27: becoming one of them

349 46 39
                                    

Nadhia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nadhia

" Itu jembalang..? " gumam aku dalam penuh kegerunan. Mata aku membuntang melihat bagaimana makhluk-makhluk berbulu hitam itu dengan ganasnya melakukan kerosakan. 

" Nadhia, Zack. " Kit muncul semula, dia pun kelihatan cuak dengan keberadaan kaum jembalang yang muncul entah dari mana. Kedua tangannya memegang bahu aku dan bahu Zack.   

" Cepat lari. Panjat je mana-mana rumah yang paling dekat sini. Apapun jadi, jangan turun selagi kaum jembalang ni tak hilang." pesan Kit, suaranya diselang-seli dengan bunyi hiruk pikuk jeritan keturunan Tanggang yang dalam ketakutan. Bibirnya dijuihkan pada salah satu pokok balak pemegang rumah yang paling dekat dengan kawasan kedai itu. 

" Abang Kit pulak macam mana? " Zack pula menyoal.

" Aku tahu lah macam mana nak settle. "

 Aku tersentak.

Tak.. Aku tahu situasi ni.. 

Aku tahu macam mana situasi ni berakhir. 

" Nad, jom. " Zack laju mengaut tangan aku namun laju aku menepis tangannya. 

" NO! TAK BOLEH! " 

" Nadhia, jangan degil. Pergi cepat sebelum- " 

" Aku taknak hilang sesiapa lagi! Apa masalah korang semua ni hah!? Datang sama-sama, balik sama-sama lah! Kau fikir kau siapa? Hero?! Just because your blood says that you're in advantage, tak bermaksud kau kena hadap semua ni sorang! Like heck aku give a shit kalau kau pure blood atau apa blood sekalipun, kalau kau mati then kau mati! Kau tak fikir ke apa jadi kat kitorang kalau kau dah mati nanti hah?! " tempik aku penuh kemarahan. Hati aku bercampur dengan perasaan sedih, takut, dan marah.

Kit hilang kata. 

Buat seketika dia memandang aku dalam tak percaya. 

Dia terkedu dengan kata-kata aku sebelum kemudiannya dia mengukir senyuman nipis. Di matanya aku boleh lihat, suatu bentuk perasaan lega yang tak dapat digambarkan dengan kata. 

" Sorry. Aku lupa yang aku masih lagi ada tanggungjawap ke atas korang. " Dengan lembut, Kit mengusap kedua kepala aku dan Zack. Tak ubah seperti sentuhan seorang abang. Tak ubah seperti sentuhan Nazif. 

" AAAAARGHH!!! " kami bertiga dikejutkan apabila kami terdengar suatu jeritan seorang kanak-kanak. Apabila kami menoleh, kelihatan terdapat seorang kanak-kanak keturunan Tanggang berparuh dan berkaki helang sedang dikepung oleh dua ekor jembalang. 

Oh tidak. Not a kid- 

" HOI JAHANAM! " Kit tanpa berlengah terus meluru ke arah jembalang dan kanak-kanak tersebut. Dia mencabut pakaiannya dan terus mendedahkan kedua parut yang terdapat di belakang tubuhnya. 

Dengan mata aku sendiri, aku melihat bagaimana parut itu megeluarkan manik-manik cahaya warna merah, seumpama gunung berapi yang hampir meletus. Tulang-tulang mula meracak keluar dari parut-parut Kit yang mula terbelah, dan serentak itu memberikan lelaki itu sepasang sayap berwarna merah. 

Kita yang AnehWhere stories live. Discover now