62. Gün

146 4 0
                                    


59. Gün ; Bugün Bemteg' in Youtube kanalında Boğaziçi mezunu, Yeşilay Genel Merkez'de eğitmen ve uzman psikolog olarak çalışan  Uzm. Kln. Psk. Feyzanur Koçyiğit'in Duygusal Dayanıklılık Eğitimi' ni izledim. Beğendim eğitimi, ihtiyacım vardı böyle bir şeye. Eğitimde kendimize aşağıdaki soruları sorup bir kağıda yazmamız istendi. 

Hayat arkadaşım ve ailemle nasıl bir ilişki istiyorum ?

İş hayatımda gerçekten ne istiyorum ?

Dostluklarımda nasıl biri olmak istiyorum ?

Boş zamanlarımı nasıl geçirmek istiyorum ?

Bedensel ve ruhsal sağlığıma nasıl dikkat edeceğim ?

Bu soruları kendime zaman ayırıp cevaplamayı düşünüyorum.


62. gün ; Stresli durumların yahut bize mental olarak yük olan durumların neverfap sürecimizi etkilediğini, sağlıklı başa çıkma mekanizmaları kurmadıkça pmo ya tekrar düşebileceğimizi çokça anlatmıştım, bunun üzerinde düşünürken bende ciddi mental yük oluşturan bir şey aklıma geldi. Hayır diyememek. 

Çok yorgun olmama rağmen arkadaşlarıma hayır buluşmayalım diyemiyorum; sıkıntı yok

,  benim için fark etmez vb diyorum ve günlerim saçma sapan doluyor, ne kendime dinlenecek zaman tanıyabiliyorum ne de yapılacak işlerimi bitirebiliyorum. İşlerim yarım kalıyor, birikiyor, içinden çıkılmaz hal alıyor. Dinlenemedikçe ve stres olmaya devam ettikçe gittikçe tükeniyorum.

Sonra hayır diyemedim diye kendime kızıyorum. Neden benim hayır'ım hayır olmuyor ? diye. Yukarıda uzayıp gidebilecek ama kısa kestiğim sebeplerle değişmeye karar verdim. Psikolog Tülay Kök'ün Enine Boyuna Sınırlar diye sınırlar eğitimi var youtube da ücretsiz. Serinin ilk 3 videosunu bitirdim. Buluşma konusunda olmasa da bazı konularda 3 arkadaşıma hayır dedim. Böyle böyle hayırlarımı çoğaltıp sınırlarımı çizeceğim.

İş hayatı çok yorucu ve açıkçası ruhsal sağlığım ve mutluluğum arkadaşlarımın "Ya bi buluşalım dedik, bozuyorsun her şeyi" ya da 2 haftada bir buluşmamıza rağmen 'kırk yıldır buluşmuyoruz' triplerinden daha önemli.

Hayır arkadaşım 2-3 günde bir akşamları telefonla araşıp 2 haftada bir buluşamayız, sevgilin miyim senin anan mıyım baban mıyım?

Ya da her sinirin bozulduğunda beni hep aynı şeyleri anlatarak ve arayarak ağlayamazsın,  kendi kurtulamadığın döngüne beni de sokamazsın. Gülüyoruz, eğlenceli imaj çiziyoruz diye senin zehrini bana akıtmana izin mi vermem lazım. Seke seke psikoloğuna git ben mi uğraşacağım senin bitmek bilmeyen ruhsal buhranlarınla.

Bu sadece arkadaşlarla da alakalı değil, sevgili anam sen de mümkünse kayınvalidenle ve baba tarafıyla alakalı mevzuları döndürüp döndürüp bana anlatıp durma. Ben insanları kendi yargılarımla kabul etmek istiyorum, senin yargılarınla ve bana yüklediğin olumsuz enerjiyle değil. Babannemle kurduğum torun ilişkisinden memnunum ben. İlişkinden memnun olmayan sensin ve bunu ben düzeltecek değilim, sen de zehrini bana akıtıp durma. Haksızlığa uğradığını düşünüyorsan kalk ve kendin için bir şey yap. Yok eğer yapmayacaksan bunu kabullenmişsindir, ortada bizlik bir şey yok.

Neyse bi sinirlendim yükseldim. Ama yavaş yavaş hayır diye diye kendi alanımı oluşturacağıma inancım tam. Hemen yapamayabilirim elbette, insanların yeni halime alışmaları bir süre alabilir ama değişimin en kalıcısı rahatsızlığının had safhaya gelip artık yeter dediğin aşamada başlar.

Bu faslı burada kapatalım.

Bu arada 59. günde bahsettiğim soruları yazarak yanıtladım. Aslında en başta böyle genel geçer, eften püften gibi gelmişti ama neyse psikoloğun vardır bi bildiği diye mum ışıklı köşemde soruları yanıtlamaya başladım :D Yazdıkça açıldım, yazdıkça yazasım geldi. Tahmin ettiğimden daha farkındalık açıcı oldu, şaşkınım. Denendi, onaylandı, tavsiye edilir.

Youtube eğitimleri demişken Bemteg Youtube kanalındaki Bağımlılıklardan Nasıl Kurtuluruz /Sena Görgülü Karakan eğitim videosunu izledim. Videoda şu sözler dikkatimi çekti ve kriz/ aşerme ile alakalı bende düşünsel bir alan açtı.

"Aşerme benim irademle alakalı bir şey değil. İkisi birbirinden bağımsız. Yani aralarında iradem olmadığı için aşeriyorum gibi bir bağ yok. Aşerme iradesi olana da olmayana da gelir."

Bu gece rüyamda bozmamı engellemeye çalışmama rağmen süreci bozduğumu gördüm :D Bu önceki süreçlerimde de olurdu, beni şaşırtmadı ama beynimin benim net duruşumdan ötürü böyle ufak bilinçaltı oyunlarına başvurmasına bi eğlenmedim değil.

Normalde bu kadar erken bölüm yayınlamayacaktım. Bölüm gözüme uzun gelince parçalayayım dedim.

Esenlikler dilerim her birinize.

Manstürbasyonu Bırakma ÜzerineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin