"Eh, Arash, baru datang ke? Kenapa lenjun baju tu?" Soal Puan Dina sebaik melihat menantunya menapak masuk.
"Dia tidur luar semalam..." Jawab Encik Denzel.
"Hah? Luar? Eh, semalam kan hujan.. takkan Arash tidur dalam hujan pulak?" Soal Puan Dina risau.
"Arash terlelap semalam ma.." jawab Arash.
Mendengar saja suara Arash yang berbeza dari biasa Delyn memalingkan wajahnya ke arah suaminya itu.
Betullah seperti yang dikatan mamanya.
Baju Arash lenjun seolah baru lepas mandi.
Rambutnya juga jatuh ke dahi akibat basah.
Tetapi walau dalam keadaan sebegitu, tidak sikit pun mencacatkan wajah kacak nya.
"Arash, pergi mandi dulu lah.. mandi kat atas.. masuk je bilik Fawa tu.." Arah Puan Dina.
Delyn tidak menghalang.. entahlah, tetapi kesian pula dia tengok Arash sebegitu..
Jangan jangan Arash tidur luar sebab nak raih kemaafan darinya.
Setelah beberapa minit, Arash turun dari tingkat atas dan duduk di meja makan.
Dia mengambil tempat bersebelahan dengan isterinya.
Sempat Delyn menilik wajah kacak Arash. Wajah itu agak pucat dari biasa..
Wajahnya juga kelihatan sedikit merah.
"Hmm Arash, ambik pinggan lah.. makan sekali.." pelawa Encik Denzel.
Arash menggeleng.. "takpe lah.. Arash tak lapar papa.." jawabnya..
"Arash ni, kalau ajak makan asyik tak lapar je.. makanlah sikit, mama tengok badan kamu tu susut semacam je.. Arash kenapa tak nak makan? Tak sihat ke?" Soal Puan Dina pula.
"Tak adalah ma.. ok je.. Arash penat sikit.. tak lapar pun.. betul.." kata Arash lagi.
"Ni, kenapa kamu tidur luar semalam?" Soal Encik Denzel tiba tiba.
"Arash nak masuk tapi dah malam, tak nak ganggu..last last Arash tidur jelah dekat tepi pagar tu." Jawab Arash sambil memicit kepala.
"Hmm ni ok tak? Demam eh?" Soal Puan Dina kembali.
Arash menggeleng.. "selsema sikit je ni ma nanti oklah." Jawabnya.
Arash memandang Delyn yang masih makan dan tidak menghiraukan nya itu.
Dia kemudian kembali bercakap dengan mertuanya.
"Mama, papa, Arash nak minta izin bawa Delyn balik rumah bonda boleh?" Soalnya pada mertuanya itu.
Membulat mata Delyn mendengar permintaan itu.
"No, I tak nak." Jawab Delyn.
"Fawa.." Puan Dina mula menegur.
YOU ARE READING
CAPTAIN ARASH'S ONLY LOVE ✓
Romance[Pattenson Family vol. 1] "Kenapa you benci I sangat? Hina sangat ke I ni di mata you?" - Delyn Fawara - "Yes. Memang kau hina. Nak tahu kenapa? Sebab kau tu perempuan murah sama je macam mak kau tu. Dua-dua sundal tak bermaruah." - Arash Mika...