az istenek. Én nem fogom tétlenül nézni, hogy végleg eltörli ez a.....

- Mond ki!! - mondta provokálón Daemon.

Vaemond Viserysre nézett.

- A gyermekei mind -kezdte normálus hangon. - FATTYAK -kiabálta. - A lányod pedig, SZAJHA.

Mély zúgolódás hallatszott a tömegből. Viserys felállt a trónon. És kihúzta tokjából a díszes Valyriai acélból készült kést.
Daenys és Daemon Vaemond mögé indultak.

- Ezért kivágom a nyelved.

Ebben a pillanatban Daemon kirántotta kardját és félbe vágta Vaemond féjét. Daenys kecsesen késével egy mozdulattal kimetszette a nyelvet. És mint egy mesebeli démon úgy libegett ki a király elé. A lépcsők alatt letérdelt. És letette a nyelvet.
Helena hercegnő elfordult a királynéval együtt. Aegon és Aemond ámulva nézték Daenyst.

- Ne fáradj felség. - hajtott fejet.

A felállt, majd megfordulva belefújt egy sípba. Daemon pontosan tudta és Aemond is rájött kinek szól a síp. Az ajtóban álló katonák a sípot hsllvs kinyitottdák az ajtót.

- Én Daenys Targaryen. A keskeny tengeren túli kánságok hercegnője és kánság első embere. Tiszta vérű Targeryen. Ezennel ünnepélyesen fogadom, hogy mindenki, ki családomat támadja. Engem és velem együtt sárkányomat, Baleriont az iszonyatot támadja.

A teremben mély csend lett Alicent arca falfehérre váltott.

Ahogy ezt kimondta.égtelen zajjal ért földet a hatalmas sárkány. Csupán feje fért be az ajtón. Az udvaron kisebb felfordulást okozott.

- Felség, kit rég halottnak hitt mindenki, megtaláltam és meg is ültem. Ő nem csupán a sárkányom a bajtársam kit védek és kivéd. - fordult Viseryzhez ki ámulni tudott. Olyan mély öröm töltötte el a szívét.

- Akinek bármi jellegű, merélylet, cselszövés vagy ártó gondolat nem marad megtorlás nélkül. - Daenys végigsétált a folyosón. Az emberek csodálattal nézték. Balerion fejére tette a kezét.

- Menj kérlek. Köszönöm. - mondta megsimogatva sárkányát. És fejét odaérintette a sárkány hatalmas fejéhez. Balerion mély nyugodt szemlehúnyással fejezte ki Daenys iránti szeretetét.
Daenys és közte olyan kapcsolat van, mivel érzik egymás minden rezdülését. Daenys társaként kezeli Baleriont és Balerion is Daenyst. Bármikor meghalnának, ha az A lány hátrébb lépett.
A hatalmas lény óriási robajjal szált fel és tért vissza a többi sárkányhoz.

- Daenys ez bámulatos.. - kezdett bele királ, ám rosszul lett.
Egyszerre rohant oda Daemon Rhaenyra és Alicent is.
Daenys Aemond szemébe nézett. Majd a trón jobb oldalán lévő ajtón kiment. Aemond a bal ajtón ment, sietve, hogy a lány elé kerüljön. Daenys jelenleg nem akart találkozni Aemonddal. Csak el akart menni a szobájába. Vagy ki az öbölbe. Érezte, hogy Aemond mit akar mondani. Főleg, hogy az éjjel kihallgatta az Alicenttel folytatott beszélgetését.
A folyosó végén elfordult jobbra, ám látta, hogy Aemond ott várja. Igyekezett úgy tenni mint, aki észre sem vette. És megpróbált elmenni mellette. Ám Aemond megragadta a karját.

- Eressz el! - sziszegte Daenys. Kirántotta karját, és tovább ment.
Végig a folyosókon. Majd a teraszra lépett ki, ahol két katona várta. Aemond végig követte. A katonák átnyújtottak Daenysnek egy csukjás ruhát, amivel eltakarhatta haját és ruháját.. Felvette, majd így szólt :

- Ne engedjétek utánam.

Daenys leszaladt a lépcsőn, ám Aemondot nem sokáig tartotta fel a két őr. És pillanatok alatt beérte Daenyst. Aki már a forgalmas utcán sétált. Végig a legkisebb sikátorokon. Olyan magabiztossággal, mint aki ezerszer járt volna itt. Végül a város egyik szélén lévő ház előtt állt meg. 5 ször kopogott. Az ajtó azonnal kitárult előtte. Daenys belépett, mindenhol harcosok áltak féltérdre ereszkedve.Aemond csak a ház falának támszkodva várt.

- Hozzátok be, és vigyétek és zárjátok azbegyik emeleti szobába. Legalább 4 en menjetek. Nem akarok sérülést.
4 en felugrottak és kirohantak a házból.

- Mindenki álljon fel. Oldalra áljatok a fal mellé.

Hatalmas robaljal, behozták Aemondot.Megálltak vele Daenys előtt. A nő rideg arcal intett, intett, hogy vigyék. Nagy nehezen felvitték az emeletre. És bezárták a szobába? Ahogy az őrök visszatértek .

- Hercegnő, mit tegyünk vele?

- Valaki hozzon díszes ruhát neki, és nekem is. A király vacsorára várja unokát és gyermekeit?
Daenys lassú léptekkel elindult fel. Két katona kísérte. Kinyitották az ajtó. Először a két őr lépett be.

- Kisasszony, eltűnt. - mondta az őr.

Ahogy Daenys belépett. Aemond abban a pillanatban kiugrott a szekrényből és késével, melyet nem vettek el tőle. Daenys nyakának szegezte hátulról.
A két őr azonnal kardot rántott.

- Le a fegyverrel, vagy megölöm. - kiabált Aemond.

Ám ez kár volt, mert A lent szórakozó katonák meghallották. Egy pillanat alatt az fent teremtek. Daenys intett fejével, hogy nem tehetik le.a hegyvert. A szoba megtelt katonákkal.

- Szólj nekik, hogy le a fegyverrel.

- Mindenki menjen ki. Nem fog bántani. Az ajtót zárjátok be.

Mindenki úgy tett, ahogy Daenys mondott. Amint az utolsó katona is kilépett Daenys így szólt.

Sárkányszem | Sárkányok háza Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang