Chapter 1
---------
POV Sammi
"De industrialisatie.." zucht.. "...viel samen met..." zucht! "...de opkomst van..." ZUCHT! "...het kapitalisme." zuchtzuchtzucht!
Yup, hier zit ik dan. In de geschiedenisles. Hiephoi!
"Mevrouw McPopewell, aandacht erbij alsjeblieft?" ik knipper een paar keer en kijk naar meneer Tonkins. Glimlachend knik ik. Als hij zijn hoofd omdraait, komt mijn norse gezichtsuitdrukking ook weer terug.
Demi, die naast me zit, port me in mijn zij met haar elleboog en grinnikt. Vragend kijk ik haar aan en ze wijst naar Joep en Max, die tekeningetjes zitten te maken. Ik draai mijn hoofd een beetje en probeer op de blaadjes te kijken.
Ze zien dat ik probeer te kijken en draaien het blaadje half om. Het gebruikelijke. Demi heeft een keer gezegd dat ze met Jimmy een ijsje wilt gaan eten en toen kwamen die twee kleuters aan en dachten door. Nu maken ze de hele tijd door tekeningetjes van 'ijsjes'. Toen Demi zei dat ze er ook discodip op wilde, werd het er niet echt beter op... Laten we maar zeggen dat Demi niet echt nadenkt voor ze iets zegt..
Grinnikend schud ik mijn hoofd en draai me weer naar voren. Om daar het verschrikkelijk aantrekkelijke gezicht van meneer Tonkins te zien. "Is het grappig, mevrouw McPopewell?" vraagt hij snibbig.
Eerlijk gezegd, wil ik gewoon opstaan, mijn vinger tegen zijn neus drukken en roepen. 'JA! Ooit gehoord van lachen, meneer Stompkins?' .. Maar ik ben een schijterd dus ik houd mijn mond maar en kijk naar het blaadje dat op mijn tafel ligt.
Gelukkig loopt de duivel hemzelve weer weg en begint verder te praten over de industriële revolutie.
"Ondernemers handelden vooral in katoenen stoffen en wollen, die zij op het platteland lieten spinnen en weven door boeren. Dit noemen wij huisnijverheid."
ZUCHT!!
"Laatste waarschuwing!" Tonkins wijst dreigend naar me en gaat op zijn stoel zitten. Fuck, zei ik dat hardop? "Yup, dat zei je hardop." grinnikt Demi.
Ze kent me beter dan mijzelf, heb ik het idee. Demi is mijn beste vriendin. Ze weet alles van me, echt ALLES. Ik heb wel meer vrienden en vriendinnen en ben vrij sociaal ook. Het is alleen dat ik meer met haar omga dan met de rest.
Met haar en met Frank en Joep. Wij vieren zijn als de vier musketiers! Die zijn toch met z'n vieren? Het zal wel.. Hoe dan ook, zoals ik al zei, ik heb superveel vriendinnen en vrienden ik heb alleen meer lol met Frank, Joep en Demi dan met de rest.
Er was één keer dat Frank met het woordje 'Gee' aankwam. Geen idee waar hij het vandaan heeft. Met gym moesten we toen ringzwaaien en elke keer dat Demi moest draaien, begonnen haar benen heel spastisch te doen. Als een octopus. Dus nu zijn we team 'OctopusGee'.
Opeens moet Tim niezen. "Oh, dat komt vast door de pollen." zegt Tonkins. "WOLLAAAH!" beginnen alle jongens te roepen. "WOLLAAAH!! ZEG WOLLAAAHH!!" we proesten het allemaal uit, alleen Tonkins lijkt niet blij. Ach dat die zeur zich niet aanstelt, hij kent onze klas langer dan vandaag.
"Hoe komen jullie nou weer op wolla?" lach ik. Wolla is het stopwoordje van onze klas. Geen idee hoe ze erbij komen. "Nou kijk, pollen lijkt een beetje op wollah. En toen zendden we met onze telepatische krachten naar elkaar dat we wolla moesten roepen." legt Joep uit. Giechelend knik ik. "Tuurlijk, Joep, tuurlijk."
"Zijn jullie klaar?" vraagt Tonkins geïrriteerd. Iedereen kijkt elkaar grijnzend aan. "WOLLAAAHH!! ZEG WOLLAAAAHH!" schreeuwt nu iedereen, ook de meisjes.
JE LEEST
My Last Wish (1D+LM+Cher Lloyd)
FanfictionHeey! Mijn naam is Samantha, maar niemand noemt me zo. Noem me maar Sam, of Sammi, of aardappel. Maar absoluut geen Samantha, dan ga ik met aardappels gooien. Ik ben 13, bijna 14, en zit op de middelbare school in klas Atheneum 2B. Hoe dan ook, ik m...