Sosem hittem volna, hogy ez a nap ilyen gyorsan el fog jönni, az egyetemválasztási napok. Erre a pár napra sok egyetemista készült már az év eleje óta. Különórákon összegyűltek, szakonként és együtt ötleteltek hogyan mutassák be az álmaikat olyanoknak, akik csak most keresik a helyüket a világban. Például a matekszakosok diagrammokkal, beszédekkel és saját hirdetésekkel készültek. Az ő sátruk tele lesz kérdőívekkel, amik alapján a diákok rá tudnak jönni nekik való-e az adott szak. Ott lesznek még a művészetisek, akik saját alkotásokat hoznak és helyben ki is lehet próbálni azok készítését. Az ügyvédek és tudósok bemutatókkal készültek külön-külön, bár az utóbbi látványosabb lesz. Rajtuk kívül biztosan rengetegen lesznek még, akikre most nem is gondoltam vagy még nem ismerem őket. Az tuti, hogy nem fogunk kint unatkozni, főleg nem úgy, hogy én ott szeretném megtalálni önmagam valamelyik szakmában. Természetesen Sherryvel együtt készültünk, de megbeszéltük, hogy nem feltétlen közösen megyünk végig. Ő az összes egyetem művészeti szakjára kíváncsi, hogy megtalálja a legjobbat, én viszont minden másra, így tehát már a legelején szétváltak az útjaink.
Vajon hol kezdhetném? Menjek a tudósokhoz, hátha elveszett bennem egy? Sok kémiai folyadék volt náluk, amit összekevertek vagy öntöttek és valami látványos történt, elvettem tőlük egy szórólapot.
„Gyere és csatlakozz hozzánk, hogy ilyen és ehhez hasonló dolgokat tanulhass.”
Beleolvastam részletesebben, de valójában kevesen foglalkoznak ezzel a látvány kémiával. Nem fogott meg igazán, bár nem vagyok elzárkózva sem tőle, mert talán később úgy fogom érezni, talán ez volt a legjobb számomra, de tovább mentem.
A matekosok sátra következett, ahonnan elvettem egy tollat és egy kérdőívet, majd leültem a kihelyezett padra és elkezdtem kitölteni.– Szeretnék-e a vállalkozás egyik legfontosabb embere lenni? Ha szereted a monoton munkát, de egyben a változást is akkor válaszd könyvelő csapatunkat és nagy felelősséged is lesz a vállalkozás működésében. Vagy inkább hirdetéseket és reklámszöveget szeretnél készíteni? Marketing szakunk neked való ezesetben. Mit szólnál, ha bankban dolgozhatnál?
Nem tudom hogyan, de sikerült úgy kitöltenem a tesztet, hogy megtudtam számomra egyik sem való, így hát bele sem dobtam a nagy kérdőívgyűjtőbe, mert tudom úgysem választanának be engem. Összehajtottam és elraktam a táskám mélyére a másik szórólap mellé.
Elmentem a vendéglátó és kereskedelem sátorhoz, ami sokkal nagyobb volt, mint a többi, mert ilyenkor ők a felelősök az étkeztetésért és az üdítő osztásért. Beálltam a sorba és reggeliként kaptam tükörtojásos szendvicset teával. Írtam Sherrynek egy üzenetet, hogy itt megvárom és együnk együtt, ezért a sok bámészkodás után, sikerült két helyet találnom egymás mellett és elfoglalnom. Itt is kaptam szakmabemutató papírt és unalmamban elkezdtem olvasni miközben ettem. Felszolgáló, szakács, szakácssegéd, recepciós, eladó, pék… ebben a rengeteg felsorolt szakmában elvesztem. Némelyikről nem tudtam megmondani a különbséget és ez teljesen összezavart.– Kit látnak szemeim? Csak nem az álomkereső idegenhez van szerencsém? – ült le mellém egy meglepően ismerős hang.
– Üdvözlöm az álcázás mesterét, miben segíthetek? – nevettük el magunkat. Valószínűleg ez nálunk olyan poén lett, amit kevesen értenének meg.
– Hogy haladsz? Megtaláltad már a helyed? – kérdezte érdeklődve.
– Eddig semmi. Lehetséges, hogy én vagyok az egyetlen ember, akinek nincsenek álmai? – gondolkoztam el az ételemet bámulva.
– Képtelenség. A szemeidben egy álmodozó vagány csajt látok, akit próbálsz nagyon mélyre temetni a felszín elől vagy félsz szembenézni vele és ezért nincs még meg a válaszod.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Az új lány
RomanceBefejezett: 2023.08.04. Nem te választod az életed, nem tudod nem érezni azt, amit érzel. De el tudod fogadni magad? El tudod fogadni azt a tényt, hogy szereted őt? Lauren egy átlagos végzős gimnazista lány, jó jegyekkel, álmokkal és egy plátói szer...