Chapter 3 - "Damn! Rotte aardappel!"

1.4K 30 1
                                    

Chapter 3

---------

POV Sammi

Frank begint te klappen. "Woew! YEAH! Sammi rules!" lachend berg ik mijn blaadjes weer op.

"Awww, stoppen we nu al?" zeurt Frank met een pruillipje. "Ik moet zo naar training, weet je nog?" hij knikt begripvol, nog steeds met een pruillipje.

"Kan ik komen kijken? Dan gaan we daarna weer verder!" stelt hij enthousiast voor. "Hebben we morgen toetsen?" denk ik na. "Nope. Morgen helemaal niks, weet je nog? Studiedag?" zegt Frank.

Mijn ogen worden groot en ik spring op mijn bed. "HEEEEYHAAAAAA!" Frank pakt me bij mijn enkel vast, waardoor ik op mijn bed val. Gezicht eerst. "Damn! Rotte aardappel!"

Lachend bergt hij de gitaar op. "Ik kijk wel even tv ofzo, terwijl jij je tas inpakt." ik knik en pak mijn joggingpak alvast uit de kast.

--------

"SAAAAAM!" ik pak mijn tas en ren naar beneden. "SORRY!" roep ik terug. Laat komen zit in mijn natuur. Als ik ergens op tijd kom, kijken mensen me altijd heel raar aan.

"Anne sms'te dat ze nu naar de brug fietste." zegt Frank terwijl hij op zijn fiets stapt. "HELLY, IK BEN WEG!" ik sla de deur dicht zonder een antwoord af te wachten en spring op mijn fiets.

"Is An er al?" hij knikt en kijkt weer op zijn telefoon. "Net pas."

Na een tijdje fietsen, zien we Anne al bij de brug staan. Ze kloot wat met haar telefoon en kijkt op als ze ons hoort aan komen fietsen.

"Hey jongens!" roept ze vrolijk. "Heyy, sorry dat ik laat ben." zeg ik, terwijl Anne op haar fiets stapt. "Ik ben het onderhand wel gewend, Sam." Anne rolt met haar ogen.

"Zie je nou wel?" grinnikt Frank. Ik steek mijn tong uit naar hem en fiets richting de fietsenstalling van de sporthal.

"Oh, by the way, Andy is er ook dan ben je niet zo alleen." zegt Anne tegen Frank. "Yayy! Ik ben geen loner!" Frank begint te .. dansen?

Lachend zet ik mijn fiets in zo'n rekje en loop met Frank en Anne naar binnen.

"Heey Frankieboy!" zegt Andy blij. "Heey Andy! Ben zo blij dat je er bent, dacht dat ik alleen zou zijn." zegt Frank opgelucht.

"Annie!" Andy geeft Anne een knuffel, lachend knuffelt ze terug. Andy is Anne's vriendje voor... 2 maanden geloof ik. Hij zit op een andere school, dus ze ziet hem niet zo heel veel.

Net op dat moment komen Kim en Hai-Lin de sporthal inlopen. "Komen jullie mee?" vraagt Kim. Anne en ik knikken en lopen achter ze aan.

"Dusss.. waren dat jullie vriendjes?" Hai-Lin wiebelt met haar wenkbrauwen. "Anne heeft met Andy." antwoord ik simpel. "En jij?" vraagt Kim. "Nope. All single baby!" ik doe een minidansje en loop het lachende groepje weer achterna.

~~~na de training~~~

"Pfft, ben bekaf!" ik plof neer op de bank in het kleedlokaal. "Ik ook. Niet normaal, deze training!" Anne ploft hijgend naast me neer.

Even voor de duidelijkheid, ons team bestaat uit 9 spelers en een keeper. Lisa is de keeper en in het veld staan; Kim, Hai-Lin, Layla, Bloem, Joyce, Lily, Fleur, Anne en ik. Alleen Anne zit ook bij mij in de klas, de rest is allemaal ouder omdat we op een hoger niveau spelen.

"DOUCHEN! DOUCHEN! DOUCHEN!" ik spring op, kleed me uit en ren naar de douche. Anne rent achter me aan en slaat op het knopje, zodat de douche naast me aanspringt.

"TRULY, MADLY, DEEPLY, I AM!

FOOLISHLY, COMPLETELY FALLIN'!

AND SOMEHOW, YOU CAVED ALL MY WALLS IN!

SO BABY, SAY YOU'LL ALWAYS KEEP ME!

TRULY, MADLY, DEEPLY IN LOVE WITH YOU!!"

"HOUD JULLIE KOP!" schreeuwt Layla door ons mooie *kuch* gezang heen. "Sorry, miss. NoFun." Anne rolt met haar ogen. Layla kijkt haar geïrriteerd aan en loopt naar de privé douche. Je hebt altijd een rotte appel in het leuke team...

"TRULY, MADLY, DEEPLY!" schreeuw ik haar nog na. Anne begint te lachen en spoelt haar haar uit. "Hey, Fleurtje! Douche je niet?" vraag ik haar. "Oh.. je weet wel.. tijd van de maand." probeert ze uit te leggen. Ik knik begrijpelijk en zwaai haar na. "Doeii, Fleurtje!" ze zwaait nog en loopt weg.

"FOOLISHLY, COMPLETELY FALLIN'!" Joyce komt zingend de douches ingelopen. "Joyce! Vind je One Direction ook leuk?" zegt Anne enthousiast. "Jullie hebben me aangestoken!" roept ze en doet shampoo in haar haar.

Lachend drogen Anne en ik ons af. Hai-Lin, Kim, Bloem en Lily lopen nu pas de douches binnen. Wij zijn altijd wat vroeger en hun altijd wat later.

"Bye, jongens!" ik pak mijn tas op en loop samen met Anne het kleedlokaal uit. "DOEII SAMMI EN ANNIE!" horen we ze nog roepen.

Als we in de kantine aankomen, zien we Frank en Andy al op een krukje met een AA zitten. "Heey!" Anne smijt haar tas naast de stoelen neer en gaat op een kruk naast Andy zitten.

"Die vrouw heeft jullie helemaal afgemaakt volgens mij." lacht Andy. Anne zucht en legt haar hoofd op Andy's schouder. Ik knik en leg mijn hoofd neer op de tafel.

"Kom, dan gaan we naar huis." Frank hurkt neer en ik spring op zijn rug. "Zoooo MOE!" zeur ik. "Jaja, Sam. We zijn zo thuis."

"FUCK!" ik til mijn hoofd op om te kijken wat er aan de hand is. "Wat is er?" vraag ik slaperig. "MIJN FIETS IS GEJAT!" roept Frank gefrustreerd. "Serieus?" vraag ik nog steeds een beetje duf. "Nee, Sam, niet serieus." zegt Frank sarcastisch.

"Je kan op Sam's fiets, dan gaat Sam bij je achterop." stelt Anne voor. Frank zucht en knikt. "Ja.. ja.. ik denk dat dat nu het beste is." hij loopt naar mijn fiets toe en springt erop.

"Ik denk dat ik morgen weer langs kom. Rust thuis maar wat uit ofzo." hoor ik Frank zeggen. "Yo, is goed." zeg ik.

"Wij moeten hier afslaan. Doei jongens!" roept Anne. Andy zwaait ook en ze slaan linksaf.

~~~@Sammi's huis~~~

"Hu? Zijn we er al?" vraag ik slaperig. Frank lacht en parkeert mij fiets voor het huis. "Ja, we zijn al thuis, luie."

Ik sjok naar de voordeur en doe hem open met mijn sleutel.

"Ben thuisss.." het moment dat ik binnen stap, laat ik me op de mat vallen en val in slaap.

---------

A/N: Beetje kort.. dit is een beetje een opvuller :s xxx

My Last Wish (1D+LM+Cher Lloyd)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu