{15}

28 2 0
                                    

    Setelah dikhabarkan oleh Robert yang Awfa sedar dari koma, berkejar langkah Zafran lari ke bilik yang menempatkan gadis itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Setelah dikhabarkan oleh Robert yang Awfa sedar dari koma, berkejar langkah Zafran lari ke bilik yang menempatkan gadis itu. Dilihat Awfa dibantu oleh seorang nurse untuk minum air. Hampir saja dia ingin memeluk gadis itu tanda syukur ke hadrat Ilahi.

    Setelah nurse Natelyn keluar, Zafran melangkah perlahan mendekati Awfa. Wajah cantik Awfa dipandang tanpa jemu, masih lagi tersenyum melihat insan yang dicintai memandangnya hairan. Senyum Zafran pudar semula bila teringatkan berita kurang baik yang disampaikan oleh Kyle kepadanya. Awfa disahkan hilang ingatan dan hanya mengingati nama keluarganya saja. Sedikitpun memori gadis itu tidak menyinggah.

    "Doktor siapa? Do you know me?" Soal Awfa dengan raut bingung.

    Dia memandang hairan kepada lekaki itu. Tiba-tiba masuk merempuh biliknya dan tersenyum seperti orang tidak waras. Manakan tidaknya dia bertanya soalan pelik. Sudah la serabai dan tidak terurus. Jika gila takkan pula pakai coat Doktor kan?

    "Saya Zafran.. i mean Doctor Zafran. Saya lah orang yang tolong awak datang ke sini, kita berdua kawan baru 2bulan lamanya. Saya tahu awak tak ingat apa apa kan?"

    "Ouh doktor Zafran. Terima kasih la sudi tolong saya. Ni bukan tahun 2017 kan doktor?" Setelah dia berterima kasih. Dia kembali menanyakan dia berada di tahun berapa.

    "Lucu la awak ni Awfa.. ni dah tahun 2022. Awak dah berumur 24tahun sekarang ni dan awak baru tamat belajar. Awak datang ke sini untuk rawatan kanser stage 3. Tapi awak koma hampir 3minggu disebabkan kemalangan jadi doktor pakar terpaksa operate terus sekali sebab nyawa awak masa tu drop. Hampir pengsan saya dibuatnya tapi saya tahu awak kuat sebab tu sekarang ni awak dah sedar." Cerita Zafran sebelum duduk diatas kerusi sebelah katil Awfa.

     "Tapi kan awak.. kenapa saya rasa macam lost? Banyak benda saya tak ingat dan paling ketara saya lupa semua orang kecuali mama, papa dan Aira adik saya."

    "Awak kena banyakkan bersabar Awfa. Kemalangan yang menimpa awak buatkan awak hilang semua memori. Ia disebabkan hentakkan kepala yang kuat menyebabkan gegaran otak."

    "Awfa.. saya nak tanya awak ni.. kalau awak sudi nak tak awak jadi isteri saya? Walaupun ini nampak macam mengejut saya harap awak sudi." Lamar Zafran tanpa basa basi. Bagi gadis itu pastilah ia berita yang sangat mengejutkan dan tidak kah ia terlalu cepat.

    "Err awak buat apa ni Zafran? Saya rasa macam kekok pula lagipun kita baru kenal. Ini awak pula datang dari mana selekeh semacam mujur saya tak cop awak gila."

     Jawapan dari Awfa buatkan Zafran hampa. Bukan apa, dia ingin menjaga gadis itu. Disini siapa dapat tengokkan Awfa? Hanya dia saja.

    "Awfa saya bukan saja-saja lamar awak.. tapi ini untuk kebaikkan awak disini. Sekurangnya sepanjang menjalani rawatan disini 5bulan saya boleh jagakan awak dan lindungi awak. Errmm saya baru keluar dari wad, saya sibuk sampai lupa nak uruskan diri." Pujuk Zafran. Walaupun ini sangat mendesak tapi inilah cara terbaik. Dia ingin bawa Awfa pulang ke Malaysia sebelum kembali ke sini semula. Sempat dia selitkan masalah diri.

DIA CINTA KEDUA (DCK ONGOING❗️)Where stories live. Discover now