1

522 47 7
                                    

Sudah setahun sejak kami kembali dari Narnia, dan sekarang aku tinggal bersama Pevensie's karna ibu kami sedang bekerja di luar kota. Dan, hanya kami berempat dirumah kami sekarang. Yes, just the four of us. Susan dia mendapat beasiswa sekolah di Amerika jadi dia harus meninggalkan kami berempat. How sad...

" Lucy!! Have you eaten your breakfast yet?? " Teriak ku dari lantai bawah. Tapi Lucy tidak mendengar teriakkan ku

" Sheeka! Have you seen my basketball jersey or not??? " Teriak Edmund dari kamarnya.

" Why didn't you prepare that from last night?! " teriakku sambil membuatkan Lucy dan Edmund makan siang untuk mereka sekolah.

Aku dan Peter sudah mulai libur jadi kami tidak pergi. Yak, beginilah aku mengurus anak-anak ini sekarang.

Aku menghampiri kamar Peter dan membangunkan nya yang masih tertidur.

" Ugh hurry up, Peter! They're going to be late! Our groceries are running out, you must go with me to buy it " ucap ku sambil menepuk-nepuk pipi nya.

" PETER! " teriakku. Dia terbangun dan tersenyum tanpa dosa.

" All right, give me five minutes to get ready... " ucapnya sambil mengelus kepala ku.

Aku kekamar ku dan mengambil jaket ku. Lucy dan Edmund sudah siap untuk berangkat.

" All right, Let's go... " ucap Peter sambil mengambil kunci mobilnya.

Kami memasuki mobil, aku duduk didepan, Peter menyetir sedangkan Edmund dan Lucy dibelakang.

Tak lama kami sampai disekolah Edmund dan Lucy

" Ed, please behave yourself.. Peter and i don't want another call from your teacher " ucap ku sambil menghadap Edmund dibelakang yang sedang memakai ransel nya.

" Yes, Mum... " jawabnya sambil mencubit pipi ku lalu keluar mobil.

" Byeeee, Lucy!!! " ujar ku kepada Lucy sambil meletakkan tangan ku di pipinya. Lucy memelukku lalu memeluk Peter.

" Hurry! You two will be late " ujar Peter. Lucy dan Edmund pun masuk ke sekolah nya.

" Now... Let's buy some groceries! " ujar ku sambil bersandar dan menatap jalanan.

" Mmm No... I think you forgot something " ucap Peter sambil melihat kearah ku. Aku mengernyitkan dahi ku.

" We have to see doctor camilla, remember? " lanjut nya kepada ku. Aku melotot mendengarnya.

" YOU RIGHT! Let's go then " ujar ku. Peter tertawa melihatnya dan langsung menyetir.

--------

" Hi Sheeka how are you? " ucap Dr. Camilla kepada ku.

" Very well doc, thanks to you.... " jawabku sambil duduk di hadapannya. Sedangkan Peter menunggu di depan ruangan.

" Do you still experience it frequently? " tanya Dr. Camilla kepada ku.

" I do..several times. When i remember what happened that day... " jawabku sambil menunduk .

" Do you still feel guilty about that? " tanya nya lagi. Aku mengangguk.

" We can say this can happen because your experience in Narnia. What if one day you have to go back there? Do you want to go back there? " tanya Dr. Camilla.

" Actually, coming back here makes my guilt even worse " jawabku.

" Alright then, keep my message in mind. If it relapses again, look into the eyes of someone you care about. If that someone make you relapses, you can consume this. I hope you don't need to consume it. Just in case " ujar Dr. Camilla sambil memberikan ku obat.

" Thank you doc... " ucap ku lalu keluar ruangan.

------------------

Peter POV's

Dr. Camilla menyuruh ku masuk keruangannya dan membiarkan Sheeka keluar ruangannya.

" Please take a good care of her. It's seems like she's been thinking about Narnia a lot lately. Even though she can handle her anxiety, but she still needs to be accompanied " jelas Dr. Camilla kepadaku

" She didn't tell me that she's been thinking about Narnia lately.. " jawabku kepadanya.

" That's what you should do. Always ask her what she is thinking lately, Sheeka is not a type to share her thought if no one ask her. She likes to keep things to herself. I have given her pills. In case one day Sheeka or even you, cannot control her anxiety " jelas nya

" Wouldn't that make her dependent to the pills? " ucap ku sedikit tegas. Dr. Camilla mengangguk.

-----------------

Aku kembali ke mobil dan Sheeka sudah berada di sana dan sedang menelfon seseorang.

" Principal's office? What did my brother do this time? Alright, i'll be there in a few minutes... " ujarnya.

" Who's that? " tanya ku kepadanya sambil menutup pintu mobil.

" Edmund's principal " jawab nya sambil memakai seatbelt lalu bersandar. Aku menggeleng lalu mengelus rambutnya.

" Let me just meet Edmund's principal. You just wait in the car, my little sister seems need to break " jawabku sambil mengelus rambutnya. Sheeka mengangguk.

Tak lama kami sampai di sekolah Edmund, aku pergi menuju ruang kepala sekolah nya dan melihat Edmund disana.

Welcome!!! Fyi, this is my fav story of the four titles that i've made.
Such an adventure....♥️
Anyway, Enjoy y'all!

Narnia: The Successor of the White Witch Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang