De lagere school -4

52 4 0
                                    

De lagere school... Het eerste leerjaar... Lezen, schrijven, rekenen... Spelen... Andere kinderen... Oudere kinderen... Een ramp... Ik ging dus voor het eerst naar de lagere school... 1 september... Mijn mama zette me af. Daarna ging ze werken... Daar stond ik dan... in een hoekje van de speelplaats... helemaal alleen... Ik kende er niemand. De bel ging. De juffen riepen. Ik ging in mijn rij staan en ik zag dat ik een van de kleinste was van de klas. We gingen naar binnen. De juf stelde haar voor: 'Dag kindjes, ik ben juf Annemie. Dit jaar zal ik jullie leren lezen, schrijven en rekenen! We zullen er samen een leuk jaar van maken! Wel, ik heb mezelf voorgesteld! Nu is het jullie beurt!' Iedereen stelde zich 1 voor 1 voor. Dan was het mijn beurt... Ik zweeg... Ik zei niets... Juf Annemie zei eerst dat ik niet verlegen hoefde te zijn. Daarna was ze een beetje opdringerig en ten slotte werd ze heel kwaad... Sindsdien kon ze me niet meer verdragen. Ook de kinderen van de klas scholden me veel uit voor klein of verlegen nijlpaard... want als ik eerlijk ben... ik ben niet van de dunste... Ik ben helemaal niet dik, maar ook zeker niet dun... Hoe zal ik het zeggen? Ik was een beetje mollig... Nu begrijp je waarom ik werd uitgescholden als nijlpaard, koe, olifant,... Zelfs in de klas met de leerkracht bij... Ze zei er nooit iets op... Ze kon me gewoon niet verdragen sinds dat 'nietwillenvoorstellen-incident' Het eerste leerjaar was zoals mijn hele schooltijd tot nu toe een regelrechte ramp... Ooit had zelfs juf Annemie me uitgescholden...
*Flashback*
Ik zat in de klas. We waren voor het eerst rekenoefeningen aan het maken. Niemand kon ze goed... Jarno, een jongen van mijn klas, wist niet hoeveel 3+4 was. Ik namelijk ook niet. Hij zei: 'Sorry, juf, ik weet het evht niet... Ik ben niet zo goed in rekenen...' geantwoord dat het helemaal niet erg is omdat we het nog niet hadden geleerd. Toen was het mijn beurt. Ik moest weten hoeveel 8-5 was... Ik wist het niet... Ik zei het ook... Iedereen begon me uit te lachen. Juf Annemie schold me daarna uit voor dom kalf.. Ik begon te wenen... Het hele schooljaar door... werd ik gepest en uitgescholden... alweer...

Dag lieve mensjes,
Sorry dat het zo lang duurde voor een hoofdstukje... Maar laat weten wat je er van vind!:)
xjeeeeee

Never be 'normal' ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu