9: Nad on action ( II )

573 65 37
                                    

Aku duduk bersila di lantai bilikku, merenung phone aku dan nota yang tertulis nombor telefon Ricky silih berganti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku duduk bersila di lantai bilikku, merenung phone aku dan nota yang tertulis nombor telefon Ricky silih berganti. Sejujurnya aku dah tak ada idea tentang ke mana halatuju pencarian aku sekarang ni. 

Ricky turns out hanyalah kambing hitam, and God please forgive me for saying this, but fuck to all those makcik bawang. Aku sejujurnya tak pernah ambil kisah tentang gosip murahan kawan-kawan mak tapi oh Tuhan, macam mana diorang boleh dengan yakinnya menyebar fitnah tanpa usul periksa? Apa masalah diorang sebenarnya? 

" Nadhia, kau nampak tak charger- " 

Sedang aku mengamuk sendiri di dalam hati, Nazif tiba-tiba melangkah masuk ke dalam bilik aku tanpa mengetuk pintu. Aku pun spontan mengambil kertas terisi nombor Ricky itu dan sorokkan ia di belakang aku. 

Nazif memandang aku. 

Aku memandang dia. 

" Apa benda tu. " 

" Homework sejarah aku. " 

" Haha. Memang pun. " Nazif meluru ke arah aku dan cuba untuk merampas kertas aku. Aku spontan melompat di atas katil dan berusaha menolak syaitan tu menggunakan segala anggota badan aku dengan penuh kekuatan. 

" Bagi lah aku- Argh! Te.. Ngok..!! " Tangan Nazif laju menjalar ke belakang aku namun aku sempat menolak makhluk itu menggunakan kedua kaki aku dan tangan ku lagi satu. 

" Tak ada apa.. pun.. lah..!! " jerit aku pula.

" Kalau macam tu bagi- Argh, siot sakit bodo- " Abang aku yang tak guna itu lepaskan carutan demi carutan menahan sakit namun dia masih lagi kukuh cuba merampas kertas aku. Ini tak boleh jadi. Defense aku dah makin melemah. Nak tak nak aku perlulah guna taktik yang menyakitkan ni. 

" Nazif, sorry. " 

" Huh? " 

TING! Aku menyepak terus ke celah kangkang Nazif dan terus rumah kami bergema dengan jeritan penuh kejantanan Nazif. Lantai syiling bergegar, dan gegendang telinga aku merekah. Dia duduk mengerekot di atas katil, tangannya menekan kawasan di mana yang sakit. Mulutnya tak lagi menghamburkan carutan, sebaliknya hanyalah erangan yang penuh kesakitan semata. 

" You leave me no choice, man. " ujarku, perit. Aku tak berniat untuk sakitkan abang aku, tapi aku tak ada cara lain lagi. Ini saja caranya untuk aku hentikan dia. 

Hati aku dihimpit dengan rasa serbasalah, namun aku terpaksa untuk teruskan berjalan. Langkah aku hayunkan menuju ke pintu bilik meskipun kaki aku terasa berat. Makin aku menjauh dari kekandaku itu, makin perit dadaku terasa ditekan-tekan. Oh Tuhan, Kau mudahkan lah urusan abangku kelak- 

Pak! BUM!! 

Kaki aku digenggam oleh tangan Nazif, dan langsung aku terjatuh tersembam ke depan. Muka aku langsung menghempap lantai, dan aku boleh rasakan seluruh tulang mukaku retak disebabkan impak tu. 

Kita yang AnehWhere stories live. Discover now