3

381 42 4
                                    

" Your majesties... " terdengar suara disana, kami semua sedikit mundur.

" Who is that? " ujar Peter. Tak lama muncul sesosok manusia disana.

" Let me introduce myself, my name is Toulus. Aslan sent me to help your majesties back to Narnia " ucap Toulus.

Peter dan aku sedikit maju untuk lebih dekat melihat wajah nya, dan Peter mengulurkan tangannya kepada Toulus

" Pleased to meet you Toulus... " jawab Peter kepadanya.

" High King Peter, High Queen Sheeka, King Edmund, Queen Lucy, Queen Su..." ujar nya terpotong.

" Susan isn't coming with us, she has thing to do here " lanjut ku sambil tersenyum. Toulus mengangguk.

" Ouh, it's unfortunate.. But, we must be hurry, Your majesties. Narnia need your help... Get ready to hold your breath" lanjut Toulus.

" What- " ucap Edmund, lalu tiba-tiba air pantai naik dan menenggelamkan kami di dalam gua.

Kami berusaha berenang ke atas untuk mengambil udara, aku terpisah dengan yang lain. Setelah berhasil melihat langit. Terlihat sebuah kapal besar didepan kami.

" SHEEKA!! " teriak Edmund dan Peter dari balik kapal

" I'M HERE! I'M ALRIGHT! LUCY?! " tanya ku pada mereka

" SHE'S FINE! SOMEONE HELP HER! " teriak Peter.

Tak lama seseorang terjun dari kapal dan berenang ke arah ku.

" I got you! " ucap orang itu. Aku melihat kearah orang itu dan terbelalak

" Caspian?! " ujar ku tidak percaya.

" Your Grace... " lanjut nya sambil tersenyum, aku tertawa.

Kami naik ke kayu yang diikatkan dengan tali, Caspian memegang pinggang ku agar tidak terjatuh. Kami pun sampai di kapal. Caspian memakaikan ku handuk lalu memelukku.

" Sheeka! You all right?! " tanya Peter kepadaku. Sambil memakaikan ku handuk lagi

" I'm fine... You? Edmund? Lucy? " tanya ku kepadanya.

" They're fine... They're changing clothes. You supposed to change your clothes too " ujar Peter. Aku mengangguk

" Lis, could you please help High Queen Sheeka to change her clothes? " ucap Caspian kepada Lis salah satu orang yang membantu di kapal ini.

" This way, Your Grace... " ujar Lis sambil menunjukan arah ku.

Peter POV's

" How are you, Caspian? " tanya ku kepadanya.

" I am doing well, but need a little help from all of you. I'll explain everything after the others are done getting dressed. Anyway, Queen Susan not coming with you? " tanya Caspian kepadaku

" No, she had something to do there " jawabku. Caspian mengangguk mengerti.

" We're looking forward to your return, sire.. " ucap seekor tikus didepan ku sambil membungkuk.

" Reepicheep, nice to meet you again... " jawabku sambil tersenyum .

" Reepicheep! " Sheeka mendatangi kami.

" High Queen Sheeka, i am honored to be able to fight alongside Your Majesties for the second time " Ujar Reepicheep sambil membungkuk kepada Sheeka.

" It's an honor for me as well.. " jawab Sheeka sambil mengangguk.

Tak lama Lucy dan Edmund menghampiri kami.

" It's looks like we're complete, come follow me... " ujar Caspian.

" Everyone attention please! I present to you, the legendary Kings and Queens of Narnia. High King Peter the Magnificent, High Queen Sheeka the Magnanimous, King Edmund the Just, and Queen Lucy the Valiant. " ucap Caspian kepada awak kapal.

Para awak berlutut kepada kami, Peter mempersilahkan mereka untuk berdiri.

" It is an honour for us to be able to sail and work for you, Your Majesties... I'm Drinian as Captain in The Dawn Treader " ucap kapten kapal tersebut. Kami sedikit membungkuk dan tersenyum.

" Command will be with High King and High Queen, then me, King Edmund and Queen Lucy... " ujar Caspian sambil menghadap aku dan Sheeka. Kami mengangguk dan tersenyum.

UUUUU ASIK! INI CERITA FAV GW HOHOHO AKHIRNYA.
The adventure began!

Narnia: The Successor of the White Witch Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang