Başlangıç

38.9K 93 249
                                    


Bu hikayenin amacı porno ve mastürbasyon konusunda farkındalık oluşturmaktır. Aktif cinsel yaşama yahut sekse karşı çıkılmamakta ama porno ve mastürbasyonun insanda yapabileceği bazı tahribatların olabileceği konusunda insanların aklında bir soru işareti bırakmak hedeflenmektedir.

Nofap akımı; porno ve mastürbasyondan belli sürelerle ( ilk deneme 3 ay kadar sürüyor, sonrasında kişi genellikle hayatın geri kalanında bu düsturla devam edilerek bu ikiliden uzak durma kararı veriyor ) uzak durarak kişinin cinselliğe kullanmadığı enerjiyi eğitime, spora, kariyer gelişimine kullanarak kişinin kendi potansiyelini keşfetmesi üzerine kurulu.

Yıllardır bu akımın takipçisiyim. Pek çok insanın başarı hikayesini okudum, pek çok insanın günlüklerini takip edip adım adım geliştiklerine şahit oldum.

Öncelikle ilk farklılık mastürbasyon yapılmamak yoluyla orgazm sonucu vitamin ve mineral kaybı azaltıldığından kişilerin dikkatlerinin ve odaklanmalarının artması, daha az yorgun hissetmeleri, gözaltlarındaki siyahlığın azalması, saçlarda ve sakallarda beyazlamanın azalması, erkeklerde sesin ciddi anlamda kalınlaşması ve toklaşması gibi fiziki etkiler.

Bir alışkanlığı hayatınızdan çıkardığınızda yerini bir başka alışkanlıkla doldurmanız gerekir. Bu sadece porno ve mastürbasyon (bundan sonra pmo şeklinde kısaltacağım) için geçerli değil, sigarayı da alkolü de uyuşturucuyu da bırakacak olsanız ve hatta çok sık yemek yediğinizi düşünüp bu alışkanlığı kontrol altına alayım da diyorsanız bu böyle.

Pmo nun çıkarılmasıyla oluşan boşluğu da bu akımda mutlaka çeşidi fark etmeksizin spor, uzun yürüyüşler, ilgi alanına göre belgeseller, resim, bitki yetiştirmek, udemy de bir eğitim programı satın alıp onu öğrenmek, yeni bir dil, olumlama- kendine değer verme- kendini affetme - farkındalık alanlarında meditasyonlar dinleme, kitap okuma gibi kişinin elinden ne geliyorsa ve ne ilgisini çekiyorsa ona göre yeni alışkanlıklarla doldurma hedefleniyor.

Tüm bunların sonunda "otobüste inecek var." diyemeyecek kadar özgüvensizlik yaşayanların bu özgüvensizliklerini yendiğini, sosyal anlamda ortamlarda daha konuşkan ve sözü dinlenir hale geldiklerini gördüm.

Pmo yapmayınca artan bir diğer şey de çekicilik. Cinsel isteğinizi mastürbasyonla gidermediğinizde beyin başka alternatifler üretiyor zannımca. Sadece enerjisel anlamda çekicilikten bahsetmiyorum. Biyolojik manada eş bulma devreleri daha aktif hale geldiğinden örneğin kişi daha konuşkan, daha kendini ifade edebilir, daha güleç oluyor. Bu sayede biyolojik olarak eş bulma olasılığınız arttırılmaya çalışılıyor.

Bu konuda daha fazla bilgi ve başarı hikayeleri için Neverfap forumunu ve Neverfap Akademi'yi ziyaret edebilirsiniz.

Başlangıç olarak aşağıya pornonun zararlarını anlatan bir video bırakıyorum.

Prof.Dr Sinan Canan da konuyu aşağıdaki şekilde gayet net ve akıcı anlatmış.


Bir iki Ted konuşması;

İngilizce biliyorsanız ;

Artı olarak size nf tr ' de bu alışkanlıkla ilgili hazırlanan, beni hem çok gaza getiren hem çok güldüren bir videoyu paylaşayım. Video herhangi bir tetikleyici içermemekte.


Bir de meseleyi psikologdan dinleyelim ;

Eskiden p** sektöründe çalışan ama yıllar geçtikten sonra zararlarını görüp bu işi bırakan birinden de meseleyi ele alalım ;

Manstürbasyonu Bırakma ÜzerineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin