30: warming up session

403 39 32
                                    

sorry lagi for the late update again

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

sorry lagi for the late update again.
banyak betul korang bersabar dgn aku. 

Nadhia

" Semua baris kat depan aku. " arahan Kit membuatkan aku dan Zack saling berpandangan antara eachother. Aku fikir alternatif hari ni cumalah untuk ziarah kubur Mak Tanggang, tapi entah kenapa kitorang boleh sampai pulak dekat air terjun yang entah datang dari mana ni. Kit nak ajak kitorang mandi manda pulak ke? Lepas depress-depress kat kubur dia nak suh kitorang berjimba lak? Fail betul Kit jadi tour guide.  

Dengan kekoknya, aku dan Zack pun berdiri kat depan Kit. Sebelah menyebelah. 

Sambil itu mata aku jatuh pulak ke Randy Pangalila versi fasih Melayu yang berdiri kat sebelah Kit. Apa nama dia tadi? Aku ingat nama dia macam nama orang lama sikit. Ma.. Mi.. Me.. 

" Megat. Yang kau tercongok lagi sebelah aku ni pahal? " Kit menempelak. 

Megat yang dari tadi mandabik dada kat sebelah Kit pun terkejut. 

" Saya? " 

" Yelah kau. Ada orang lain nama Megat kat sini? " 

Lelaki itu mengalah. 

Tak cakap banyak, Megat pun ikut beratur dengan aku dan Zack. Dia menitipkan senyuman pada aku sebelum kemudiannya berdiri di sebelah aku. Mak aih, jangan lah senyum-senyum gitu bang. Longgar skru jantung saya ni nanti duk pam darah laju-laju. 

" Walaupun benda ni macam tiba-tiba, dan untuk Nad dan Zack, aku minta maaf awal-awal sebab tak bagitahu. Hari ni aku dah putuskan untuk training korang. " kata-kata Kit membuatkan kedua kening aku terangkat ke langit. 

" Korang sendiri dah nampak. Bulan ni dah terang-terang bukannya bulan madu untuk keturunan istimewa macam kita. Lolongan makin mengganas, sama juga dengan kaum jembalang. Kau merayap ikut suka hati kau, bila-bila je kau boleh mampos. " 

Tajam mata Kit ketika memberi amaran. Bulu roma aku turut meremang. Like I thought, aku memang tak boleh get used to the duality of this man. 

" Tapi tulah, aku nampak macam mana korang berdua fight semalam. Mungkin takder lah teruk sangat sampai mampos. "

Oh? 

"Paling-paling pun korang lumpuh separuh badan dan end up menyusahkan anak cucu korang sampai akhir hayat. " 

Damn. 

" So, disebabkan itu, aku dan Megat hari ni akan kurangkan kemungkinan untuk korang berdua to be ended up in either situations. Zack training dengan aku, Nadhia training dengan Megat. " 

" Hah? " serentak kedua aku dan Zack bersuara mendengar ayat terakhir Kit.

" Kenapa Nad kena training dengan laki tu pulak? " tanya Zack, dia melangkah setapak ke depan. Kedua kening Kit terangkat sebab terkejut, dan bukan dia je sebab aku pun ikut terkedu sama. Zack speak up untuk aku? Sungguh terharu.

Kita yang AnehWhere stories live. Discover now