Peter POV's
" No one needs to get hurt in this rescue, i just need a small group " ujarku kepada perwakilan dwarf, Centaurus, Minotaur, Faun, gryphon dan para tikus.
" With all due respect, i will risk my life for High Queen Sheeka, your majesty... " ucap Reepicheep kepada ku. Aku tersenyum kepadanya.
" I know... But i hope no one has to risk anything for that " jawabku kepadanya.
" I will surely join, your majesty... I supposed to saved Queen Sheeka while i could " ujar seekor Faun.
Tiba-tiba terdengar seekor Faun pengamat mendatangi kami.
" Forgive me for interrupting, your Majesties. But you have to see this " ucap nya kepada ku, Edmund, Lucy, Susan dan Caspian.
Kami berlari ke balkon dan melihat sesuatu yang bergerak dari dalam hutan. Susan memerintahkan para archer untuk bersiaga. Semakin lama gerakan itu semakin mendekat.
" SHEEKA!! " teriak kami semua. Aku dan Edmund meloncat dari balkon dan berlari kearahnya.
" She's bleeding!! Lucy!! " teriak Edmund sambil berlari kearah Sheeka mengikuti ku.
Sheeka berhenti dan turun dari kuda nya. Dia terlihat kacau dia seperti habis menangis. Edmund langsung memeluk nya dengan erat.
" i'm sorry i-i couldn't save you like you saved me " ucap Edmund sambil memeluk Sheeka dan menangis.
" No.. it's okay.. i'm even grateful that you guys didn't save me. I got you out of the castle complete and safe. I don't want you to bring troops just to save me alone... " jawab Sheeka sambil menahan sakitnya dan menatap Edmund.
Aku menghampiri nya dan memeluk nya dengan erat.
" Are you okay? " tanyaku kepadannya. Sheeka hanya mengangguk.
" i'm sorry that i made a wrong decision. I should have listened to you... " ujarku sambil menunduk.
" it's okay, i know you've tried your best.. " jawabnya sambil memegang kedua pipi ku aku mengangkat nya dan membawanya ke dalam
Sheeka POV's
Kami masuk kedalam ruangan Stone table. Lucy meneteskan obatnya ke kaki ku. Aku mengerang kesakitan.
" What's wrong with your leg? " tanya Edmund kepadaku
" It's nothing... I'm fine " jawabku kepada Edmund untuk menenangkannya.
" Don't keep your pain alone. You taught me that " ujar Peter kepada ku.
" It doesn't matter now, The most important think is we have to start preparing. The Telmarines will attack us-" ucap ku lalu terpotong dengan Peter.
" It's matter for me! You just almost died because of my mistake " tegas Peter
" I didn't say this is your mistake! Why are you blaming yourself?! I do it because that's what i have to do! " balasku kepadanya.
" You are so selfish! You don't think about yourself! You always think about other people's lives. You don't even think about your life! " bentak Peter kepadaku.
" Enough Peter! My patience is running out. Don't think that all accidents happen because of you. Stop acting that my life is your responsibility. I can totally take care of my self " ucap ku lalu berjalan menuju balkon.
-----------
Aku duduk di balkon menghadap hutan untuk menenangkan diriku. Aku tidak suka dengan sikap Peter yang selalu beranggap bahwa semua kesalahan terjadi karna nya.
" Need someone to talk to? " tanya Caspian dari belakang ku " May i? " lanjutnya sambil menunjuk tempat kosong disampingku. Aku mengangguk.
" What happened there? " tanya Caspian kepada ku.
" You're uncle's wife helped me escaped from the castle. She's sure after she helped me, Miraz will jail her and kill her after the war. I promised her we would beat Miraz " jelasku kepadannya.
" And what about this? " tanya Caspian sambil menunjuk kaki ku.
" when I was about to leave the castle, the archers shot at me " jelasku kepadanya lagi.
" Then how did you get away without getting shot? " tanya ya kepadaku. Aku menunduk menahan air mata ku.
" Hey? What's wrong? " Caspian menghadapkan wajah ku kewajarannya.
" I killed them all, all the archers... " ucap ku sambil melihat tangan ku.
" i don't know what's happening to me caspian, i feel my mind going... " lanjutku dan tanpa kusadari tangan ku gemetar.
" Yes, i know. Don't blame yourself... " jawab Caspian sambil memelukku.
" If i may speak like this. Peter is not wrong. I understand why he's angry, it's because he is worried about you...." Ucap Caspian sambil menatap ku
Saat aku dan Caspian sedang berbicara terlihat ada pergerakan di hutan. Telmarines? Mereka datang lebih awal
" THEY'RE HERE!!! " teriak Caspian untuk memperingati yang lain. Peter, Edmund, Lucy, Susan menghampiri kami. Caspian membantu ku untuk bangun.
" They're supposed to attack us tomorrow, aren't they? " tanya Edmund.
" Yes, it's supposed to. But, It's because i managed to escape and i already know that they will attack us tomorrow. That is why they accelerated the attack " jelasku kepada mereka sambil melihat kedatangan para tentara Telmarine.
OOW! GET READY!
KAMU SEDANG MEMBACA
Narnia: We Are Back | Kings and Queens of Old
Fantasy[Indo-Eng][Series 2] Setelah tiga tahun Sheeka berpisah dengan Pevensie's dan kembali dari Narnia. Ia menjalani hidup seperti biasa. Hingga suatu ketika ia ditarik masuk kembali ke Narnia dan bertemu dengan seorang pangeran yang bernama Prince Caspi...