Най-после у дома

53 7 2
                                    

Самолетът най-после се приземи и Жана усети как й се повдига. Самолети? Никога вече! "Мигове от катастрофата", също! Тя изскочи първа от самолета, право по стълбата и долу на колене пред силата на майката природа (по-скоро на стомаха). След нея се клатушкаше Божидар, а зад него спокоен странник...

Той се приближи до Жана и я стисна здраво за ръката, от което тя стисна зъби:

- Кой си ти?! - в този момент тя се обърна изплашена и изведнъж зърна същият мъж от самолета, същият онзи червенокос дявол, който разпозна след минута, когато я пусна, заедно с надеждата, че не го е забравила така бързо... Бързо, бързо-едно петнадесет години. - Тате!

Баща и дъщеря, заедно на летището, след толкова притеснения и съмнения, толкова време... а то беше най-важно...

- Много ли изпуснах? - попита той

- И аз се питам същото, но ще изчакам да ми обясниш. - отвърна по-младата със скръстени ръце. - Какво стана? Къде беше?!

- Това е дълга история... Бих ти обяснил, само кажи къде и кога да се срещнем.

- Ами мама? Няма ли да я видиш?

- Има време за всичко... - той я потупа по рамото, мушна номер в малката й длан и си отиде, обгърнат в своята мистична история.

Кавалерът пазеше багажа, щом видя че нещата са лични се отдръпна с куфарите. Жана се приближи до него с облекчение - явно това бяха крадците дотук. Взе си нещата и понечи да махне за довиждане, когато той я прекъсна и свали ръката й със своята.

- Би ли ми направила услуга?

- Мхм - кимна тя

- Отвори речника, онзи който носеше когато се запознахме, и ми прочети как е "здравей" на френски.

- До...бре - отвърна колебливо Жана

В момента, в който отгърна на страницата малко розово листче изпадна на земята. Изненадана, дамата го повдигна бавно с трепереща ръка.

- Па! - извика Божидар, опитвайки се да я изплаши - Шегувам се.

Разколебано Жана го обърна.

- Най-сладкото нещо, което съм получавала! "Харесвам те, Божидар. П.С. Може да излезем някой път. Знам едно място." Какво място - попита момичето.

- Правят много хубави салати!

Дали това значеше, че е вегетарианец? В смисъл, ясно бе че е романтик от висшата лига, но вегетарианец? Важното е, че на Жана й стигаше и толкова. Десет от десет. Добър играч си Жана. "Сега отивам да си купя билет от тото", помисли с усмивка госпожицата.

Здравей на френскиWhere stories live. Discover now