Merhabalar dostlarım,
Bu sefer yazımın hemen başlangıcında 35 günde gördüğüm etkilere değineceğim, ardından ek kelamlarda bulunacağım. Ben de ne değişti ya da neler daha iyi hale geldi?
- Bir defa iletişimim kesinlikle daha iyi. Eskiden de ortamda konuşurdum, konuşmaları dikkatle takip edip ortaya bir espri patlatırdım ama artık kesinlikle bunu daha sık ve doğal şekilde yapabiliyorum. Dün Neverfap Ankara kızlar ekibiyle buluştuğumuzda bunu daha iyi gözlemleyebildim, herkesi güldürebiliyordum ve bu gerçekten hoşuma gitti.
Bu güldürme ve hoş sohbet meselesi sadece tanışıklığım olan insanlarla alakalı değil. Geçen cuma sağlık ocağında doktora espri yaptım gülüştük, adliyede adli emanet görevlisiyle sohbet çevirdim, sonraki gün geldiğimde beni tanıdılar hatta. Öyle pek sosyal fobisi olan bir insan değildim, kendimi böyle tanımlamam ama gerçekten böyle bir konuşma, bağ kurma, sosyalleşme isteği geldi.
- Uzun zamandır kafamda büyüttüğüm meselelerden iki tanesini çözdüm. Belki küçük şeyler ama cidden zorlanıyordum, konfor alanımda kalmak mı bana hoş geldi bilmiyorum. Örneğin bunlardan biri geçen ocak ayında spor salonuna yazılmama rağmen bir türlü bu aletlerin olduğu yere gitmemem, sadece yüzme havuz kısmını kullanmamdı. Yok ayakkabım yok, uygun eşofmanım yok, bir haftasonum var onu da orada mı harcayacağım, hava soğuk, ben yorgunum yol uzak,havlu götürülüyormuş acaba özel havlu mu lazım vıt zıt derken bugünlere geldik. Sonunda dün sabah için kafamda planladım. Gidecektim ne olursa olsun. Müşteriydim orada ne diyebilirlerdi ki allasen. Kıyafetim uygunmuş da değilmiş de kime ne. Ve ilk defa spor salonu kısmına gitmiş oldum. Program yazdırdım, bana söylenenleri yaptım. Hala spor salonu benim için aşinalık kazanmadığım bir ortam ve hafif geriyor ama üstüne gitmeden de aşamam bunu.
Neverfap katalizördür lafı vardır, ilgilenenler çok duymuştur. Neverfap felsefesi size cinsel enerjiyi saklamanızı ve bu enerjiyi kendinizi çeşitli alanlarda geliştirmek için kullanmanızı söyler. Size bir kıvılcım verir, ateşi büyütmek sizin elinizdedir. Eğer süreç içinde Almanca çalışmamışsanız pmo suz geçen günler sizi Almanca'da geliştirmeyecektir.
- Günlük yazma huyumu geri kazandım. Bu sayede duygusal olarak daha dengeliyim. Kendimi destekleyici yazılar yazmak bana iyi geldi.
- Daha enerjik ve motiveyim. Bir şeylere başlamak, yeni meydan okumalara katılmak için kendimi motive hissediyorum. Paketli gıdaları ve içecekleri bıraktım, 2 hafta falan oldu sanırım. Evde tatlı yapılırsa hala yiyorum, bunu ve ekmek tüketimimi de zamanla azaltmayı planlıyorum. Neverfap'te stajyer mentörüm bu arada. Bundan bahsettim mi bilmiyorum. Liseden beri çok uğraştım bu pmo ile ve kendi kendime boğulduğum çok zaman oldu. Neverfap'le tanıştığımda benimle aynı dertlerden muzdarip insanların başarı hikayelerini okumanın beni ne kadar heveslendirdiğini ve umutla dolduğumu hatırlıyorum. Ben de insanlara yardımcı olmak ve cesaret vermek istiyorum. Gönül borcu mu dersiniz, hayatta anlamlı bir şeyin parçası olma arzusu mu dersiniz size kalmış. Dün ilk görevimi aldım, Stres Yönetim Kampında yardımcı mentör olarak. Daily Art programından bir tablo beğendim ve günün tablosu diyerek altına orta uzunlukta bir motivasyon yazısı yazdım. Böyle bir uygulama kamplarda yoktu, aklıma geldi ve yaptım. Yeni bir şeyler denemekten kastım buydu biraz da.
- Beynim normalleşiyor. Dostlarım burada biz bizeyiz ve ben de zararlar ve uğradığım deformasyon konusunda cesaretli ve dürüst olmaya çalışacağım. Pmo nun en kötü yanlarından biri cinsellik konusunda bize bir örnek olması ve "öğretici" olması. Pmo dan cinselliği öğrenince ise belli başlı hastalıklı düşünceler beynini sarıyor. Videolarda sevgi yok, saygı yok, güven yok bir defa. Ve videolardan bağımsız bir şekilde çoğu filmde, romantik hikayelerde, dizilerde, affedersiniz kıçı kırık reklamlarda bile çok net bir alt metin var. Cinsellik hayattaki ve ilişkindeki olmazsa olmaz en önemli mihenk taşıdır. Cinsellik iki insan arasında sağlıklı bağdan, muhabbetten, güven ve sevgi ilişkisinden beslenen bir sonuç olacak yerde ihtirasla başlayıp şehvetle biten bir şeye dönüşüyor.
İkinci olarak bir insanın videolardan giflerden vb başlayıp aynı seviyede kalmasına imkan yok. Bilimde Coolidge effect denilen duyarsızlaşama, duyarsızlaşıldığı için daha yeni ve şok içerik araştırma, sonra bu içeriğe de duyarsızlaşma şeklinde sonsuz bir döngü var. Son durağın nerede olacağını bilemezsin, biyolojin üstüne oynanıyor çünkü. Ensest ilişkiler, çocuk pornosu, aynı cinsle cinsel birliktelikler, fetişler, bir sonraki adımın ne olacak bilemezsin ... Sen level atladıkça beynin bunları ayırt edemeyip normal ve gerçek olan cinsellik buymuş gibi algılıyor, tüm bunlardan zevk aldığını zannediyor.
Buradan varacağım sonuç beynimdeki çöp yığınının temizlenmeye başlaması. Krizlerde bazen aklıma cinsel hayaller geliyordu. Artık gelen cinsel hayallerin içeriği daha normal, daha romantik ve sevgi temelli olmaya başladı.
Bu arada krizler gelecek arada. Önceki bölümde krizlerle başa çıkmadan bahsettiğimi hatırlıyorum. Talep olursa daha detaylı bir yazı yazarım. Sadece şunu unutmayın, kriz yaşamanız doğru yolda olduğunuzu, beyninizin temizlendiğini gösteriyor ve bu kesinlikle iyi bir haber.
- Çok önemli bir detay değil ama süreçte 12 ve 22. günde rüyalandım. Şaşırtıcıydı.
Aklıma başka da bir şey gelmedi. Sorularınız olursa mümkün olduğunca cevaplarım, aklıma yeni bir şeyler gelirse bu bölüme ekleyip güncellerim.
Süreciniz daim olsun.
Esenlikler dilerim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manstürbasyonu Bırakma Üzerine
Narrativa generaleBir kadın olarak yazdığım bu hikaye, 9. sınıfta 14-15 yaşındayken tanıştığım bu platformda farklı yollara (hikayelere) sapıp yıllar içinde süregelen bir alışkanlık haline getirdiğim mastürbasyonu başladığım yerde bitirme gayretidir. Fikrimce eğer bi...