Mastürbasyon ve porno bağımlılığını salt din yahut salt şehvet üzerine kurgulanmış bir gerçek olarak görmüyorum. Bu kadar basit değil. Psikoloğa gittiğimden kendi şahsi tecrübelerimle yoğrulmuş bir tespit bu ve az sonra yazacaklarım.
Neden yapıyorum'un altında yatana da bakmak lazım.Terapi yolculuğumda direk mastürbasyona yönelmesek de mastürbasyonu besleyen olası nedenler üzerinde durup benim özelimde mastürbasyona neden olan sebepleri ortadan kaldırma yolunda bir strateji izledik. İki ana başlıktan hareket ettik.
1- Stres ve kaygıyla baş etme yöntemi olarak kullanılan mastürbasyon
2- Kendi kendini cezalandırma amacıyla yapılan mastürbasyon1. şık için ;
İlk psikolog randevumda bu konuya değinmiştik, bana mealen şöyle bir cümle kurmuştu.
" Nasıl insanların bir kısmı içkiyi bir zaman aralığıyla sınırlı dahi olsa bir şeyleri unutmak ve unutmanın gevşemesiyle rahatlamak/güvende hissetmek için içerler, aynı o şekilde mastürbasyon yapanların bir kısmı da (çünkü o kısacık zevk anında başka bir şeyi düşünemeyiz ve başka bir şeye odaklanamayız.) bu şekilde bir takım şeyleri unutmak ve rahatlamak için yaparlar. "
Kaygı ve stres fazlalığı sizi rahatlamak amaçlı bu eyleme götürüyorsa kaygı ve stresinizi besleyen şeylere odaklanıp onlarla yüzleşmelisiniz. Bu yüzleşme sizin özelinizde yaşadığınız stres ve kaygı oluşturan olaylarla ilgili olacak tabi ki. Ama örnekleme olması açısından bir kaç kelam daha edeceğim.
Örneğin bir evin en büyük çocuğuna çoğu zaman daha fazla sorumluluk yüklenir, kardeşlerinin ve ailenin sorumluluğu bazen kişide öyle bir baskı oluşturur ki bu onda kaygıyı arttırır. Aynı zamanda çocukluktan beri artan yoğunlukta sorumluluk yüklenmesi bir süre sonra kişinin kendisini ilgilendirmeyen sorumlulukları da üstüne alınmasına yol açar, fazladan sorumluluklar da kaygı ve stresi arttırır.Terapinin devamında stresle baş edebilmek için alternatifler oluşturmaya çalıştık ve sorumluluk algısını değiştirme üzerine yoğunlaştık.
Stres ve kaygıyla baş etmede alternatifler bulmak lazım demiştim.
Kaygıyı azaltmak için ailemle dayanışmamın ve iletişimimin artması da gerekiyordu, yavaş yavaş aile bireyleriyle yüzleşmeler yapıldı. Artık hepsiyle iletişimim çok çok daha iyi hale geldi. İletişimin kalitesinin artması da stresimi azalttı.
Düşünce yapımı değiştirmek üzerine yoğunlaştık kısaca benim özelimde. Terapinin üzerinden oldukça fazla bir zaman geçti ama yaptığı imgelemelerden balon imgelemesini hatırlıyorum hala. Kafamda durup durup düşündüğüm ve düşündükçe daha da sinirlendiğim bazı olaylar vardı. Karşımda durup "Balonu üflersen şişer değil mi ?" demişti, "Ne kadar üflersen o kadar şişer ve o oranda daha çok yer kaplar." sonra durumumu kast ederek "Balonu üfleme" demişti :D Kafa kadındı vesselam.
Spesifik olaylara çok gerildiğimde o günlere mahsus melisa çayı içmemi, lavanta yağı sürmemi söylemişti. Aynı zamanda sabah ve akşam yürüyüşlerini aksatmamamı ve ilgimi çekerse bitki yetiştirmemi de eklemişti. İlgimi çekiyormuş. 4 sümbül ve 5 zambak ektim. Çiçeklerine baktıkça, kokularını aldıkça günüm güzelleşiyor.
Diğer versiyona geçelim.
2- Kendi kendini cezalandırma amacıyla yapılan mastürbasyon
2. şıkkı kafalara oturtmak için biraz açıyorum izninizle. Kendi kendini cezalandırmaya şöyle bir örnek vereyim ; Kırmızı Oda'nın bir bölümünde kadın şiddet görüyor ama hiç itiraz etmiyor, terapist neden hiç itiraz etmediğinin sorunca şu şu davranışımdan ötürü bedel ödediğimi varsaydım diye cevap veriyor. Mastürbasyonun kendi kendini cezalandırma yöntemi olarak yapılmasında da bilinçaltı bir şeyden ötürü suçluluk duyuyor, suçlunun cezalandırılması gerektiğini söylüyor ve mastürbasyon sonrası gelen yoğun pişmanlıkla kendi kendini cezalandırıyor. Ne zaman suçluluk duysa bu suçluluk duygusu onu mastürbasyona yönlendiriyor. Bu bir döngü halinde devam ediyor.
2. şık için suçluluk duygusu ve değersiz hissetme duygusuna eğildik. Çocukluktan gelen travmalara değindik, olumlamalar ve çözümlemelerde bulunduk. EFT denen belli noktalara vurulmak suretiyle belli olumlamaları tekrar ettik. Aşamalarla izah edeyim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manstürbasyonu Bırakma Üzerine
Ficção GeralBir kadın olarak yazdığım bu hikaye, 9. sınıfta 14-15 yaşındayken tanıştığım bu platformda farklı yollara (hikayelere) sapıp yıllar içinde süregelen bir alışkanlık haline getirdiğim mastürbasyonu başladığım yerde bitirme gayretidir. Fikrimce eğer bi...