Selamlar. Bu hikayeyi burada bu sefer gerçekten noktalıyorum :)
Benim için 2022 güzel bir sene oldu. Neverfap Akademide mentörlük yapmaya başladım ve 2023'te de son sürat devam ediyorum. Bu süreçte yanımda olan pek çok dostum oldu, beni olduğum halimle ve mücadelemle kabul eden pek çok erkek - kadın üye ve mentörle tanıştım, bir bağımlılıkla mücadele etmenin en güzel yolu senin gibi mücadele edenlerle beraber ileriye yönelik bir dayanışma içerisinde yola devam etmek. Sorularını sormak, cevapları tartışmak, yorulduğunda yoruldum dediğinde sırtını sıvazlayıp ha gayret diyecek ve bunu tüm samimiyetleriyle, yaptığın mücadeleni kavrayarak ve anlayarak yapacak kocaman bir topluluk içerisinde bir aidiyet duygusuyla hareket etmek. Gerçekten paha biçilmez.
Süreci bozdum ve yeniden başladım bu arada. Bunu kendime itiraf etmek, kendime yedirmek çok zordu. Relapse analizi yapmayı bunca zaman erteledim çünkü bir gurur meselesine dönüştü. Şu an 33. gündeyim. Cheaser effect e yakalanmamaya dikkat ettim. Buraya bunu yazmayacak ve sanki bitirmiş gibi devam edecektim ama dürüst olmaya karar verdim. Pekala. Relapse olmak bir talihsizlik ama kimseye "Ben asla düşmeden devam edeceğim ve sizlere umut olacağım." gibi bir söz vermiş değilim, insanların umutlarını sırtlanmama, bozulan sürecimden ötürü insanlara karşı kendimi mahcup hissetmeme gerek yok. Elimden gelenin en iyisini yapmak zorunda değilim, bir zorunluluğa kendimi hapsetmek ve orada kendimi tüketmeme gerek yok. 115 gün sonra relapse olmam da tüm etkilerin yok olduğu anlamına ya da 115 gün öncesindeki halime dönmem demek değil. Okuduğum onca kitap, izlediğim eğitimler, gittiğim müzeler, yaptığım sporlar, çizdiğim resimler ve yazdığım şiirler yok olmadı. Sıfırlanmadım.
Eh sizlerin huzurunda bir relapse analizi yapacağım. Bu sayede relapse analizini bilmeyenler için de bir fikir olmuş olur.
Ne zaman : Akşam 22.30 ve sonrası ve sonraki gün sabah 6 ve sonrası.
Ne yapıyordum : Akşam saatlerce telefonla uğraşıp yatakta dönüp duruyordum, sonra aklıma gelen cinsel hayalleri devam ettirdim. Okuduğum mangada manganın +16 ya kaymasını önemsemedim, hatta ucundan yetişkin mangaları araştırmaya yeltenmedim de değil, sonrası malum. Sabah da battı balık yan gider dedim.
Yanımda kimler vardı : Kimse yoktu. Zaten relapse olacağım dediğiniz vakit çevrenizi bölünmeyecek şekilde ayarlarsınız.
Beni Relapse ye iten nedenler neydi ?
1- İş arama sürecimin beklediğimden daha uzun sürüyor olması ve iş aradığım bir buçuk ayın sonunda günlerimi planlayıp doldurabilecek aktivitelerimin kalmaması. Dışarı çıkıyordum, kış geldi. Müzeleri gezme hedefim bitti, gezeceğim müze neredeyse kalmadı, kalanlar özel müze ve ücretli. Param azaldığından dışarı çıkma, uzun süre dışarıda kalıp dışarıda yemek yeme külfetli hale geldiğinden lazım olmadıkça evde takılmaya başladım. Zamanımı iyi yönetemedim ve günlerimi efektif dolduramadım kısaca.
2- Beklemediğim bir tanıdığımla beklemediğim şekilde yargılayan- azarlayan- yadırgayan bir üslupla tartıştım. Bu stres anını/ kriz anını iyi yönetemedim. Tartışmamızdan 3 hafta sonra bile çok sinirliydim, sonrasında sağlıklı bir şekilde yüzleşip problemlerimizi çözdüğümüz ve yolumuza baktığımız evreye bir türlü geçemedim. Kafamda suçlayıcı tavrı dönüp beni rahatsız etmeye ve kaygı düzeyimi yükseltmeye devam etti.
3 - Ufak tavizler vermeye başladım. Manga ve dizilerdeki sahneleri geçmedim. Çok ekstrem şeyler yoktu ama bizim pmo tanımımız sadece klasik pornoyu içermiyor. Porno sadece görsel materyaller değil; cinsel olarak müstehcen / uyarıcı / uyandırıcı görüntüler - yazılı çalışmalar - içerikler ve her türlü materyal bizim için porno. Meseleye bu şekilde baktığında bir öpüşme sahnesi sende tekrar tekrar izleme dürtüsü uyandırıyorsa, cinsel yükseliş yaşatıyorsa o öpüşme sahnesi de bağımlı olan senin için pornodur ve taviz vermemen gerekir.
4 - Krizde olduğum zaman etrafımdaki insanların yardımını istemeyi kendime hala daha yediremiyorum. Kendim baş etmeye çalıştıkça krizlerim büyüyor ve bir süre sonra baş edilmesi daha da zorlaşılan bir noktaya evriliyor. Neden yardıma ihtiyacım olduğunda wp grubunda bunu dile getiremiyorum ? Utanıyor muyum ? Belki. Mentör olduğumdan ötürü hem üyelerin şevkini kırmak istemediğimden hem de güçlü - aşmış imajımı korumam gerektiğinden kasılıyor muyum ? Çoğunlukla. Mükemmelliyetçi bir şekilde mi davranıyorum ? Kesinlikle.
5- Uyku düzenim bozuldu, çok geç yatmaya ve geç de kalkmaya başladım.
6 - Bazı düşünce tuzaklarına yeteri kadar karşı argüman üretemedim ve onlara kapılmaya başladım. "Yetti bu kadar üç haneli günlere geldin, daha fazla kasmaya ne gerek var" düşünce tuzağı, "Yap gitsin sonsuza kadar kendini tutacak mısın ? Hayatının ne kadarını planlı - programlı ve sistemli yaşayabilirsin ki sürekli otokontrollü mü yaşayacaksın ? Bu kulağa çok yorucu ve sıkıcı geliyor" düşünce tuzağı da bunlardan biri.
115 gün sonra tekrar başlarken zorlanmadım. 33 güne hızlı bir şekilde geldim. Hayatıma gönlümce devam edeceğim. Kendi adıma diyebilirim ki aştım.
Neverfap Akademiye katılın arkadaşlar. Tek başıma mücadele ettiğim zamanlar benim için zorluydu ama Akademiye geldiğimde bir arada olduğum bu insanlarla beraber olmaktan hiç pişman olmadım. Kabul edilmek, sorunlarımdan bahsetmek, cesaretlendirilmek ve cesaretlendirmek bana iyi geldi.
Esen Kalın.
Sonrası sükut olsun.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Manstürbasyonu Bırakma Üzerine
General FictionBir kadın olarak yazdığım bu hikaye, 9. sınıfta 14-15 yaşındayken tanıştığım bu platformda farklı yollara (hikayelere) sapıp yıllar içinde süregelen bir alışkanlık haline getirdiğim mastürbasyonu başladığım yerde bitirme gayretidir. Fikrimce eğer bi...