Başyapıttan Kesitler

1.5K 14 0
                                    

 NF-Tr 'de Bu Akımın Başyapıtı başlığı altında linkin süresi dolmamışsa bulabilirsiniz, paylaşan kişinin nicki Black12. Türkçe çeviri de Nf-Tr dekilerce yapılmış sanırım, ben sadece sizinle paylaşıyorum yani. Kimsenin emeğini çalmayalım.

Kitabın asıl  yazarı Çinli. Geleneksel Çin tıbbından esintiler görebilirsiniz kitapta, pmo (açılımı porno, mastürbasyon, orgazm) bağımlılığıyla alakalı aklınıza gelebilecek hemen her şeye değinmiş. Vücutta oluşan yan etkilerden tutun, arzunun kendisiyle nasıl baş edileceğine, başka insanların bu bağımlılıkla özdeşleşen özetin özeti hayat hikayelerine kadar. Çok yönlü bir kitap. Ben henüz 86. sayfasındayım, edindiğim izlenim bu şekilde. Çevirisi dört dörtlük değil, bazı yerlerinde biraz google translate e dönüyor. Ama okumaya değer olduğunu düşünüyorum, yazar erkek olduğundan erkeklere hitap ederek yazılmış çoğunlukla. Bazı başlıklar kadınların ilgisini çekmeyebilir, atlayarak okuyabilirler.  

Aşağıya kitaptan beni etkileyen kesitleri koyuyorum. (Düşük bir ihtimal belki başka bölümlerde de kitaptan kesitler sunarım.) ;

Cinsel fantezilerin (Gayri ihtiyari ya da kasten akla gelen cinsel hayal/düşünceler) üstesinden nasıl gelinir ?

Yeniden başlamaya başladıktan sonra (yani tekrar m** yapmama sürecine girildiğinde), cinsel fanteziler normalde herkesin karşılaşacağı bir sorundur. Birçok insan mastürbasyondan kaçınabilir, ancak cinsel fanteziler ipini koparmış vahşi at gibidir ve her birkaç dakikada bir kendini tekrar eder.

TCM'de (Geleneksel Çin Tıbbı): Zihnin hareketini özden uzaklaşma izler. Cinsel fantezi, Ruh'u tüketmenin görünmez bir biçimine aittir, aynı zamanda vücuda da çok zarar verir, bu nedenle fantezinin üstesinden gelmek gerekir. Cinsel fantezinin üstesinden gelmek için, onun ne olduğunu derinlemesine anlamalıyız, cinsel fantezi bir düşüncedir, kötü bir sefahat (zevk ve eğlence düşkünlüğü) düşüncesidir. Bu düşünce bir şey ve  o şey "ateş"!

Yerinde olan bu bilgi ile, herkesin anlayışı bir adım artacaktır. Aşağıda aynı soruyu yine ele alalım, cinsel fantezinin bir düşünce olduğunu belirtmiş, 'ateş' le metaforlaştırmıştık:
Peki yangın hangi durumlarda kolayca söndürülür? Biraz genel kültüre sahip herkes bilir ki daha başlangıç aşamasında olan ateşin söndürülmesi en kolay olanıdır, bunu yapmak için büyük çaba gerektirmez. Aksi takdirde, kıvılcımlar büyük közlere dönüştüğünde, onu kontrol etmenin bir yolu yoktur. Yangın büyük ölçüde geliştiğinde, artık kontrolsizde değildir, ancak en başında (başlangıç aşamasında) tam kontrole sahip olursunuz.

Cinsel fantezi düşüncesi de ilk ortaya çıktığında aynı prensibi izler, onu hemen daha başlar başlamaz atarız "ortaya çıkan düşünce derhal kesilir" . Ateşi, henüz gelişmemişken beşiğinde boğarız. Aksi takdirde,gelişmesine göz yummanın nihai sonucu cinsel arzu ile yanmaktır ve bu da yeniden başlatmayı  bozmaya yol açar.

cinsel fantezinin üstesinden gelmenin püf noktaları vardır;

İşin püf noktası fantezinin ilk ortaya çıktığı zamanlamada yatar, düşünceyi hemen kesip atmak gerekir, yoksa "yandıkça serpilir". Henüz bir kıvılcım halindeyken düşünceyi ortaya koyun, tereddüt etmeyin, ödün vermeyin, bu altın zamanlamayı ne pahasına olursa olsun kaçırmayın, unutmayın!
Cinsel fanteziyi durdurmak için kafiye (Çince'de kafiyeli oluyordu muhtemelen ama Türkçe'de çok olmuyor, biraz çeviriyle oynuyorum bakalım bir şey çıkacak mı ?) :

Düşünce ortaya mı çıktı kestirip at.

Düşünce yükseldi mi sakın ha takip etme.

Ve en önemlisi uyanık ol.

Manstürbasyonu Bırakma ÜzerineHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin